Danmark-København: Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
2021/S 013-026691
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Borups Alle 177
By: København NV
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Sofie Ørsted
E-mail: fw6j@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/63674262.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kk.dk/
Del II: Genstand
Køb af større hovedentrepriser til vedligeholdelses - og renoveringsarbejder i Københavns Kommune
Københavns Kommune (herefter: "Ordregiver") ønsker med nærværende udbud at etablere et dynamisk indkøbssystem. Det er hensigten, at det dynamiske indkøbssystem i de næste 4 år, skal anvendes til at indkøbe Ordregivers hovedentreprisearbejder på større renoveringer og vedligeholdelsesarbejder eller på samlinger af renoveringer og vedligeholdelsesarbejder på over 3 mio. DKK. Det forventede forbrug på indkøb gennem det dynamiske indkøbssystem er ca. på 280 mio. DKK årligt, fordelt indenfor følgende områder:
1) Tagarbejde: 60 mio. DKK
2) Vindues- og facadearbejde: 100 mio. DKK
3) Jord-, beton- og kloakarbejde: 40 mio. DKK
4) El-arbejde 10 mio. DKK
5) VVS- og blikkenslagerarbejde 60 mio. DKK og
6) Malerarbejde 10 mio. DKK.
Ordregiver forpligter sig ikke til et bestemt minimumskøb.
Økonomiske aktører kan forvente, at der gennem det dynamiske indkøbssystem vil blive indkøbt større renoveringer og vedligeholdelsesarbejder indenfor følgende fagområder:
i)Murerarbejder,
ii) Tømrerarbejder,
iii) Malerarbejder,
iv) VVS- og blikkenslagerarbejder,
v) El-installationsarbejder,
vi) Glarmesterarbejder og
vii) Tagdækkerarbejder, samt arbejder indenfor jord, beton og kloak. Hvis en ansøger bliver godkendt og dermed kommer med i systemet, vil ansøgeren løbende blive opfordret til at byde på de indkøb, der foretages via det dynamiske indkøbssystem. Det dynamiske indkøbssystem vil efter udløbet af ansøgningsfristen, fortsætte med at være åbent i forhold til tilgang af nye ansøgere, der lever op til minimumskravene til egnethed og ikke er omfattet af én eller flere udelukkelsesgrund(e). Det vil sige, at der løbende kan foregå tilgang og afgang af økonomiske aktører på systemet. Det dynamiske indkøbssystem varetages i den udbudsplatform, som Ordregiver anvender, hvilket på nuværende tidspunkt er Mercell. Prækvalificerede ansøgere, der er optaget i det dynamiske indkøbssystem, vil automatisk via en e-mail notifikation fra Mercell få besked, når Ordregiver har et indkøbsbehov og ønsker at foretage en tilbudsindhentning via det dynamiske indkøbssystem. Den prækvalificerede ansøger kan derefter ud fra opfordringsskrivelsen og den specifikke kravspecifikation beslutte, om denne vil byde på den konkrete opgave. Tilbudsfristen kan være helt ned til 10 dage efter modtagelsen af notifikationen. Det er et krav, at tilbudsafgivelsen sker elektronisk, og derfor skal tilbudsbesvarelsen uploades i Mercell. Ligeledes skal al kommunikation med Ordregiver ske digitalt igennem Kommunikationsmodulet i Mercell.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Slagtehusgade 5
Postadresse: Valhøjs Alle 160
By: Rødovre
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2610
Land: Danmark
E-mail: bga@combibyg.dk
Telefon: +45 36702700
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger og ansøgers underleverandør(er), uagtet om ansøger baserer sin kapacitet på pågældende underleverandør(er), må ikke være omfattet en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudslovens § § 135-137. Dokumentation, jf. nærmere i udbudsbetingelserne, herpå skal fremsendes i forbindelse med ansøgers ansøgning. Ansøgere skal være opmærksomme på, at de i dette udbud er forpligtet til at udfylde ESPD elektronisk, jf. nærmere i udbudsbetingelserne. Bemærk, at al dokumentation skal fremsendes i forbindelse med ansøgningen. Hvis ansøgeren baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, skal ansøger fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøger faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen. Støtteerklæringen eller dokumentationen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører, såsom et konsortium, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.3, eller hvis ansøger baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.4, så skal der vedlægges et særskilt ESPD for hver økonomisk aktør.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI. 4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk