Danmark-København: Nedrivningsarbejde
2021/S 042-103947
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Kristineberg 3
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Sørensen
E-mail: jso@moe.dk
Telefon: +45 25400270
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.psykiatri-regionh.dk
Del II: Genstand
Ny Psykiatri Bispebjerg - miljøsanering og nedrivning af bygning 50, 51 og 52
For at skabe plads til opførelse af kommende Ny Psykiatri Bispebjerg, etape 2, skal der udføres miljøsanering og nedrivning af 3 bygninger samt en mindre tunnel. Opgaven udbydes som en samlet hovedentreprise.
Bygninger skal nedrives etapevis som følger:
Bygning 50 (uddannelsescenter):
- Bygning 50 består af ca. 3 300 m2 stueplan og ca. 750 m2 kælder.
- Bygning består af en betonbase og en let stål-, plade- og glas bygning.
- Stueetage og kælder skal miljøsaneres og fjernes, terrændæk med tilhørende fundamenter skal fjernes.
- Jord op imod bygning opgraves og bortkøres.
Bygning 51 & 52 (akutafdeling, administration og patientstuer):
- Bygning 51 & 52 består af ca. 6 300 m2 (beton/betonelementer) fordelt på 5 etager og ca. 750 m2 kælder (beton) samt ca. 1 300 m2 lette bygninger (betonbase/dæk samt stål, plader og glas) og ca. 150 m2 tunnel (beton).
- Alle etager, kælder samt tunnel skal miljøsaneres og fjernes inkl. terrændæk og fundamenter.
- Jord op imod bygning opgraves og bortkøres.
Bispebjergbakke 23, 2400 København NV
For at skabe plads til opførelse af kommende Ny Psykiatri Bispebjerg, etape 2, skal der udføres miljøsanering og nedrivning af 3 bygninger samt en mindre tunnel. Opgaven udbydes som en samlet hovedentreprise.
Bygninger skal nedrives etapevis som følger:
Bygning 50 (uddannelsescenter):
- Bygning 50 består af ca. 3 300 m2 stueplan og ca. 750 m2 kælder.
- Bygning består af en betonbase og en let stål-, plade- og glas bygning.
- Stueetage og kælder skal miljøsaneres og fjernes, terrændæk med tilhørende fundamenter skal fjernes.
- Jord op imod bygning opgraves og bortkøres.
Bygning 51 & 52 (akutafdeling, administration og patientstuer):
- Bygning 51 & 52 består af ca. 6 300 m2 (beton/betonelementer) fordelt på 5 etager og ca. 750 m2 kælder (beton) samt ca. 1 300 m2 lette bygninger (betonbase/dæk samt stål, plader og glas) og ca. 150 m2 tunnel (beton).
- Alle etager, kælder samt tunnel skal miljøsaneres og fjernes inkl. terrændæk og fundamenter.
- Jord op imod bygning opgraves og bortkøres.
Kontrakten kan forlænges i op til 6 måneder.
Ordregiver vil begrænse antallet af egnede ansøgere ud fra nedenstående kriterium:
- Ansøgers relevante referencer
Til brug for ordregivers vurdering skal ansøger angive referencer for udført arbejde i de seneste 5 år. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Der stilles ikke formelle krav til referencernes indhold eller opbygning, men ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder oplysninger om:
- Bygherrens navn og kontaktoplysninger
- Projektets navn og beliggenhed/adresse
- Beskrivelse af de udførte arbejder
- Ansøgers rolle og ansvarsområde(r) på opgave
- Entrepriseform
- Størrelse på opgaven (areal og entreprisesum)
- Dato for opgavens aflevering/status for opgaven.
Det vægter positivt at referencerne indeholder nedenstående:
- Sanering og nedrivning
- Betonbygninger på mere end 4 etager
- Nærliggende bygninger i drift, f.eks. hospitalsområde, boligområde eller fabriksområde
- Referencearbejdets værdi skal være mindst 10 mio. ekskl. moms
- Udført senest indenfor de sidste 5 år regnet fra tilbudsfristen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal udfylde og aflevere et ESPD.
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de I udbudslovens § 135- 136 (obligatoriske) og § 137, stk. 1 nr. 1-5 (frivillige) nævnte udelukkelsesgrunde. Der henvises det hele til ESPD´et, hvor ansøgeren skal oplyse, hvorvidt ansøgeren er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde.
Erklæringer som er givet på anden vis end via ESPD´et tages ikke I betragtning. Går flere ansøgere sammen i et konsortium skal hver ansøger I konsortiet vedlægge et individuelt ESPD. Såfremt en ansøger baserer sig på andres økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen skal hver enkelt af disse vedlægge et individuelt ESPD.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har:
- En samlet årsomsætning på min. 36 mio. DKK i hvert af de 3 senest disponible regnskabsår.
- En samlet egenkapital på min. 15 mio. i hvert af de 3 senest disponible regnskabsår.
Dokumentation kan ske ved revisionspåtegnet årsregnskaber for de 3 senest disponible regnskabsår.
Der kan vedlægges op til 5 referencer. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har mindst én reference for tilsvarende arbejder, hvorved forstås en reference indeholdende samtlige af nedenstående krav:
- Sanering og nedrivning
- Betonbygning på mindst 3 etager
- Nærliggende bygninger i drift, f.eks. hospitalsområde, boligområde eller fabriksområde
- Referencearbejdets værdi skal være mindst 15 mio. ekskl. moms
- Udført senest indenfor de sidste 5 år regnet fra tilbudsfristen.
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver har adgang til udbuddet via: https://www.rib-software.dk/udbudsportal TN156912A.
Spørgsmål vedrørende anvendelse af byggeweb udbud kan sendes til support@rib-software.dk ellers kan
support kontaktes på 35 245 250.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
1) Klager skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort
en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen
regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk