Danmark-Taastrup: Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
2021/S 042-105895
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25 05 00 53
Postadresse: Telegade 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Duniya Faqiri
E-mail: dufa@dsb.dk
Telefon: +45 24682955
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dsb.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264
Del II: Genstand
SKB, Ishøj - Ombygning til slibe og malerværksted
DSB Ejendomme ønsker at ombygge eksisterende S-togs Servicecenter Køge Bugt i Ishøj til slibe- og malerværksted. Servicecenteret er geografisk placeret på adressen Vejlebrovej 15, Ishøj. Servicecenteret skal derfor ombygges til malerværksted, med dertil hørende bygningsmæssige ændringer jævnfør nærværende udbudsmateriale.
Udbud 02 udbydes som hovedentreprise, det vil sige, at entreprenør blandt andet selv skal stå for supplerende detailprojektering af de tilknyttede arbejder frem til idriftsættelse. Generelt kan det nævnes, at en stor del af konstruktions-, kørestrøms-, og VVS-projekteringen, som er lagt over til DSB’s rådgiver for at lette projekteringen og myndighedsbehandlingen.
Ishøj, Danmark
DSB Ejendomme ønsker at ombygge eksisterende S-togs Servicecenter Køge Bugt i Ishøj til slibe- og malerværksted. Servicecenteret er geografisk placeret på adressen Vejlebrovej 15, Ishøj.
Servicecenteret skal derfor ombygges til malerværksted, med dertil hørende bygningsmæssige ændringer jævnfør nærværende udbudsmateriale.
Udbud 02 udbydes som hovedentreprise, det vil sige, at entreprenør blandt andet selv skal stå for supplerende detailprojektering af de tilknyttede arbejder frem til idriftsættelse. Generelt kan det nævnes, at en stor del af konstruktions-, kørestrøms-, og VVS-projekteringen, som er lagt over til DSB’s rådgiver for at lette projekteringen og myndighedsbehandlingen. Se nærværende bygningsdele med tegningsmateriale, hvor omfang er beskrevet.
Dette udbud benævnes udbud 02. Hovedentreprenør skal arbejdes tæt sammen med entreprenør udbud 01. Udbud 01 er leverance af selve malerkabine med tilhørende ventilationsaggregater og højtryksvakuum anlæg. Nærværende udbud 02 skal levere alle resterende og nødvendige forberedende og slutarbejder for et fuldt funktionsdueligt malerværksted.
Grundet tidspres, bedes alle tilbudsgivere at dokumentation for de i ESPDet angivne oplysninger, herunder serviceattest, forsikringsbevis- og police samt årsregnskaber.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgivers soliditetsgrad skal være minimum 20 % i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers EBIT-margin skal være på minimum 3 % i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers samlede årsomsætning skal i gennemsnittet være 60 mio. i de 3 seneste disponible regnskabsår.
- Forsikring med dækningsgrad på 30 mio. DKK.
Referencer, jf. III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgen-de oplysninger:
- Tilbudsgivers soliditetsgrad skal være minimum 20 % i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers EBIT-margin skal være på minimum 3 % i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers samlede årsomsætning skal i gennemsnittet være 60 mio. i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes nøgletallet som virksomhedernes samlede nøgletal i den/de seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, kan ordregiver kræve, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
- Tilbudsgivers soliditetsgrad skal være minimum 20 % i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers EBIT-margin skal være på minimum 3 % i det seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers samlede årsomsætning skal i gennemsnittet være 60 mio. i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over min. 3 og maks. 5 betydeligste sammenlignelige arbejder, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som til-budsgiver har udført i løbet af de sidste 5 år.
- Mindstekrav til referencerne:
- Entreprenøren skal ved min. 1 reference kunne dokumentere erfaring fra lignende arbejder, som følger Banedanmarks banenormer, indeholdende arbejde mod spor i drift herunder svejsninger og spændingsudligning, hvor entreprenøren har haft det overordnede ansvar for jernbanesikkerhed. Referencen må maksimalt være 5 år gammel
- Entreprenøren skal ved min. 1 reference kunne dokumentere at have udført sporarbejde, hvor en-treprenøren har haft ansvaret for kørestrømsafbrydelser iht. Banedanmarks krav ifm. bestilling af kørestrømsafbrydelser på S-banen og have dokumenteret erfaring med ændringer i BDK's køreled-ningsansvarlig på S-banen herunder at varetage eldriftsansvaret ved sådant arbejde. Referencen må maksimalt være 5 år gammel.
- Entreprenøren skal ved min. 1 reference kunne dokumentere at have udført installationserfaringer med lignende byggeri indenfor de senest 3 år. ved reference kunne dokumentere kun referencer, der vedrører arbejder, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9), og ved vurderingen af, om mindstekravene til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt, jf. nedenfor. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af arbejderne, der allerede er udført på tilbudstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.1.4) og II.2.4), anførte arbejder, leverancen vedrørte, samt tilbudsgivers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere be-des referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).
Ved angivelse af dato for leverancen bedes tilbudsgiver angive datoen for leverancens påbegyndelse og af-slutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes tilbudsgiver i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om tilbudsgiver er en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til tek-nisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3) og/eller hvordan tilbudsgiver opfylder udvælgelseskriteriet, jf. punkt II.2.9).
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Jf. AB92
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28. juni 2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
AB92 med DSB’s fravigelser og udfyldninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt [ansøger/tilbudsgiver] oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 11. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner.
Der vil være mulighed for at besigtige. Besigtigelsen finder sted den torsdag, den. 4. marts. Tilbudsgivere, der ønsker at deltage i besigtigelsen, bedes senest 2 dage inden besigtigelsen tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og navne på max. 2 deltagere via det elektroniske udbudssystem.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk