Danmark-København: Tjenesteydelser i forbindelse med byggeri
2021/S 046-116147
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 43271911
Postadresse: Asiatisk Plads 2
By: København K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1448
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Thomsen
E-mail: pettho@um.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.um.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/357535
Del II: Genstand
Teknisk rådgivning og bistand
Udenrigsministeriet har tildelt 3 parallelle rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand til Udenrigsministeriets ejendomsportefølje, der er på mere end 500 ejendomme og lejemål, fordelt på over 100 ambassader, generalkonsulater, handelskontorer, chefboliger og et stort antal medarbejderboliger.
Udenrigsministeriet har tildelt 3 parallelle rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand til 3 forskellige rådgivere. Opgaver på rammeaftalerne tildeles i henhold til den fastsatte kaskademodel, der er beskrevet i udbudsmaterialet.
Udenrigsministeriets opgaver under rammeaftalen vedrører opgaver i forhold til Udenrigsministeriets ejendomsportefølje, der er på mere end 500 ejendomme og lejemål, fordelt på over 100 ambassader, generalkonsulater, handelskontorer, chefboliger og et stort antal medarbejderboliger.
De ejendomme, der er omfattet af rammeaftalen, er forskelligartede både i størrelse, funktionalitet og type og er beliggende over hele verden. Som led i rådgivningen skal en fremtidig rådgiver derfor kunne rådgive Udenrigsministeriet i forhold til en bred vifte af varierende ejendomstyper i lande med forskellig byggetradition, kulturforhold og klimazoner. Enkelte af ejendommene er eller vil på tidspunktet for en opgaves udførelse være fredede og/eller bevaringsværdige og vil derfor forudsætte særligt fagkundskab.
Alle ejendomme i Udenrigsministeriets ejendomsportefølje er underlagt et rotations-princip og gennemgår hvert 3. år et bygningssyn. Af dette fremgår ejendommens bygningsfysiske, energimæssige og bæredygtighedsmæssige tilstand inkl. anbefalinger til udbedringer og andre tiltag. En del af rådgivningsydelserne i denne rammeaftale tager blandt andet afsæt i de behov, der er fremkommet og prioriteret i bygningssynene. Men også i forhold til behov for ombygninger af eksisterende forhold, samt etablering af nye repræsentationer og boliger.
Rådgivningsydelserne under rammeaftalen kan relatere sig til Udenrigsministeriets boliger, repræsentationer i statsejede ejendomme og lejemål, nybyggerier, til- og om-bygninger, ændringer i en ejendoms funktionalitet, vedligeholdelsesarbejder, moderniseringer og/eller sikkerhedsrelaterede ombygninger m.v.
En fremtidig rådgiver skal derfor levere arkitektfaglig, ingeniørfaglig og byggeteknisk rådgivning på Udenrigsministeriets opgaver og levere de til opgaven specifikt udvalgte ydelser, der fremgår af Ydelsesbeskrivelse for Byggeri og Landskab 2018 (YBL2018). En fremtidig rådgiver skal stille medarbejdere og allokerede medarbejdere til rådighed for Udenrigsministeriet med henblik på opfyldelse af rammeaftalen.
YBL2018 og dennes faseinddeling af rådgiverydelserne er udgangspunktet for rammeaftalen, men på grund af ejendommenes ovenfor beskrevne forskelligartethed, vil det ofte være nødvendigt at afvige fra den gængse faseopdeling. Rådgiveren skal dog kunne levere rådgivningsydelser i alle byggeriets faser:
1) Indledende rådgivning
2) Projekteringsledelse
3) Dispositions & Projektforslag
4) Myndighedsprojekt
5) Udbudsprojekt
6) Udførelsesprojekt
7) Udførelse
8) Aflevering
9) Andre ydelser.
Fase 1 udføres almindeligvis af en af bygherrens særskilte rådgivere uden for rammeaftalen, da bygherrens bygningssyn almindeligvis er en del af fase 1.
Fase 2 – 3 udføres af rådgiveren alene.
Fase 4 – 8 udføres i overvejende grad af lokalt forankrede rådgivere, hvor rådgiveren leverer kvalitetskontrol, overordnet projektstyring og relevant tilsyn med den lokalt forankrede rådgiver.
Rådgiverens ydelser skal som udgangspunkt leveres som totalrådgivning, men kan også leveres som delt rådgivning, hvis lokale rådgivere overtager ansvaret for dele af opgaven. Bygherrens opgaver involverer dog generelt lokale rådgivere for visse af byggeriets faser. Den nærmere involvering af lokale rådgivere og fastlæggelsen af opgavens karakter afgøres i den enkelte leveranceaftale under rammeaftalen.
Udenrigsministeriet har option på at øge rammeaftalens estimerede værdi med 2 gange 3 mio. DKK ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af 3 parallelle rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand
CVR-nummer: 83 17 54 19
Postadresse: Blegdamsvej 58
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
E-mail: info@ekj.dk
Telefon: +45 33111414
Internetadresse: www.ekj.dk
EKJ Rådgivende Ingeniører A/S vil give en del af rammeaftalen i underentreprise som følge af, at visse af EKJ Rådgivende Ingeniører A/S tilbudte allokerede medarbejdere er ansat ved en underleverandør.
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af 3 parallelle rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand
CVR-nummer: 35 12 84 17
Postadresse: Hannemanns Allé 53
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
E-mail: info@ramboll.dk
Telefon: +45 51611000
Internetadresse: www.dk.ramboll.com
Rambøll Danmark A/S vil give en del af rammeaftalen i underentreprise som følge af, at visse af Rambøll Danmark A/S tilbudte allokerede medarbejdere er ansat ved en underleverandør.
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af 3 parallelle rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand
CVR-nummer: 24 20 82 57
Postadresse: Kolding Åpark 1
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: mejeriet@mejeriet.dk
Telefon: +45 75537811
Internetadresse: www.mejeriet.dk
Tegnestuen Mejeriet A/S vil give en del af rammeaftalen i underentreprise som følge af, at visse af Tegnestuen Mejeriet A/S tilbudte allokerede medarbejdere er ansat ved en underleverandør.
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er den evalueringstekniske pris af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for rammeaftalens endelige værdi, ligesom Udenrigsministeriet ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Rammeaftalens anslåede værdi er 12 - 18 mio. DKK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens reelle værdi. Intervallets nedre grænse er således udtryk for Udenrigsministeriets mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk