Danmark-Hjørring: Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
2021/S 042-105211
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Østergade 52 A
By: Hjørring
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9800
Land: Danmark
E-mail: jjz@bovendia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://bovendia.dk/
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand
Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand (totalrådgivning).
Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand (totalrådgivning).
Rammeaftalens varighed er 2 år fra indgåelsen af kontrakten med mulighed for forlængelse af 1 år op til 2 gange.
Såfremt flere end 7 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 7 bedst egnede. Ved vurdering heraf vil ordregiver lægge vægt på:
- De oplyste referencers relevans i forhold til sammenlignelige opgaver som de der påtænkes udbudt under rammeaftalen.
Med sammenlignelige opgaver menes opgaver, som er gennemført som totalrådgivning, hvor ansøger har været totalrådgiver. Der vil blive lagt vægt på, at totalrådgiver har bred erfaring inden for renovering af almene boliger. Herudover lægges der vægt på, at totalrådgiveren har håndteret LBF-støttede renoveringer samt renoveringer som har indeholdt stor beboerinddragelse.
Referenceprojekter som er afsluttet vægtes højere end referenceprojekter, som endnu ikke er afsluttet. Nyeste (afsluttede) referenceprojekter vægtes højest.
Referenceprojekter som indeholder de fleste (eller alle) af de ydelser som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 4.1 ”Overordnet ydelsesbeskrivelse” vil vægte højere end referencer, der kun delvist indeholder de nævnte ydelser.
Referencerne vil blive bedømt ud fra en helhedsvurdering.
Det bemærkes, at jo flere referencer som medsendes, jo bedre vurdering. Der må dog maksimalt medsendes 5 referencer inkl. referencer fra andre virksomheder, som ansøger baserer sig på.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig kapacitet ved at oplyse følgende nøgletal for de 3 senest afsluttede regnskabsår, indeholdende oplysninger om:
— Samlet omsætning
— Soliditetsgrad i procent
— Egenkapital.
Der er følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet beregnet som gennemsnit for de 3 senest afsluttede regnskabsår:
— Samlet omsætning: Minimum 15 mio. DKK
— Soliditetsgrad i procent: Minimum 15 %
— Egenkapital: Minimum 2 mio. DKK og positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår.
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig kapacitet ved at oplyse følgende:
Referenceprojekter med beskrivelse af de betydeligste lignende opgaver (opgaven skal være udført eller igangværende), som ansøger helt eller delvist har udført i de seneste 5 år med angivelse af:
- Kort beskrivelse af opgaven, herunder angivelse af entrepriseform, nybyggeri/ ombygning/ renovering, etagemeter, type af byggeri (anvendelse)
- Anlægssum
- Ansøgerens rolle (hvilke faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for
- Udførelsestidsperiode
- Ordregiver (i den forbindelse forbeholder bygherre sig retten til at kontakte den angivne kunde).
I dette udbud er det vurderet, at det er i overensstemmelse med udbudslovens § 155, stk. 1, nr. 2 at tillade referencer, der er ældre end 3 år dog maks. 5 år. Dette er begrundet i, at renoveringssager løber over mange år, hvorfor fravigelsen er nødvendig for at sikre tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Der er følgende mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet:
Ansøger skal kunne påvise mindst 1 reference på varetagelse af totalrådgivning i forbindelse med renovering af minimum 50 almene boliger i etagebyggeri (lejlighedsskel i vandret plan).
Referencerne må ikke være ældre end 5 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: København
Land: Danmark
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7:
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
- Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk