Danmark-Hillerød: Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
2021/S 233-614125
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189366
Postadresse: Trollesmindealle 27
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Heidi Evy Tiedgen Svejgaard
E-mail: hesve@hillerod.dk
Telefon: +45 72320362
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hillerod.dk
Del II: Genstand
Udvidelse af skolekapacitet i Hillerød vest
Begrænset udbud af bygherrerådgivning i forbindelse med udvidelse af skolekapacitet i Hillerød vest
Sophienborgskolen, Hillerødsholmskolen, Hillerød Vest skolen, afd. Ålholm
Begrænset udbud af bygherrerådgivning i forbindelse med udvidelse af skolekapacitet i Hillerød vest
Option 1: Valg af teknisk rådgiver og entreprenør
Bygherre kan som en option vælge at søge bistand hos Bygherrerådgiver i forbindelse med valg af teknisk rådgiver og hoved- eller totalentreprenør, alt afhængig af hvilken entrepriseform bygherre vælger for det enkelte delprojekt. Al rådgivning indeholdt i optionen afregnes efter medgået tid. Optionen skal senest aktiveres ved afslutningen af Første fase.
Option 2: Granskning
Bygherre kan som en option vælger at søge bistand hos Bygherrerådgiver under projekteringen til granskning af entreprenørens projektering. Bygherre kan bruge optionen uanset valg af entrepriseform, dvs. både ved totalentreprise og hovedentreprise. Al rådgivning indeholdt i optionen afregnes efter medgået tid. Optionen skal senest aktiveres ved indgåelse af kontrakten med den tekniske rådgiver.
Option 3: Byggeledelse
Bygherre kan som en option vælge at Bygherrerådgiver skal udføre byggeledelse i den fulde byggeperiode, herunder kontrol af overholdelse af kvalitet, tid og økonomi, mv. Der henvises til Afgrænsningsskema til Ydelsesbeskrivelsen for Bygherrerådgiver. Al rådgivning indeholdt i optionen afregnes efter medgået tid. Inden brug af optionen skal der fremsendes et CV til Bygherre på en byggeleder med minimum 10 års erfaring og byggeledelse af skolebyggerier i drift. Optionen skal seneste aktiviseres 2 måneder inden første spadestik.
Option 4: Bistand i forbindelse med commissioning
Bygherre kan som en option vælge, at Bygherrerådgiver skal være Hillerød Kommunes repræsentant i forbindelse med commissioningsprocessen. Al rådgivning indeholdt i optionen afregnes efter medgået tid. Optionen skal seneste aktiviseres 2 måneder inden første spadestik.
Ansøgningen vil ikke blive taget i betragtning, hvis Bygherrerådgiveren er omfattet af en følgende af udbudslovens obligatoriske udelukkelsesgrunde:
• Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2: Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at kunne komme i betragtning skal Bygherrerådgiveren opfylde de tre nedenstående krav til nettoomsætning, egenkapital og
soliditetsgrad i det seneste offentliggjorte årsregnskab:
Nettoomsætning: 10.000.000 DKK
Egenkapital: 2.000.000 DKK
Soliditetsgrad: 15 %
For at sikre, at Bygherrerådgiveren besidder den nødvendige faglige kompetence, er det et krav, at tilbudsgiver skal kunne vedlægge mindst én reference, der dokumenterer erfaring som bygherrerådgiver (ikke underrådgiver) med:
a) Erfaring med kapacitetsudvidelse af skoler (normalklassekapacitet/klasselokaler)
b) Projekt med erfaring med brugerinddragelse, og
c) Erfaring med tekniske installationer i undervisningsbyggerier
Det samme referenceprojekt kan godt dokumentere erfaring med flere af kategorierne a-c angivet ovenfor. Hvis Bygherrerådgiveren ikke opfylder et eller flere af de stillede krav, henledes opmærksomheden på muligheden for efter udbudslovens § 144 at støtte ansøgningen på den tekniske og faglige formåen hos andre enheder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøge-re/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk