Aktuelle nyheder - Kloak & afvanding

Kunden har altid retDen første Ford Mach-E på gule plader i Danmark. Ford havde første sagt nej til Mach-E på el, men kunderne har spurgt gentagne gange, så nu er bilen en realitet.

Kunden har altid ret

Fords fuldt elektriske Mach-E skulle aldrig have været produceret til at køre på gule plader, men efter et vedholdende pres fra Fords kunder, måtte den amerikanske gigant bøje sig

Del artiklen på

Af Jørli Petersen

Ford har haft mere end travlt med at slå på tromme for den nye fuldt elektriske Mach-E, der også er Fords første elbil, og det er ikke en hvilken som helst ellert. Ford sigter efter den større klasse med det samme, selvfølgelig fordi man ønsker en bil, der kan sælges på mange markeder, og ikke kun i de lande, hvor el-bilen begrænses til en fremtid, som bilen der fortrinsvis bruges til bykørsel.

Først sagde Ford nej til Mach-E som varebil, men nu er den her. Ikke fordi Ford synes det er en god ide, men fordi kunder har spurgt, om den kunne købes med andet end hvide nummerplader. Og hvad gør man så? Man føjer selvfølgelig kundens ønsker, så Fords program for biler på gule plader omfatter nu også Kuga PHEV og topmodellen Mach-E.

Mach-E med gule plader er selvfølgelig som en almindelig Mach-E med den usædvanlige forskel, at varebilen er dyrere end personbilen. Forklaringen er selvfølgelig, at der ikke er afgift på el-biler, og når der skal bygges videre på en bil, koster det selvfølgelig ekstra, noget i retning af 15.000 kr.

Mach-E fås med 2- og 4-hjulstræk, ligesom bilen fås med to batteripakker, der giver officielle rækkevidder fra 440 til 610 km. Elmotoren lægger fra 269 tHK il den ”tunede” GT-model, der lægger 457 HK, og priserne for den elektriske top-Ford starter ved 333.000 kr og topper ved 478.000 kr uden moms, som igen er 417.000 kr op til 598.000 kr med moms, som ikke er meget mere end man skal betale for en Peugeot e-Boxer, der også er ny el-varebil i Danmark, nøjagtig som Mach-E.

Selvfølgelig taler vi ikke trailervægt efter en bil af den type, og slet ikke en el-bil, som slet ikke bryder sig om påhæng, men alligvel, Mach-E må køre med 750 kg, så en smule havetrailer går an.

Bilen kan bestilles hos alle landets Ford-forhandlere, ligesom nogle få nok ikke kan lade være med at have en prøvebil holdende - bare for sjov. Og så er der jo det herlige ved Mach-E, at når kommunerne kræver, at virksomheden kører grønt, hvorfor så ikke snuppe den korte og direkte vej til kommunale ordrer via en Ford Mach-E til chefen.

Læs mere om Kloak & afvanding

8/9 2021
Biologisk minirensningsanlægBiologisk sandfilterBrønddækslerByggerådgivningDet beplantede filterDrænFaldstamme, renoveringHåndtering af regnvandHåndtering af spildevandHøjvandslukkeKimasikringKloak organisationer m.v.KloakdækslerKloakrenoveringKloakrørKrympemufferMåle/test udstyrMaterielopbevaringNedsivning af regnvandNedsivning af spildevandPilefordampningsanlægPumperPumpeunitsRegnvandsfaskineRottebekæmpelseRottefælderStrømpeforringTilbageløbssikringTilbageløbsventilTV-inspektionUdlejningUdskillerteknikVand StopTilføj dit firma her.
Send en mail.