isover
scroll
Større udstillinger giver 40 % flere besøgende De besøgende i VinduesHuset i Rødovre kan blandt andet opleve ekstra høje terrassedøre, facadedøre, store vinduer, en ekstra høj skydedør med et moderne skodde-element og et stort tresidet glashjørne.

Større udstillinger giver 40 % flere besøgende

Et udvidet produktunivers skaber behov for at inspirere kunderne på ny vis. Derfor har Krone Vinduer investeret i udstillinger i både Rødovre, i Horsens og på vinduesfabrikken i Harken ved Hjørring. Det kan aflæses i stigende besøgstal – og mere salg

Krone Vinduer har de seneste år oplevet stor vækst som leverandør af vinduer og døre i den eksklusive ende af skalaen til projektbyggerier og markante villaer over hele landet.

Sideløbende er der skruet markant op for innovationen med udvikling af flere nye produkttyper, materialer og designvarianter.

Det voksende produktunivers har i stigende grad fået arkitekterne og deres kunder til at efterspørge muligheden for at se og opleve den fulde bredde i Krone Vinduers sortiment.

Det ønske har virksomheden nu valgt at imødekomme ved at etablere nye store udstillinger i Rødovre og i Horsens. Samtidig har man netop lagt sidste hånd på en ombygning af showroomet hjemme på vinduesfabrikken i Harken.

For selvom verden bliver mere og mere digital, spiller taktile oplevelser en vigtig rolle i købsprocessen.

- Vinduer og døre er en stor investering, og tidligere blev vi i nogle tilfælde valgt fra, fordi vi ikke havde så meget at vise til kunderne. Det har vi i den grad nu, hvor vi gør hele processen omkring valg af døre og vinduer til en totaloplevelse.

- Med de nye udstillinger ønsker vi at inspirere til at drømme og tænke ud af boksen ved at sammensætte materialer, farver, funktioner og dimensioner til lige præcis de løsninger, der passer til det konkrete projekt, fortæller Helene Maria Pfundheller, Brand Manager hos Krone Vinduer.

Udstillingerne i Bygholm Søpark i Horsens og på Roskildevej i Rødovre åbnede i henholdsvis december og januar, og effekten er allerede begyndt at slå igennem.

Antallet af besøgende er op mod 40 % højere end i Krone Vinduers nu lukkede – og væsentligt mindre – udstillinger i Aarhus og på Islevdalvej i Rødovre.

Kendetegnende for de besøgende i de nye udstillinger er, at de er meget købsmotiverede og ender i langt de fleste tilfælde med at lægge en ordre.

- Det er helt tydeligt, at vi har ramt et behov for at se løsningerne tæt på og fornemme materialerne inden et køb. Det er blevet meget nemmere for os at forklare, hvad vi mener, når vi siger, at et Krone-vindue er mere end bare glas og ramme.

- Folk begynder at tænke i nye baner, når de besøger vores udstillinger og med egne øjne ser, hvor meget vinduer og døre betyder for arkitekturen og oplever de mange muligheder, siger Helene Maria Pfundheller.

Investeringen i de nye udstillinger er et godt eksempel på de synergier, der ligger i, at Krone Vinduer i 2023 indtrådte som et helejet selskab i Dovista Gruppen. Både i Rødovre og i Horsens deler Krone Vinduer lokaler med et andet Dovista-brand, nemlig Velfac.

De to søsterselskaber samarbejder i forvejen om flere større projekter, hvor kunderne har valgt at kombinere produkter på tværs af de to brands for at skabe unikke udtryk.

Et eksempel er det nye hovedsæde til AP Pension og Nykredit på Svanemølleholm i København, hvor Krone Vinduer leverer over 100 limede glashjørner, mens Velfac leverer de øvrige vinduer.

Krone Vinduer henter størstedelen af sin omsætning fra projektmarkedet. Derfor er der i det nye VinduesHuset i Rødovre etableret et ’architects corner’, hvor rådgivere og professionelle bygherrer kan komme ind og få præsenteret de mere specielle løsninger.

Det gælder for eksempel vinduer med indbygget ventilation, russervinduer med lydisolering, glashjørner, skoddeelementer og ekstra store altandøre.

-dc

22/5 2024