Aktuelle nyheder om byggebranchen - EntreprenørMateriel

Vil skabe vækst med vækst påCramo har valgt at dyrke en innovationskultur, så også medarbejderne kommer med input til løsninger, der kan bidrage til virksomhedens vækst.

Vil skabe vækst med vækst på

Cramos nye Shape&Share strategi skal skabe vækst for både Cramo og samfundet

Da Cramo er en af de absolut største europæiske virksomheder indenfor udlejning af materiel og pavilloner, er det helt naturligt for virksomheden at gå i front indenfor digitalisering og deleøkonomi i materieludlejningsbranchen.

Med udgangspunkt i dette, har Cramo koncernen netop offentliggjort sin strategi for 2017–2020. Den nye strategi hedder Shape&Share, der er et udtryk for Cramos ønske om at være med til at forme (Shape) fremtiden indenfor udlejningsbranchen, ved bl.a. at gå i front med deleøkonomi-tankegangen (Share).

Shape&Share strategien fokuserer på vækst på udvalgte markeder, optimering af nuværende ydelser og at udvikle innovative ideer. Dette skal være med til at skabe vækst for både Cramo og samfundet, idet deleøkonomi tager udgangspunkt i at udnytte eksisterende resurser maksimalt ved at dele med hinanden.

Tre megatrends
Cramo vil opnå vækst via forskellige forretningsmodeller, fælles resurser og en virksomhedskultur, der fokuserer på innovation. Shape&Share strategien tager udgangspunkt i tre megatrends: urbanisering, bæredygtighed og digitalisering.

- Ved hjælp af digitalisering er vi i stand til at vurdere, hvordan vi opfylder de behov der er for innovationer. Vi lægger en masse værdi i at skabe positive kundeoplevelser, og ønsker at komme med endnu flere fleksible lejeløsninger til vores udlejning og moduler, siger CEO i Cramo Group, Leif Gustafsson.

Udnytter potentialet
Forbrugere benytter sig i dag ofte af deleøkonomi for at spare tid og penge. Deleøkonomi skaber værdi for en virksomhed og for samfundet i de muligheder, der findes i en mere bæredygtig fremtid. Det har Cramo valgt at udnytte potentialet i.

- Udlejning er en bæredygtig handling. Ikke alene kan Cramo levere udstyr til sine kunder, men kan også dele sin viden og ekspertise om maskinerne. Vi kan tilbyde vores kunder en effektiv og sikker vejledning og undervisning i, hvordan man bruger vores udstyr. På denne måde kan vi også hjælpe til et bedre miljø og øget arbejdssikkerhed, understreger Leif Gustafsson.

Etablerer eget Innovation Lab
I overensstemmelse med den nye strategi sigter Cramo efter at dele og udvikle sin interne ekspertise, og distribuerer sin viden endnu mere effektivt. Dette fokusområde er muligt for alle medarbejdere at tage del i.

- Her i Cramo fokuserer vi på at uddanne vores personale og dyrke en innovationskultur. Vi har organiseret et internt Innovation Race tidligere på året, hvor alle Cramo-medarbejdere på tværs af landene blev inviteret til at deltage for at komme med sine input til innovative løsninger. Dette gav så gode resultater, at Cramo nu vil etablere et Cramo Innovation Lab. Vores mission er at ‘Create great days at work and room for great days’, slutter Leif Gustafsson.

-los





Læs mere om EntreprenørMateriel

18/4 2017

Mest læste


Seneste nyheder