Danmark-Birkerød: Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
2021/S 046-115812
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31 88 49 93
Postadresse: Blokken 9
By: Birkerød
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: kno@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.novafos.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale rådgivning
Rammeaftale for rådgivning med følgende 5 delaftaler:
- Delaftale 1 - Plan og projekt regn- og spildevandssystemer
- Delaftale 2 - Planlægning regn- og spildevandssystemer
- Delaftale 3 - Plan og projekt pumpestationer
- Delaftale 4 - Plan og projekt renseanlæg
- Delaftale 5 - Vandløb.
Delaftale 1 - Plan og projekt regn- og spildevandssystemer
Novafos har på denne aftale bl.a. behov for rådgivning i forbindelse med følgende projekttyper (oplistet ud fra forventet økonomisk omfang med største først og mindste sidst):
— Regnvandsledninger
— Spildevandsledninger
— Bassiner
— Pumpestationer
— Vand på terræn (håndtering af hverdagsregn og skybrud).
Rådgivningen forventes bl.a. at omfatte følgende ydelser:
— Hydrauliske beregninger
— Idéoplæg og dispositionsforslag
— Projektforslag
— Myndighedsprojekt og myndighedsansøgninger
— Interessent og -borgerhåndtering
— Hovedprojektering (udbudsprojekt)
— Arbejdsmiljøkoordinering (P)
— Udbud
— Byggeledelse
— Fagtilsyn
— Arbejdsmiljøkoordinering (B)
— Overdragelse til driften.
Såfremt flere end 7 ansøgere opfylder mindstekravene, vil Novafos på baggrund af ansøgernes referencer vægte og udvælge de ansøgere, der har dokumenteret den mest relevante tekniske og faglige kapacitet i forhold til rådgiverydelser som det udbudte
Delaftale 2 - Planlægning regn- og spildevandssystemer
Novafos har på denne aftale bl.a. behov for rådgivning i forbindelse med følgende projekttyper (oplistet ud fra forventet omfang med største først og mindste sidst):
— Regnvandsledninger
— Spildevandsledninger
— Bassiner
— Pumpestationer
— Vand på terræn (håndtering af hverdagsregn og skybrud).
Rådgivningen forventes bl.a. at omfatte følgende ydelser:
— Hydrauliske beregninger & analyser, herunder bl.a.:
- Områdeplaner / strukturanalyser
- Modelopsætning, kalibrering og kvalitetssikring
- Dimensionering af afløbssystemer iht. spildevandskomitéens anbefalinger
- Oversvømmelsesberegninger
- Cost-benefit-analyser
— Idéoplæg, dispositionsforslag og projektforslag
— Myndighedsprojekt og myndighedsansøgninger, herunder bl.a.:
- VVM/miljøkonsekvensrapporter (ansøgninger/screeninger og rapporter)
- § 3-dispensationer og Natura 2000 -væsentlighedsvurderinger mv.
- Diverse ansøgninger (udledningstilladelse, nedsivningstilladelse, jordforurening mv).
Såfremt flere end 6 ansøgere opfylder mindstekravene, vil Novafos på baggrund af ansøgernes referencer vægte og udvælge de ansøgere, der har dokumenteret den mest relevante tekniske og faglige kapacitet i forhold til rådgiverydelser som det udbudte
Delaftale 3 - Plan og projekt pumpestationer
Novafos har på denne aftale bl.a. behov for rådgivning i forbindelse med følgende projekttyper:
— Renovering og ombygning af pumpestationer med tilhørende trykledninger
— Etablering af pumpestationer med tilhørende trykledninger.
Rådgivningen forventes bl.a. at omfatte følgende ydelser:
— Forundersøgelser, herunder bl.a.:
- Tilstandsvurdering
- Risikoscreening
- Arbejdsmiljøforhold
- Hydrauliske analyser og kapacitetsvurdering
- Miljøanalyser
- Indhentning af bygherreleverancer, eksempelvis geotekniske undersøgelser
— Investeringsplanlægning
— Idéoplæg og dispositionsforslag
— Projektforslag
— Myndighedsprojekt og myndighedsansøgninger
— Interessent og -borgerhåndtering
— Hovedprojektering (udbudsprojekt)
— Arbejdsmiljøkoordinering (P)
— Udbud
— Byggeledelse
— Fagtilsyn
— Arbejdsmiljøkoordinering (B)
— CE-mærkning
— Overdragelse til driften.
Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder mindstekravene, vil Novafos på baggrund af ansøgernes referencer vægte og udvælge de ansøgere, der har dokumenteret den mest relevante tekniske og faglige kapacitet i forhold til rådgiverydelser som det udbudte
Delaftale 4 - Plan og projekt renseanlæg
Novafos har på denne aftale bl.a. behov for rådgivning i forbindelse med følgende projekttyper:
— Anlægs- og processtyring
— Indløb
— Primær del
— Sekundær del
— Tertiær del
— Slamdel
— Biogasdel.
Rådgivningen forventes bl.a. at omfatte følgende ydelser:
— Administrative og regulatoriske forhold (indberetninger, særbidrag, lovgivning m.m.)
— Udbud af serviceydelser (eksempelvis slamtransport og laboratorieydelser)
— Tilstandsvurderinger og investeringsplanlægning
— Energi- og procesrådgivning
— Styrings- og funktionsbeskrivelser
— Idéoplæg og dispositionsforslag
— Projektforslag
— Myndighedsprojekt, herunder eksempelvis:
- VVM/miljøkonsekvensrapporter (ansøgninger/screeninger og rapporter)
- § 3-dispensationer og Natura 2000-væsentlighedsvurderinger
- Diverse ansøgninger (udledningstilladelse, jordforurening, byggetilladelser)
— Hovedprojektering (udbudsprojekt)
— Arbejdsmiljøkoordinering (P)
— Udbud af entrepriser
— Byggeledelse
— Fagtilsyn
— Arbejdsmiljøkoordinering (B)
— CE-mærkning
— Overdragelse til driften.
Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder mindstekravene, vil Novafos på baggrund af ansøgernes referencer vægte og udvælge de ansøgere, der har dokumenteret den mest relevante tekniske og faglige kapacitet i forhold til rådgiverydelser som det udbudte
Delaftale 5 - Vandløb
Rådgivningen forventes bl.a. at omfatte følgende ydelser:
— Vandløbsregulering, herunder bl.a.:
- Projektbeskrivelser
- Myndighedsansøgninger
- Borgerhåndtering
— Robusthedsanalyser, herunder bl.a.:
- Kapacitetsanalyser
- Analyser af erosionsrisiko.
Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder mindstekravene, vil Novafos på baggrund af ansøgernes referencer vægte og udvælge de ansøgere, der har dokumenteret den mest relevante tekniske og faglige kapacitet i forhold til rådgiverydelser som det udbudte
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal for det seneste regnskabsår kunne fremvise en soliditetsgrad på minimum 10 %. Såfremt ansøger er et konsortium eller lignende, beregnes soliditetsgraden ved at dividere den akkumulerede egenkapital for de samlede virksomheder med de akkumulerede passiver for de samlede virksomheder.
Såfremt flere end det ønskede antal ansøgere opfylder mindstekravene, vil Novafos på baggrund af ansøgernes referencer vægte og udvælge de ansøgere, der har dokumenteret den mest relevante tekniske og faglige kapacitet i forhold til rådgiverydelser som det udbudte.
— Ansøger skal for delaftale 1 kunne dokumentere erfaring med rådgiverydelser svarende til det udbudte på den ansøgte delaftale ved at fremvise minimum 4 referencer på tilsvarende eller lignende opgaver. Hver af disse 4 referencer skal som minimum indeholde et rådgivningshonorar på 2,5 mio. DKK ekskl. moms.
— Ansøger skal for delaftale 2-4 kunne dokumentere erfaring med rådgiverydelser svarende til det udbudte på den ansøgte delaftale ved at fremvise minimum 3 referencer på tilsvarende eller lignende opgaver. Hver af disse 3 referencer skal som minimum indeholde et rådgivningshonorar på 1 mio. DKK ekskl. moms.
— Ansøger skal for delaftale 5 kunne dokumentere erfaring med rådgiverydelser svarende til det udbudte på den ansøgte delaftale ved at fremvise minimum 1 reference på tilsvarende eller lignende opgaver. Denne reference skal som minimum indeholde et rådgivningshonorar på 200 000 DKK ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
De frivillige udelukkelsesgrunde, ift. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-6, finder anvendelse for udbuddet.
For uddybning af IV.1.3), vedrørende højeste antal påtænkte deltagere, bemærkes følgende:
- Delaftale 1 - Plan og projekt regn- og spildevandssystemer: 5 deltagere
- Delaftale 2 - Planlægning regn- og spildevandssystemer: 4 deltagere
- Delaftale 3 - Plan og projekt pumpestationer: 3 deltagere
- Delaftale 4 - Plan og projekt renseanlæg: 3 deltagere
- Delaftale 5 - Vandløb: 1 deltager.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk