Aktuelle nyheder om byggebranchen - Køkken

Tidligere Silvan-direktør skal styrke HTH Som adm. direktør for Silvan stod Freddy Lauridsen blandt andet i spidsen for ’gør det selv-skolen’ kun for kvinder, udlån af gratis trailere og andre tiltag, der øgede kundeloyaliteten.

Tidligere Silvan-direktør skal styrke HTH

Nobia Danmark, der ejer Invita, uno form og HTH, har ansat tidligere Silvan-direktør Freddy Lauridsen for at styrke kunderejsen og den digitale udvikling

Del artiklen på

Freddy Lauridsen, 53 år, får titel af direktør for HTH Nordic, dvs. med ansvar for HTH’s aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige. Han har næsten 30 års erfaring med detailhandel til private og erhvervskunder fra Mars, Statoil - og de seneste ni år som adm. direktør for byggemarkedskæden Silvan, hvor han stod i spidsen for ca. 1500 medarbejdere, 44 forretninger og e-handlen i Danmark.

I Freddy Lauridsens tid som direktør steg Silvans markedsandel og salg støt i flere kanaler, ligesom Silvans brand blev udnævnt til at være blandt de ti stærkeste brands i Danmark. Desuden skabte han gennem et stærkt fokus en meget høj medarbejder- og kundetilfredshed i virksomheden.

HTH har ligesom Silvan mange fysiske butikker – i alt 100 fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland – og Freddy Lauridsens opgave bliver blandt andet at stå i spidsen for en optimering af den digitale kunderejse og styrke samspillet mellem de fysiske butikker og HTH's online univers, hth.dk.

- Det gælder for HTH som for alle andre store detailkæder lige nu om at få styrket forbindelsen fra det digitale univers og til forretningerne og omvendt, så det for kunderne bliver en totaloplevelse - uanset om man starter på nettet og derefter fortsætter i en butik, eller om man starter købsoplevelsen i en butik og går videre til nettet, hvor man måske ønsker at afslutte handlen. Med den digitale udvikling med smartphones, ipads, computere og stigende netsalg er kunden groft sagt overalt - døgnet rundt. Og kunden forventer, at vi kan levere inspiration og præsentere vores services og varer på præcis de kanaler, hvor de er. Det er en forretningsmæssig udvikling, som HTH i forvejen er i fuld gang med, og som jeg glæder mig til at fortsætte – med intenst fokus på selve kunderejsen, siger Freddy Lauridsen.

Skal optimere alle salgsled
Nobia Danmarks adm. direktør Rune Stephansen er glad for at få Freddy Lauridsen med ombord i en tid med vækst og efterspørgsel efter nye køkkener - både hos privatkunderne og i b-to-b-segmentet, hvor Freddy Lauridsen også skal stå i spidsen for salget til bygherrer, entreprenører og typehusfirmaer.

Netop det professionelle marked udgør en stigende del af kundegrundlaget på grund af væksten i boligbyggeriet med projektsalg og de mange nye bydele, der skyder op i hele landet, især i de større byer.

- I en tid med voldsom vækst, er vi meget fokuserede på at optimere alle salgsled og -kanaler fra online til butik med fokus på kundeoplevelsen. Freddy Lauridsen har et solidt erfaringsgrundlag, når det gælder om at sætte kunden i centrum og få det digitale univers til at spille sammen med de fysiske butikker. Han er samtidigt kendt som ’medarbejdernes mand’ med talent for medarbejdertrivsel. Derfor er han den helt rigtige at få med til udfolde det vækst-eventyr, som HTH lige nu befinder sig midt i, siger Rune Stephansen.

Freddy Lauridsen startede i 1998 hos DT Group, der dengang ejede Silvan. Han arbejdede sig op via stillinger inden for salg og HR og blev i 2008 administrerende direktør for Silvan.

Han sad ni år i direktørstolen, frem til efteråret 2017, hvor Silvan blev solgt til den tyske kapitalfond Aurelius Group.

Nobia Denmark leverede et historisk stærkt regnskab for 2017 med en stigning på godt 13,4 % i driftsresultatet målt på ebit fra 299 mio. kr. i 2016 til 339 mio. kr. i 2017 og en stigning i omsætning på 8,7 % fra 2,42 mia. kr. i 2016 til 2,64 mia. kr. i 2017.

Nobia Danmark har fabrikker i Bjerringbro, Farsø og Ølgod, hvor hovedsædet også ligger

-los

Læs mere om Køkken

24/5 2018