Danmark-København: Ingeniørvirksomhed
2021/S 016-036683
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25601920
Postadresse: Refshalevej 250
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1432
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Peter Rosenius Olsen
E-mail: mol@biofos.dk
Telefon: +45 32573232
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/147795107.aspx
Del II: Genstand
Udbud af rådgivning til renovering af pumpestationer
Dette udbud vedrører levering af:
— Teknisk rådgivning
— Projektledelse
— Myndighedsbehandling
— Myndighedsscreening
— Ledningskoordinering for udløbsledninger og udløbspumpestation
på Renseanlæg Lynetten.
Renseanlæg Lynetteholmen
Dette udbud vedrører levering af:
— Teknisk rådgivning
— Projektledelse
— Myndighedsbehandling
— Myndighedsscreening
— Ledningskoordinering for udløbsledninger og udløbspumpestation
på Renseanlæg Lynetten. Rådgivningen omfatter en forundersøgelse af udløbsledninger og -pumpestation. På grund af projekt Lynetteholmen, skal nuværende udløbsledninger vurderes ift. bæreevne/jordbelastning og dimensioneringsgrundlag for pumpestation og udløbsledninger fastlægges.
Forundersøgelsen danner beslutningsgrundlag for, om udløbsledningerne renoveres, eller om der skal etableres nye. Forundersøgelsen skal omfatte de fysiske forhold, samt en tilstandsvurdering af pumpestation og udløbsledninger, såvel som et omkostningsestimat.
Slutproduktet skal være et godkendt anlægsprogram til det kommende entrepriseudbud for udløbsledning og pumpestation.
Opgaven er mere detaljeret beskrevet i bilag 5 - "Opgavebeskrivelse".
Forslag til projektplan er beskrevet i bilag 5A - "Forslag til projektplan".
Ordregiver har vurderet, at kontrakten ikke er egnet til opdeling i delkontrakter, da det vil give uklare grænseflader for rådgivningsydelsen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysning om, at tilbudsgiver har tredjeparts certificeret kvalitetssikringssystem tilsvarende ISO 9001.
Dokumentation: Tilbudsgiver skal kunne dokumentere dennes kvalitetssikringssystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.
For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD give oplysninger om følgende:
- Tilbudsgivers soliditetsgrad i % for det seneste afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgivers nettoomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for ordregiver.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtterklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk hæftelse for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Udbudsmaterialets skabelon for støtterklæring og/eller konsortieerklæring bedes anvendt (Vedlagt bilag 1C og bilag 1D).
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
1) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 20 % for det seneste afsluttede regnskabsår.
2) Tilbudsgiver skal have en nettoomsætning på mindst 16 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysning om, at tilbudsgiver har tredjeparts certificeret kvalitetssikringssystem tilsvarende ISO 9001.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende dokumentation for dennes kvalitetssikringssystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.
Udbudsmaterialets skabelon for støtterklæring og/eller konsortieerklæring bedes anvendt (Vedlagt bilag 1C og bilag 1D).
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
— Tilbudsgiver skal have tredjepartscertificeret kvalitetssikringssystem, tilsvarende ISO 9001.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære ordregivers åbning af de modtagne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende punkter i ESDP skal udfyldes:
Del II: (alle punkter):
- Informationer om den økonomiske aktør
- Oplysninger om deltagelse i konsortium
- Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet
- Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på.
Hvis tilbudsgiver vil benytte underleverandører, skal tilbudsgiver i tilbuddet angive, hvilke dele af den udbudte aftale tilbudsgiver har til hensigt at give i underleverance, og hvilke underleverandører, der forventes benyttet.
Hvis tilbudsgiver efterfølgende vil give andre dele af aftalen i underleverance og/eller benytte andre underleverandører, vil det kræve ordregivers forudgående skriftlige samtykke.
Bemærk:
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal udfylde særskilte ESPD for disse enheder.
Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende) skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD. For sammenslutninger af virksomheder gælder, at deltagerne skal påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse.
3.2 Udelukkelsesgrunde:
Følgende punkter i ESPD skal udfyldes:
Del III: (alle punkter):
A. Grunde vedrørende straffedomme
B. Grunde, vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C. Grunde, vedrørende interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.
Bemærk:
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rådgiverkontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, der befinder sig i en af frivillige udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, nr. 2, nr. 4 eller 5, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
- Grunde vedrørende tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for miljø-, social- eller arbejdsretlige område (Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1)
- Grunde vedr. insolvens. (Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2)
- Grunde vedrørende konkurrencefordrejning (Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 4)
- Grunde vedrørende misligholdelse af offentlige kontrakter (Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5).
En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i ovenfor, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, der er udstedt efter den 1. november 2020.
Bemærk: Tilbudsgiver opfordres til at have serviceattest klar til fremsendelse uden unødigt ophold, hvis tilbudsgiver står til at blive tildelt kontrakten.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk