Aktuelle nyheder om byggebranchen - Køkken

Ny strategi skal fordoble antallet af butikker Claus Nørgaard blev 1. februar i år ny direktør i JKE Design. Han kommer fra et job som direktør i Trip Trap Woodcare.

Ny strategi skal fordoble antallet af butikker

Det nordjyske køkkenfirma JKE Design vil åbne 14 nye butikker i Danmark og en række i Sverige og Norge over de næste par år

Del artiklen på

Det er lykkedes JKE Design at vende års underskud til overskud, og ejeren, Ballingslöv International koncernen, er klar til at investere markant i den nordjyske køkkenvirksomhed. Der er en udvidelse på vej med 14 nye butikker i Danmark - og 10- 15 nye butikker i Sverige og op til 5 nye i Norge over de næste 2 år. Butiksudvidelserne er en del af en ny forretningsstrategi, som handler om vækst, ny standard for køkkenbutikker og en langt tydeligere profil.

2016 regnskabet viser et overskud på 586.000 kr. mod et underskud i 2015 på knap 14 mio. kr.

- Vores turn around plan for 2016 er nu gennemført med succes, og vi tager næste skridt med vores nye strategi, som rækker frem til 2019. Målet er vækst hele vejen rundt. Vi investerer massivt i at være til stede i byerne, hvor der bliver bygget meget. Vi har en ambition om at tage en god bid af kagen. Det gælder både i forhold til privatkunder og erhvervskunder, siger JKE Designs nye direktør, Claus Nørgaard, som skal stå i spidsen for at gennemføre den nye vækststrategi sammen med de ca. 100 medarbejdere.

Skal øge kendskabsgraden
Lige nu søger JKE Design forhandlere til 14 nye butikker landet over. Hermed er JKE Design tæt på at fordoble antallet af butikker herhjemme. Der er i forvejen 18 butikker – de fleste placeret uden for de største byer. Det skal der nu laves om på. Et rekrutteringsfirma finder egnede forhandlere til de nye butikker i Aarhus, Randers, Silkeborg, Skive, Holstebro, Vejle, Herning, Aabenraa, Svendborg, Odense, Næstved, Slagelse, Roskilde, Rønne. I juni åbner den første nye konceptbutik i Aarhus.

JKE Design gør samtidig op med det sædvanlige koncept for køkkenbutikker, hvor man kunne se få, men store køkkener. I stedet indfører JKE Design et fleksibelt koncept med langt mindre køkkener, men til gengæld mulighed for hurtigt at skifte de viste modeller ud.

- Vi mærker, at der igen er stor lyst til at købe nye køkkener og badeværelser, og når væksten primært sker i byerne, ja, så skal vi også være massivt til stede der, siger Claus Nørgaard, der også har til opgave at arbejde med at løfte kendskabet til det nordjyske køkkenfirma.

Derfor er der sat en kampagne i gang, som bl.a. skal fortælle forbrugerne, at JKE Design skaber sammenhæng både i relationerne i køkkenet og balance i økonomien, når der skal købes nyt køkken.

-los

Læs mere om Køkken

3/5 2017