Aktuelle nyheder

« Tilbage til oversigten over alle licitationer



Danmark-Roskilde: Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed

2021/S 069-176324

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn og adresser
Officielt navn: Boligselskabet Sjælland
CVR-nummer: 42008419
Postadresse: Sjællandsvænget 1
By: Roskilde
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: Maria Kjellerup
E-mail: udbud@mowe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bosj.dk/
I.4)Type ordregivende myndighed
Anden type: Almennyttige boligselskab
I.5)Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1)Udbuddets omfang
II.1.1)Betegnelse:

Udbud af rammeaftaler for teknisk rådgivning og bistand – delt rådgivning

II.1.2)Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3)Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)Kort beskrivelse:

Det almennyttige boligselskab, Boligselskabet Sjælland ønsker at indgå rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand. Udbuddet indgås på vegne af de enkelte afdelinger i Boligselskabet Sjælland, jf. liste over afdelinger vedlagt udbuddet. Værdien af de enkelte opgaver under rammeaftalerne forventes at ligge i intervallet 100 000 og 37. mio. DKK ekskl. moms. Rammeaftalerne udbydes som 3 delaftaler og vil indeholde ingeniørrådgivning, arkitektrådgivning og landskabsarkitektrådgivning (delt rådgivning). Rammeaftalerne vil blive indgået med op til 3 rådgivere på hver rammeaftale med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for ingeniørrådgivning, arkitektrådgivning og landskabsarkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved brug af kaskade-modellen eller ved gennemførelse af miniudbud.

II.1.6)Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7)Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 300 000 000.00 DKK
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Ingeniørydelser

Delkontraktnr.: 1
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71300000 Ingeniørvirksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter ingeniørrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for ingeniørrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give ingeniøren skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt Ingeniøren skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt Ingeniøren skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 20-25 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Ingeniørydelser

Delkontraktnr.: 1
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71300000 Ingeniørvirksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter ingeniørrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for ingeniørrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give ingeniøren skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt ingeniøren skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt ingeniøren skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 20-25 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Ingeniørydelser

Delkontraktnr.: 1
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71300000 Ingeniørvirksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter ingeniørrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for ingeniørrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give ingeniøren skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt ingeniøren skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt ingeniøren skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 20-25 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Arkitektydelser

Delkontraktnr.: 2
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71200000 Arkitektvirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter arkitektrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for arkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give arkitekten skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt arkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt arkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 20-35 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Arkitektydelser

Delkontraktnr.: 2
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71200000 Arkitektvirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter arkitektrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for arkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give arkitekten skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt arkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt arkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 20-35 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Arkitektydelser

Delkontraktnr.: 2
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71200000 Arkitektvirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter arkitektrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for arkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 20 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give Arkitekten skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt arkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt arkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Landskabsarkitektydelser

Delkontraktnr.: 3
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71400000 Byplanlægnings- og landskabsarkitektvirksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter landskabsarkitektrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for landskabsarkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 10 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 10 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give Landskabsarkitekten skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt landskabsarkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt landskabsarkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 10-15 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Landskabsarkitektydelser

Delkontraktnr.: 3
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71400000 Byplanlægnings- og landskabsarkitektvirksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter landskabsarkitektrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for landskabsarkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 10 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 10 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give landskabsarkitekten skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt landskabsarkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

- Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt landskabsarkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 10-15 mio. DKK ekskl. moms.

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Landskabsarkitektydelser

Delkontraktnr.: 3
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
71400000 Byplanlægnings- og landskabsarkitektvirksomhed
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Boligselskabet Sjælland's ejendommene er primært beliggende på Midtsjælland.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter landskabsarkitektrådgivning i forbindelse med projekter, som både omfatter nybyggeri og renoveringsopgaver. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 rådgivere med henblik på hurtig og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser inden for landskabsarkitektrådgivning. Tildelingen af de konkrete projekter under rammeaftalerne sker efterfølgende ved gennemførelse af miniudbud eller ved brug af kaskade-modellen.

Ved projekter med en entreprisesum under 10 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter kaskade-modellen. Tilbudsgiverne rangordnes fra 1-3 på baggrund af tilbudsevalueringen. Den bedst placerede tilbudsgiver tilbydes først den konkrete opgave. Hvis den pågældende ikke ønsker at varetage opgaven, kan Boligselskabet rette henvendelse til den næste på listen og så fremdeles.

Ved projekter med en entreprisesum over 10 mio. DKK ekskl. moms vil tildeling af opgaverne ske efter gennemførelse af miniudbud, hvor tildelingskriteriet er "Pris".

II.2.5)Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og kompetencer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges en gange et år. Inden 30 kalenderdage før udløb af aftaleperioden skal Boligselskabet give Landskabsarkitekten skriftlig meddelelse, hvis Boligselskabet ønsker at udnytte en option på forlængelse. Aftaleperioden vil herefter omfatte den forlængede periode.

Ved indgåelse af aftale ved gennemførelse af miniudbud vil der i rådgiveraftalerne være 2 optioner:

- Option 1: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på byggeledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab”, 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt landskabsarkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for byggeledelsen

Option 2: Rådgiverens tilbud skal indeholde en option på projekteringsledelse, jf. bilag 3 FRI og Danske ARKs Ydelsesbeskrivelse for ”Byggeri og landskab” 2018, med Boligselskabets præciserende bemærkninger. Boligselskabet meddeler ved afleveringen af udførelsesprojektet, hvorvidt landskabsarkitekten skal udføre opgaverne forbundet med optionen. Hvis optionen ikke udnyttes, vil det være Boligselskabet som selv står for projekteringsledelsen.

II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 10-15 mio. DKK ekskl. moms.

Del IV: Procedure

IV.1)Beskrivelse
IV.1.1)Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6)Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion
IV.1.8)Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)Administrative oplysninger
IV.2.1)Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 175-422862
IV.2.8)Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9)Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Ingeniørydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 13
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Dominia A/S
CVR-nummer: 12888678
Postadresse: Ved Vesterport 6, 3. sal
By: København V
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1612
Land: Danmark
E-mail: cep@dominia.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 100 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 100 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Ingeniørydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
11/03/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 13
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Norconsult A/S
CVR-nummer: 77355413
Postadresse: Herlev Bygade 14
By: Herlev
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2730
Land: Danmark
E-mail: jacob.ilsoe@norconsult.com
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 100 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 100 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Ingeniørydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
23/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 13
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: WSP Danmark A/S
CVR-nummer: 21265543
Postadresse: Linnés Allé 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2630
Land: Danmark
E-mail: Maria.saul@wsp.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 100 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 100 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Arkitektydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
11/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 19
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Domus Arkitekter A/S
Postadresse: Lyngby Hovedgade 27, 1. sal
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: hhj@domus.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 140 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 140 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Arkitektydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
23/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 19
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Tegnestuen Vandkunsten A/S
CVR-nummer: 25507886
Postadresse: Krudtløbsvej 14
By: København K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1439
Land: Danmark
E-mail: ml@vandkunst.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 140 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 140 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Arkitektydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
11/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 19
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: KANT Arkitekter – Part of Sweco Danmark A/S
CVR-nummer: 48233511
Postadresse: Ørestads Boulevard 43
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
E-mail: eva.bjerring@sweco.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 140 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 140 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Landskabsarkitektydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Arkitema K/S
CVR-nummer: 15696230
Postadresse: Ny Carlsberg Vej 120
By: København V
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1799
Land: Danmark
E-mail: hhan@arkitema.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 60 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 60 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Landskabsarkitektydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
12/03/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: JJW Arkitekter A/S
CVR-nummer: 19372375
Postadresse: Finsensvej 78
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
E-mail: arkitekter@jjw.dkj
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 60 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 60 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Landskabsarkitektydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)Kontrakttildeling
V.2.1)Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2)Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: WSP Danmark A/S
CVR-nummer: 21265543
Postadresse: Linnés Allé 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2630
Land: Danmark
E-mail: Patrick.martinussen@wsp.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 60 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 60 000 000.00 DKK
V.2.5)Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3)Yderligere oplysninger:

Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. Boligselskabet Sjælland kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2) anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de minimumskrav til egnethed, der er anført i § 140, jf. pkt. III.1.2) og III.1.3). Boligselskabet Sjælland har udarbejdet et ESPD, der er tilgængelig på den i pkt. I.3) anførte webportal. Der kan ikke anvendes andre versioner end dette ESPD. Før tildeling af kontrakten stiller Boligselskabet Sjælland krav om, at de tilbudsgivere, til hvem Boligselskabet Sjælland har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. lovens § § 151-155. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbudsgiver på anmodning afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation, kan Boligselskabet Sjælland ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. Boligselskabet Sjælland er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt den i § 137, stk. 1, nr. 2) anførte udelukkelsesgrund, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136.

VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3)Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøge-re/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse.

VI.4.4)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/04/2021

« Tilbage til oversigten over alle licitationer