Aktuelle nyheder om byggebranchen

« Tilbage til oversigten over alle licitationer



Danmark-Hjørring: Bygge- og anlægsarbejder

2018/S 159-363848

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Bygge- og anlægsarbejder

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn og adresser
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Arsenalvej 55
Hjørring
9800
Danmark
Kontaktperson: Udbudsjurist Christian Norup eller Udbudsjurist Signe Hastrup Christensen tlf.: 20 93 31 09 e-mail: FES-UES05@MIL.DK
Telefon: +45 25425886
E-mail: FES-UES06@MIL.DK
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ejendomsstyrelsen.dk

I.2)Information om fælles indkøb
I.4)Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5)Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1)Udbuddets omfang
II.1.1)Betegnelse:

Udbud af håndværksydelser i entreprise i forbindelse med vedligeholdelse af bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet

Sagsnr.: 2018/002078
II.1.2)Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3)Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4)Kort beskrivelse:

Udbuddet dækker Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses behov for håndværksydelser i entreprise i forbindelse med vedligeholdelse af bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet.

Der udbydes en rammeaftale baseret på et offentligt udbud.

II.1.6)Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Delaftale 1 Nordjylland

Delkontraktnr.: 1
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
45422000
45262520
45440000
45430000
45343000
45332400
45331230
45331200
45331000
45342000
45312000
45317000
45311000
45310000
45262300
45262330
45262311
45261900
45200000
45216000
45216200
45212410
45213000
45213100
45213200
45213220
45231300
45236000
45232000
45222200
45222300
45233000
50730000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Distrikt Nordjylland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Aftalen omfatter vedligeholdsopgaver, renoveringer samt mindre tilbygninger/enklere nybyggeri på bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet indenfor Danmarks grænser.

Ved vedligeholdsopgaver forstås traditionelle opgaver vedrørende:

— Afhjælpende vedligehold: Reaktiv vedligehold med henblik på at genskabe funktionalitet. Denne form for vedligehold udføres for at afhjælpe akut skade eller svigt, og omfatter bl.a. reparation eller udskiftning af defekte eller ødelagte komponenter og lignende,

— Forebyggende vedligehold: Proaktiv vedligehold med henblik på at opretholde funktionalitet før nedbrud. Denne form for vedligehold udføres inden ejendommens ydeevne er på et brugsmæssigt utilfredsstillende niveau eller for at forhindre følgeskader, og består typisk af arbejder eller lovpligte eftersyn, der udføres med faste intervaller for at forebygge nedslidning eller minimere risikoen for driftsstop eller ulykker,

— Oprettende vedligehold: Denne form for vedligehold medfører et kvalitetsspring, der helt eller delvist bringer ejendommen på ”kvalitetsniveau som bygget”. Arbejdet består typisk af renovering og/eller udskiftning af bygningsdele. Modernisering og ombygning er ikke oprettende vedligehold,

— Modernisering: Medfører et kvalitetsspring, der bringer ejendommen op på et højere niveau end ”som bygget”. F.eks. udskiftning af vinduer til nye og mere energivenlige vinduer,

— Mindre tilbygninger/enklere nybyggeri:

Rammeaftalen inddeles geografisk i 6 delaftaler svarende til 6 af 7 af Forsvarets distriktsområder.

Der indgås aftale med 5 rangordnede entreprenører pr. delaftale. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Der kan ikke tilbydes en rabat, hvis tilbudsgiveren som minimum vinder et nærmere angivet antal delaftaler (kombinationsbud).

Rammeaftalen omfatter følgende 12 fagområder:

— Jord, Beton, Belægning (primær),

— Kloak (primær),

— Murer (primær),

— Tømrer (primær),

— Gulv (primær),

— Tagdækker (primær),

— Maler (primær),

— Elektriker (sekundær),

— VVS (sekundær),

— Ventilation (sekundær),

— Køl (sekundær),

— Bygningsautomatik (CTS, alarm, brand) (sekundær).

Tilbudsgiver skal favne alle ovenstående fag, således at Ordregiver alene skal kontrahere med én entreprenør i forbindelse med udførelse af en given opgave.

Tildeling af konkrete ordrer på rammeaftalerne sker i henhold til Rammeaftalekontraktens afsnit 3 ved direkte tildeling eller miniudbud.

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af begge parter og løber herefter som udgangspunkt i 2 år, hvorefter den kan forlænges op til 1 år ad gangen i alt 2 gange.

Perioden fra underskrivelse af rammeaftalen og frem til 1.5.2019 er prøvetid. Prøvetiden er en implementeringsfase og inden periodens udløb skal flere krav til tilbudsgiver være opfyldt.

Ordregiver kan hæve aftalen uden varsel indtil prøvetidens udløb, såfremt tilbudsgiver:

— ikke har ansøgt om fornøden sikkerhedsgodkendelse inden prøvetidens udløb,

— ikke udviser fortrolighed med rammeaftalens indhold,

— gentagne gange overskrider aftalte afleveringsterminer,

— gentagne gange præsterer mangelfuldt arbejde,

— ikke overholder gældende love og regler,

— ikke overholder internationale konventioner, jf. Rammeaftalekontraktens afsnit 2.7.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Delaftale 2 Midtjylland

Delkontraktnr.: 2
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
45422000
45262520
45440000
45430000
45343000
45332400
45331230
45331200
45331000
45342000
45312000
45317000
45311000
45310000
45262300
45262330
45262311
45261900
45200000
45216000
45216200
45212410
45213000
45213100
45213200
45213220
45231300
45236000
45232000
45222200
45222300
45233000
50730000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Distrikt Midtjylland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Aftalen omfatter vedligeholdsopgaver, renoveringer samt mindre tilbygninger/enklere nybyggeri på bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet indenfor Danmarks grænser.

Ved vedligeholdsopgaver forstås traditionelle opgaver vedrørende:

— Afhjælpende vedligehold: Reaktiv vedligehold med henblik på at genskabe funktionalitet. Denne form for vedligehold udføres for at afhjælpe akut skade eller svigt, og omfatter bl.a. reparation eller udskiftning af defekte eller ødelagte komponenter og lignende,

— Forebyggende vedligehold: Proaktiv vedligehold med henblik på at opretholde funktionalitet før nedbrud. Denne form for vedligehold udføres inden ejendommens ydeevne er på et brugsmæssigt utilfredsstillende niveau eller for at forhindre følgeskader, og består typisk af arbejder eller lovpligte eftersyn, der udføres med faste intervaller for at forebygge nedslidning eller minimere risikoen for driftsstop eller ulykker,

— Oprettende vedligehold: Denne form for vedligehold medfører et kvalitetsspring, der helt eller delvist bringer ejendommen på ”kvalitetsniveau som bygget”. Arbejdet består typisk af renovering og/eller udskiftning af bygningsdele. Modernisering og ombygning er ikke oprettende vedligehold,

— Modernisering: Medfører et kvalitetsspring, der bringer ejendommen op på et højere niveau end ”som bygget”. F.eks. udskiftning af vinduer til nye og mere energivenlige vinduer,

— Mindre tilbygninger/enklere nybyggeri:

Rammeaftalen inddeles geografisk i 6 delaftaler svarende til 6 af 7 af Forsvarets distriktsområder.

Der indgås aftale med 5 rangordnede entreprenører pr. delaftale. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Der kan ikke tilbydes en rabat, hvis tilbudsgiveren som minimum vinder et nærmere angivet antal delaftaler (kombinationsbud).

Rammeaftalen omfatter følgende 12 fagområder:

— Jord, Beton, Belægning (primær),

— Kloak (primær),

— Murer (primær),

— Tømrer (primær),

— Gulv (primær),

— Tagdækker (primær),

— Maler (primær),

— Elektriker (sekundær),

— VVS (sekundær),

— Ventilation (sekundær),

— Køl (sekundær),

— Bygningsautomatik (CTS, alarm, brand) (sekundær).

Tilbudsgiver skal favne alle ovenstående fag, således at Ordregiver alene skal kontrahere med én entreprenør i forbindelse med udførelse af en given opgave.

Tildeling af konkrete ordrer på rammeaftalerne sker i henhold til Rammeaftalekontraktens afsnit 3 ved direkte tildeling eller miniudbud.

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af begge parter og løber herefter som udgangspunkt i 2 år, hvorefter den kan forlænges op til 1 år ad gangen i alt 2 gange.

Perioden fra underskrivelse af rammeaftalen og frem til 1.5.2019 er prøvetid. Prøvetiden er en implementeringsfase og inden periodens udløb skal flere krav til tilbudsgiver være opfyldt.

Ordregiver kan hæve aftalen uden varsel indtil prøvetidens udløb, såfremt tilbudsgiver:

— ikke har ansøgt om fornøden sikkerhedsgodkendelse inden prøvetidens udløb,

— ikke udviser fortrolighed med rammeaftalens indhold,

— gentagne gange overskrider aftalte afleveringsterminer,

— gentagne gange præsterer mangelfuldt arbejde,

— ikke overholder gældende love og regler,

— ikke overholder internationale konventioner, jf. Rammeaftalekontraktens afsnit 2.7.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Delaftale 3 Vestjylland

Delkontraktnr.: 3
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
45422000
45262520
45440000
45430000
45343000
45332400
45331230
45331200
45331000
45342000
45312000
45317000
45311000
45310000
45262300
45262330
45262311
45261900
45200000
45216000
45216200
45212410
45213000
45213100
45213200
45213220
45231300
45236000
45232000
45222200
45222300
45233000
50730000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Distrikt Vestjylland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Aftalen omfatter vedligeholdsopgaver, renoveringer samt mindre tilbygninger/enklere nybyggeri på bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet indenfor Danmarks grænser.

Ved vedligeholdsopgaver forstås traditionelle opgaver vedrørende:

— Afhjælpende vedligehold: Reaktiv vedligehold med henblik på at genskabe funktionalitet. Denne form for vedligehold udføres for at afhjælpe akut skade eller svigt, og omfatter bl.a. reparation eller udskiftning af defekte eller ødelagte komponenter og lignende,

— Forebyggende vedligehold: Proaktiv vedligehold med henblik på at opretholde funktionalitet før nedbrud. Denne form for vedligehold udføres inden ejendommens ydeevne er på et brugsmæssigt utilfredsstillende niveau eller for at forhindre følgeskader, og består typisk af arbejder eller lovpligte eftersyn, der udføres med faste intervaller for at forebygge nedslidning eller minimere risikoen for driftsstop eller ulykker,

— Oprettende vedligehold: Denne form for vedligehold medfører et kvalitetsspring, der helt eller delvist bringer ejendommen på ”kvalitetsniveau som bygget”. Arbejdet består typisk af renovering og/eller udskiftning af bygningsdele. Modernisering og ombygning er ikke oprettende vedligehold,

— Modernisering: Medfører et kvalitetsspring, der bringer ejendommen op på et højere niveau end ”som bygget”. F.eks. udskiftning af vinduer til nye og mere energivenlige vinduer,

— Mindre tilbygninger/enklere nybyggeri:

Rammeaftalen inddeles geografisk i 6 delaftaler svarende til 6 af 7 af Forsvarets distriktsområder.

Der indgås aftale med 5 rangordnede entreprenører pr. delaftale. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Der kan ikke tilbydes en rabat, hvis tilbudsgiveren som minimum vinder et nærmere angivet antal delaftaler (kombinationsbud).

Rammeaftalen omfatter følgende 12 fagområder:

— Jord, Beton, Belægning (primær),

— Kloak (primær),

— Murer (primær),

— Tømrer (primær),

— Gulv (primær),

— Tagdækker (primær),

— Maler (primær),

— Elektriker (sekundær),

— VVS (sekundær),

— Ventilation (sekundær),

— Køl (sekundær),

— Bygningsautomatik (CTS, alarm, brand) (sekundær).

Tilbudsgiver skal favne alle ovenstående fag, således at Ordregiver alene skal kontrahere med én entreprenør i forbindelse med udførelse af en given opgave.

Tildeling af konkrete ordrer på rammeaftalerne sker i henhold til Rammeaftalekontraktens afsnit 3 ved direkte tildeling eller miniudbud.

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af begge parter og løber herefter som udgangspunkt i 2 år, hvorefter den kan forlænges op til 1 år ad gangen i alt 2 gange.

Perioden fra underskrivelse af rammeaftalen og frem til 1.5.2019 er prøvetid. Prøvetiden er en implementeringsfase og inden periodens udløb skal flere krav til tilbudsgiver være opfyldt.

Ordregiver kan hæve aftalen uden varsel indtil prøvetidens udløb, såfremt tilbudsgiver:

— ikke har ansøgt om fornøden sikkerhedsgodkendelse inden prøvetidens udløb,

— ikke udviser fortrolighed med rammeaftalens indhold,

— gentagne gange overskrider aftalte afleveringsterminer,

— gentagne gange præsterer mangelfuldt arbejde,

— ikke overholder gældende love og regler,

— ikke overholder internationale konventioner, jf. Rammeaftalekontraktens afsnit 2.7.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Delaftale 4 Sydjylland

Delkontraktnr.: 4
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
45422000
45262520
45440000
45430000
45343000
45332400
45331230
45331200
45331000
45342000
45312000
45317000
45311000
45310000
45262300
45262330
45262311
45261900
45200000
45216000
45216200
45212410
45213000
45213100
45213200
45213220
45231300
45236000
45232000
45222200
45222300
45233000
50730000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

Distrikt Sydjylland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Aftalen omfatter vedligeholdsopgaver, renoveringer samt mindre tilbygninger/enklere nybyggeri på bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet indenfor Danmarks grænser.

Ved vedligeholdsopgaver forstås traditionelle opgaver vedrørende:

— Afhjælpende vedligehold: Reaktiv vedligehold med henblik på at genskabe funktionalitet. Denne form for vedligehold udføres for at afhjælpe akut skade eller svigt, og omfatter bl.a. reparation eller udskiftning af defekte eller ødelagte komponenter og lignende,

— Forebyggende vedligehold: Proaktiv vedligehold med henblik på at opretholde funktionalitet før nedbrud. Denne form for vedligehold udføres inden ejendommens ydeevne er på et brugsmæssigt utilfredsstillende niveau eller for at forhindre følgeskader, og består typisk af arbejder eller lovpligte eftersyn, der udføres med faste intervaller for at forebygge nedslidning eller minimere risikoen for driftsstop eller ulykker,

— Oprettende vedligehold: Denne form for vedligehold medfører et kvalitetsspring, der helt eller delvist bringer ejendommen på ”kvalitetsniveau som bygget”. Arbejdet består typisk af renovering og/eller udskiftning af bygningsdele. Modernisering og ombygning er ikke oprettende vedligehold,

— Modernisering: Medfører et kvalitetsspring, der bringer ejendommen op på et højere niveau end ”som bygget”. F.eks. udskiftning af vinduer til nye og mere energivenlige vinduer,

— Mindre tilbygninger/enklere nybyggeri:

Rammeaftalen inddeles geografisk i 6 delaftaler svarende til 6 af 7 af Forsvarets distriktsområder.

Der indgås aftale med 5 rangordnede entreprenører pr. delaftale. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Der kan ikke tilbydes en rabat, hvis tilbudsgiveren som minimum vinder et nærmere angivet antal delaftaler (kombinationsbud).

Rammeaftalen omfatter følgende 12 fagområder:

— Jord, Beton, Belægning (primær),

— Kloak (primær),

— Murer (primær),

— Tømrer (primær),

— Gulv (primær),

— Tagdækker (primær),

— Maler (primær),

— Elektriker (sekundær),

— VVS (sekundær),

— Ventilation (sekundær),

— Køl (sekundær),

— Bygningsautomatik (CTS, alarm, brand) (sekundær).

Tilbudsgiver skal favne alle ovenstående fag, således at Ordregiver alene skal kontrahere med én entreprenør i forbindelse med udførelse af en given opgave.

Tildeling af konkrete ordrer på rammeaftalerne sker i henhold til Rammeaftalekontraktens afsnit 3 ved direkte tildeling eller miniudbud.

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af begge parter og løber herefter som udgangspunkt i 2 år, hvorefter den kan forlænges op til 1 år ad gangen i alt 2 gange.

Perioden fra underskrivelse af rammeaftalen og frem til 1.5.2019 er prøvetid. Prøvetiden er en implementeringsfase og inden periodens udløb skal flere krav til tilbudsgiver være opfyldt.

Ordregiver kan hæve aftalen uden varsel indtil prøvetidens udløb, såfremt tilbudsgiver:

— ikke har ansøgt om fornøden sikkerhedsgodkendelse inden prøvetidens udløb,

— ikke udviser fortrolighed med rammeaftalens indhold,

— gentagne gange overskrider aftalte afleveringsterminer,

— gentagne gange præsterer mangelfuldt arbejde,

— ikke overholder gældende love og regler,

— ikke overholder internationale konventioner, jf. Rammeaftalekontraktens afsnit 2.7.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Delaftale 5 Vestsjælland

Delkontraktnr.: 5
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
45422000
45262520
45440000
45430000
45343000
45332400
45331230
45331200
45331000
45342000
45312000
45317000
45311000
45310000
45262300
45262330
45262311
45261900
45200000
45216000
45216200
45212410
45213000
45213100
45213200
45213220
45231300
45236000
45232000
45222200
45222300
45233000
50730000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Distrikt Vestsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Aftalen omfatter vedligeholdsopgaver, renoveringer samt mindre tilbygninger/enklere nybyggeri på bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet indenfor Danmarks grænser.

Ved vedligeholdsopgaver forstås traditionelle opgaver vedrørende:

— Afhjælpende vedligehold: Reaktiv vedligehold med henblik på at genskabe funktionalitet. Denne form for vedligehold udføres for at afhjælpe akut skade eller svigt, og omfatter bl.a. reparation eller udskiftning af defekte eller ødelagte komponenter og lignende,

— Forebyggende vedligehold: Proaktiv vedligehold med henblik på at opretholde funktionalitet før nedbrud. Denne form for vedligehold udføres inden ejendommens ydeevne er på et brugsmæssigt utilfredsstillende niveau eller for at forhindre følgeskader, og består typisk af arbejder eller lovpligte eftersyn, der udføres med faste intervaller for at forebygge nedslidning eller minimere risikoen for driftsstop eller ulykker,

— Oprettende vedligehold: Denne form for vedligehold medfører et kvalitetsspring, der helt eller delvist bringer ejendommen på ”kvalitetsniveau som bygget”. Arbejdet består typisk af renovering og/eller udskiftning af bygningsdele. Modernisering og ombygning er ikke oprettende vedligehold,

— Modernisering: Medfører et kvalitetsspring, der bringer ejendommen op på et højere niveau end ”som bygget”. F.eks. udskiftning af vinduer til nye og mere energivenlige vinduer,

— Mindre tilbygninger/enklere nybyggeri:

Rammeaftalen inddeles geografisk i 6 delaftaler svarende til 6 af 7 af Forsvarets distriktsområder.

Der indgås aftale med 5 rangordnede entreprenører pr. delaftale. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Der kan ikke tilbydes en rabat, hvis tilbudsgiveren som minimum vinder et nærmere angivet antal delaftaler (kombinationsbud).

Rammeaftalen omfatter følgende 12 fagområder:

— Jord, Beton, Belægning (primær),

— Kloak (primær),

— Murer (primær),

— Tømrer (primær),

— Gulv (primær),

— Tagdækker (primær),

— Maler (primær),

— Elektriker (sekundær),

— VVS (sekundær),

— Ventilation (sekundær),

— Køl (sekundær),

— Bygningsautomatik (CTS, alarm, brand) (sekundær).

Tilbudsgiver skal favne alle ovenstående fag, således at Ordregiver alene skal kontrahere med én entreprenør i forbindelse med udførelse af en given opgave.

Tildeling af konkrete ordrer på rammeaftalerne sker i henhold til Rammeaftalekontraktens afsnit 3 ved direkte tildeling eller miniudbud.

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af begge parter og løber herefter som udgangspunkt i 2 år, hvorefter den kan forlænges op til 1 år ad gangen i alt 2 gange.

Perioden fra underskrivelse af rammeaftalen og frem til 1.5.2019 er prøvetid. Prøvetiden er en implementeringsfase og inden periodens udløb skal flere krav til tilbudsgiver være opfyldt.

Ordregiver kan hæve aftalen uden varsel indtil prøvetidens udløb, såfremt tilbudsgiver:

— ikke har ansøgt om fornøden sikkerhedsgodkendelse inden prøvetidens udløb,

— ikke udviser fortrolighed med rammeaftalens indhold,

— gentagne gange overskrider aftalte afleveringsterminer,

— gentagne gange præsterer mangelfuldt arbejde,

— ikke overholder gældende love og regler,

— ikke overholder internationale konventioner, jf. Rammeaftalekontraktens afsnit 2.7.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Delaftale 6 Østsjælland

Delkontraktnr.: 6
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
45422000
45262520
45440000
45430000
45343000
45332400
45331230
45331200
45331000
45342000
45312000
45317000
45311000
45310000
45262300
45262330
45262311
45261900
45200000
45216000
45216200
45212410
45213000
45213100
45213200
45213220
45231300
45236000
45232000
45222200
45222300
45233000
50730000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
Hovedudførelsessted:

Distrikt Østsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Aftalen omfatter vedligeholdsopgaver, renoveringer samt mindre tilbygninger/enklere nybyggeri på bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet indenfor Danmarks grænser.

Ved vedligeholdsopgaver forstås traditionelle opgaver vedrørende:

— Afhjælpende vedligehold: Reaktiv vedligehold med henblik på at genskabe funktionalitet. Denne form for vedligehold udføres for at afhjælpe akut skade eller svigt, og omfatter bl.a. reparation eller udskiftning af defekte eller ødelagte komponenter og lignende,

— Forebyggende vedligehold: Proaktiv vedligehold med henblik på at opretholde funktionalitet før nedbrud. Denne form for vedligehold udføres inden ejendommens ydeevne er på et brugsmæssigt utilfredsstillende niveau eller for at forhindre følgeskader, og består typisk af arbejder eller lovpligte eftersyn, der udføres med faste intervaller for at forebygge nedslidning eller minimere risikoen for driftsstop eller ulykker,

— Oprettende vedligehold: Denne form for vedligehold medfører et kvalitetsspring, der helt eller delvist bringer ejendommen på ”kvalitetsniveau som bygget”. Arbejdet består typisk af renovering og/eller udskiftning af bygningsdele. Modernisering og ombygning er ikke oprettende vedligehold,

— Modernisering: Medfører et kvalitetsspring, der bringer ejendommen op på et højere niveau end ”som bygget”. F.eks. udskiftning af vinduer til nye og mere energivenlige vinduer,

— Mindre tilbygninger/enklere nybyggeri:

Rammeaftalen inddeles geografisk i 6 delaftaler svarende til 6 af 7 af Forsvarets distriktsområder.

Der indgås aftale med 5 rangordnede entreprenører pr. delaftale. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Der kan ikke tilbydes en rabat, hvis tilbudsgiveren som minimum vinder et nærmere angivet antal delaftaler (kombinationsbud).

Rammeaftalen omfatter følgende 12 fagområder:

— Jord, Beton, Belægning (primær),

— Kloak (primær),

— Murer (primær),

— Tømrer (primær),

— Gulv (primær),

— Tagdækker (primær),

— Maler (primær),

— Elektriker (sekundær),

— VVS (sekundær),

— Ventilation (sekundær),

— Køl (sekundær),

— Bygningsautomatik (CTS, alarm, brand) (sekundær).

Tilbudsgiver skal favne alle ovenstående fag, således at Ordregiver alene skal kontrahere med én entreprenør i forbindelse med udførelse af en given opgave.

Tildeling af konkrete ordrer på rammeaftalerne sker i henhold til Rammeaftalekontraktens afsnit 3 ved direkte tildeling eller miniudbud.

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen træder i kraft, når den er underskrevet af begge parter og løber herefter som udgangspunkt i 2 år, hvorefter den kan forlænges op til 1 år ad gangen i alt 2 gange.

Perioden fra underskrivelse af rammeaftalen og frem til 1.5.2019 er prøvetid. Prøvetiden er en implementeringsfase og inden periodens udløb skal flere krav til tilbudsgiver være opfyldt.

Ordregiver kan hæve aftalen uden varsel indtil prøvetidens udløb, såfremt tilbudsgiver:

— ikke har ansøgt om fornøden sikkerhedsgodkendelse inden prøvetidens udløb,

— ikke udviser fortrolighed med rammeaftalens indhold,

— gentagne gange overskrider aftalte afleveringsterminer,

— gentagne gange præsterer mangelfuldt arbejde,

— ikke overholder gældende love og regler,

— ikke overholder internationale konventioner, jf. Rammeaftalekontraktens afsnit 2.7.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1)Beskrivelse
IV.1.1)Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6)Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)Administrative oplysninger
IV.2.1)Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 133-302016
IV.2.8)Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9)Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1 Nordjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1)Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2 Midtjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1)Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3 Vestjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1)Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Delaftale 4 Sydjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1)Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 5
Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Delaftale 5 Vestsjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1)Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 6
Delkontraktnr.: 6
Betegnelse:

Delaftale 6 Østsjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1)Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3)Yderligere oplysninger:

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (herefter Ejendomsstyrelsen) annullerer hermed udbud af håndværksydelser i entreprise i forbindelse med vedligeholdelse af bygninger og anlæg samt tekniske installationer under Forsvarsministeriet offentliggjort ved udbudsbekendtgørelse i EU Tidende den 13.7.2018 med bekendtgørelsesnummer: 2018/S 133-302016.

Beslutningen om at annullere udbuddet er truffet, idet Ejendomsstyrelsen er blevet opmærksom på, at beskrivelsen af evalueringsmetoden vedrørende delkriteriet Organisering er uklar, hvilket kan få en uhensigtsmæssig betydning for tilbudsgivernes afgivelse af tilbud.

Ændring af en offentliggjort evalueringsmetode vil som udgangspunkt have karakter af en ændring af et grundlæggende element, hvorfor Ejendomsstyrelsen ikke kan ændre denne uden fornyet udbud.

VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2)Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/08/2018

« Tilbage til oversigten over alle licitationer