Aktuelle nyheder om byggebranchen - Bad

Mersalg: Skab ny forretning i badeværelsetUnidrains nye tilbehørsserie til badeværelset, som går under navnet Reframe Collection by Unidrain.

Mersalg: Skab ny forretning i badeværelset

Håndværkere kan nu byde ind på markedet for håndklædestænger, toiletrulleholdere og hylder i brusenichen i stedet for at lade kunderne montere det selv

Del artiklen på

Det går godt i den danske byggebranche. Særligt byggeriet af nye huse trækker statistikken op ifølge Danmarks Statistiks konjunkturbarometer. De positive tendenser kan håndværkerne udnytte til at skabe mersalg, lyder det fra salgschef i Unidrain Henrik Handschuh:

- Når du monterer et badeværelse, ordner kunden typisk selv de sidste detaljer. Men det bliver ikke altid så pænt, når kunden selv skal bore hul i fliserne til håndklædestangen. Derfor kan du med fordel tilbyde kunden at købe tilbehøret og montere det. På den måde får du mersalg på både varer og montagen.

Den danske designvirksomhed har netop lanceret Reframe Collection by Unidrain. Serien giver mulighed for at skabe et harmonisk badeværelse, hvor alle detaljer spiller sammen lige fra afløbet over håndklædestangen til toiletbørsten. Ja, her er tilmed mulighed for at få en hylde til brusenichen med indbygget bruseskraber.

- Badeværelset er ofte fyldt med meget forskelligt tilbehør, der ikke altid passer sammen. Her kan vores nye serie hjælpe med at skabe balance og visuel ro i badeværelset. Samtidig giver vi mulighed for at skabe et meget individuelt udtryk, da vores accessories kommer i en række forskellige overfladefarver, siger Henrik Handschuh.

Personlige badeværelser
De nye overfladefarver betyder, at kunderne kan få såvel afløb som tilbehør i rustfrit stål, en kølig sort overflade, en varm kobbertoning, et messinglook eller blankpoleret stål. Så alle detaljer hænger sammen i såvel design som farve.

Det nye design giver rig mulighed for at vise personlighed, og det er i særdeles høj kurs hos kunderne, fortæller Dennis Schier, indehaver af Schier Håndværker Service, der er kåret til Årets Entreprenør fire gange, senest i 2017:

- Der er sket et skift i de senere år. I 00’erne skulle alle badeværelser være hvide eller grå. Kunderne tænkte mere på de fremtidige købere af huset, end hvad de selv ville leve i. Nu tænker kunderne i langt højere grad på deres personlige smag, behov og ønsker. Kunderne tænker med andre ord på den individuelle herlighedsværdi. Hvis de gerne vil have et grønt gulv, så får de et grønt gulv. Folk er heller ikke så skræmte over at bruge 200.000 eller 300.000 kroner på et badeværelse. Der er sket en kæmpe udvikling. Badeværelset er næsten blevet et rum på lige linje med samtalekøkkenet, siger Dennis Schier.

Tilbyd ekstra services
Denne udvikling i forbrugsmønstret kan de udførende med fordel udnytte til at skabe merforretning, mener Henrik Handschuh:

- I opgangstider vil folk gerne have ting i høj kvalitet, der holder længere. Men de holder stadig på pengene i udbudsfasen. Derfor er tricket at tilbyde ekstra services, når projektet er i gang. Så bliver du en værdifuld sparringspartner, som gør projektet mere overskueligt. Resultatet er en tilfreds kunde, der højst sandsynligt vil anbefale dig til sit eget netværk og dermed give dig endnu mere forretning, slutter han.

-los


Læs mere om Bad

13/11 2017