Aktuelle nyheder om byggebranchen - EntreprenørMateriel

Vækststrategi kommer alle til gode

Vækststrategi kommer alle til gode

Cramos nye Shape&Share-strategi skal skabe vækst for både Cramo og samfundet

Del artiklen på

For Cramo, der beskæftiger sig med udlejning af materiel og pavilloner, er det helt naturligt at gå i front indenfor digitalisering og deleøkonomi i materieludlejningsbranchen. Med udgangspunkt i dette har koncernen netop offentliggjort sin strategi for 2017. Den nye strategi hedder Shape&Share og er et udtryk for, at Cramo ønsker at være med til at forme fremtiden indenfor udlejningsbranchen ved bl.a. at gå i front med deleøkonomi tankegangen (Share).

Shape&Share-strategien fokuserer på vækst på udvalgte markeder, optimering af nuværende ydelser og at udvikle innovative ideer. Dette skal være med til at skabe vækst for både Cramo og samfundet, idet deleøkonomi tager udgangspunkt i at udnytte eksisterende ressourcer maksimalt ved at dele med hinanden.

Cramo vil opnå vækst via forskellige forretningsmodeller, fælles ressourcer og en virksomhedskultur, der fokuserer på innovation. Shape&Share-strategien tager udgangspunkt i tre megatrends: Urbanisering, bæredygtighed og digitalisering.

- Ved hjælp af digitalisering er vi i stand til at vurdere, hvordan vi opfylder de behov, der er for innovationer. Vi ligger en masse værdi i at skabe positive kundeoplevelser, og ønsker at komme med endnu flere fleksible lejeløsninger til vores udlejning og moduler, siger CEO i Cramo Group Leif Gustafsson.
 
Som en virksomhed i udlejningsbranchen har Cramo valgt at udnytte potentialet i deleøkonomi. Forbrugere i dag benytter sig ofte af deleøkonomi for at spare tid og penge. Deleøkonomi skaber værdi for en virksomhed og samfundet i de muligheder, der findes i en mere bæredygtig fremtid.

- Udlejning er en bæredygtig handling. Ikke alene kan Cramo levere udstyr til sine kunder, men den kan også dele sin viden og ekspertise om maskinerne. Vi kan tilbyde vores kunder en effektiv og sikker vejledning og undervisning i, hvordan man bruger vores udstyr. På denne måde kan vi også hjælpe til et bedre miljø og øget arbejdssikkerhed, understreger Leif Gustafsson.

I overensstemmelse med den nye strategi sigter Cramo efter at dele og udvikle sin interne ekspertise og distribuerer sin viden endnu mere effektivt. Dette fokusområde er muligt for alle medarbejdere at tage del i.

- I udlejningsbranchen er vores personale vores vigtigste konkurrenceparameter. Her i Cramo fokuserer vi på at uddanne vores personale og dyrke en innovationskultur. Vi har organiseret et internt Innovation Race tidligere på året, hvor alle Cramos medarbejdere på tværs af landene blev inviteret til at deltage for at komme med deres inputs til innovative løsninger. Dette gav så gode resultater, at Cramo nu vil etablere et Cramo Innovation Lab. Vores mission er, at 'Create great days at work and room for great days', siger Leif Gustafsson.

Læs mere om EntreprenørMateriel

25/4 2017

Mest læste


Seneste nyheder