Aktuelle nyheder om byggebranchen - Tag

Vil udbrede 'Good Thinking'Heino Juhl har mange års erfaring inden for reklamebranchen, hvor han har arbejdet med rådgivning og udvikling af kampagner.

Vil udbrede 'Good Thinking'

Lindabs nye marketingchef, Heino Juhl, skal blandt andet være med til at udbrede kendskabet til Lindabs forretningsfilosofi ’Good Thinking’

42-årige Heino Juhl er netop ansat som marketingchef hos Lindab. Fra hovedkontoret i Haderslev står han i spidsen for markedsføring af virksomheden med omkring 500 medarbejdere og en omsætning sidste år på 786 millioner kroner.

Han skal bl.a. være med til at udbrede kendskabet til Lindabs produkter inden for tag- og facadeløsninger samt garage- og industriporte og ikke mindst fortælle om deres kompetencer inden for komplette ventilationsløsninger.

- Den viden, vi har om indeklima og ventilation, er førende i branchen. Det er teknik og innovation på højt niveau, og det vil vi naturligvis gerne gøre endnu mere opmærksom på, siger Heino Juhl.

Den nye marketingchef har mange års erfaring inden for reklamebranchen, hvor han har arbejdet med rådgivning og udvikling af kampagner.

- En anden vigtig opgave bliver at fortælle om de mange nye produkter og digitale løsninger, vi udvikler med udgangspunkt i vores forretningsfilosofi ’Good Thinking’. Vi vil gerne sætte fokus på, hvordan vi arbejder med bæredygtighed, miljørigtige løsninger og forenkling af byggeriet, fortæller han.

Lindab har også oprustet inden for indkøb og logistik. Her står marketingchef Heino Juhl (th.) med Bettina Buchreitz Jensen, der blev ansat som indkøbschef sidste år, og Jan Mosegaard, der for nylig blev ansat som logistikchef.

Fremgangen fortsætter
Heino Juhl overtager stillingen fra Johan Rasmussen, der er blevet global marketingchef for hele Lindab-koncernen. Den svenske koncern er repræsenteret i 60 lande og har omkring 5100 medarbejdere.

Den danske del af koncernen står for omkring 10 % af den samlede omsætning. Udover hovedkontoret i Haderslev har virksomheden en fabrik i Jels ved Vejen, hvor de blandt andet producerer porte. Ventilationsløsningerne bliver både produceret i Haderslev, Aalborg, Viby, Hvidovre og Skovlunde. Sidste år blev overskuddet i den danske del af koncernen på 39 millioner kroner.

- Vi har en klar forventning om, at vi opnår vækst i 2017. Vi har i de seneste måneder haft tilknyttet 25 vikarer i produktionen for at kunne følge med efterspørgslen, og vi er i gang med at rekruttere fastansatte medarbejdere både til lager og produktion, slutter Heino Juhl.

-los

Læs mere om Tag

11/8 2017

Mest læste


Seneste nyheder