Pergo får ny identitet
I løbet af 2023 rebrandes Pergo for at genoplive mærket og styrke dets position på markedet som skandinavisk gulvproducent
Af Kim Sejr, journalist
Pergo har en ambition. At være førende producent inden for førsteklasses gulve af høj kvalitet. Pergo opfandt laminatgulvet for snart tre årtier siden og har bygget sin position op på dette – men markedet skal vide, at Pergo også er vinylgulve.
-Ud over at fremhæve at vi er opfinderen af laminatgulve, har vi skabt en stærk og klar kommunikationsstrategi, der kombinerer vores skandinaviske DNA og designudtryk med et moderne, globalt perspektiv, siger Helle Bahnsen, Country Manager Denmark.
Skandinavisk profil
En del af strategien indebærer en skandinavisk profil, og dermed også skandinaviske navne. Produktet Modern Plank(8 mm) får navnet Visby, Elegant Plank får navnet Roskilde og Wide Long Plank har fremover navnet Torekov(en lille havneby i Skåne) og Long Plank får navnet Trondheim.
Det samme gælder produkterne i vinyl. Det tidligere Classic Modern Plank hedder fremover Lagan, Modern Plank får navnet Siljan og Tile ændres til Teno. Design og produktudvikling skal helt klart afspejle inspiration fra skandinavisk natur.
Bredere opfattelse
Samtidig er det også en del af strategien at opnå en bredere position på markedet som gulvleverandør.
-Uanset om man vil have et slidstærkt laminatgulv eller et blødt og robust vinylgulv, så har Pergo et produkt som opfylder behovet, fremhæver Helle Bahnsen.
Den nye branding finder sted samtidig med, at Pergo holder fanen højt når det gælder bæredygtighed.
-Kernen i et Pergo laminatgulv er lavet af 100% genvundet træ, hvilket gør det til et af de mest bæredygtige gulvvalg. Pergo laminat var også det første gulv i verden, der modtog det officielle nordiske Svanemærke. Endelig leveres de fleste Pergo-gulve med livstidsgaranti, pointerer Helle Bahnsen.