Aktuelle nyheder om byggebranchen - Døre & vinduer

Unge håndværkere vil have personlig kontakt En fast kontaktperson vil fortsat være en central del af forretningsmodellen hos Outrup, der sælger vinduer og døre.

Unge håndværkere vil have personlig kontakt

En ny undersøgelse viser, at den personlige relation stadig har stor betydning for valget af producent – især hos de unge håndværkere

Del artiklen på

Gennem de senere år er det som følge af den teknologiske udvikling blevet langt lettere for håndværkere at fravælge den personlige kontakt til byggematerialeprocenterne, når de eksempelvis har spørgsmål eller ønsker at bestille et produkt. Det betyder dog ikke, at det er blevet mindre vigtigt at have en personlig kontaktperson.

Det er konklusionen på en ny undersøgelse blandt flere end 500 danske håndværksmestre, som vindueskoncernen Inwido, herunder Outrup Vinduer & Døre, står bag. Her har hele 58 % af de adspurgte håndværksmestre angivet, at en personlig kontaktperson i høj grad er et afgørende parameter for valget af vindues- og dørleverandør, og faktisk er det særligt de unge i alderen 15-39 år, der trækker andelen op.

Kontakt med den samme medarbejder
Selvom resultatet måske kommer som en overraskelse for nogen, er det ikke noget, der får Outrup Vinduer & Døre til at ændre tilgang. Når man som håndværksmester ringer til virksomheden, vil man allerede i dag nemlig med stor sandsynlighed få den samme medarbejder i røret, som det var tilfældet, sidst man ringede.

- Både vores rådgivere på kontoret og vores kørende sælgere er opdelt efter postnumre, og på den måde sikrer vi, at vores kunder hele tiden har kontakt med den samme medarbejder. Medarbejderen og kunden vil med tiden komme til at kende hinanden, og dermed får vi en rigtig god forståelse for kundens ønsker og behov, forklarer salgschef Jan Kampman, og fortsætter:

- Når selv de unge, som jo nærmest er digitalt indfødte, svarer, som de gør, tyder alt på, at den gode relation mellem mennesker stadig bliver et afgørende parameter i branchen fremover, og derfor vil vi selvsagt fortsætte med vores måde at gribe salgs- og rådgivningsarbejdet an på, siger Jan Kampman.

Den gode, personlige relation mellem sælgere og håndværksmestre kan være med til at minimere risikoen for fejl og misforståelser, vurderer salgschef hos Outrup Vinduer & Døre Jan Kampman.

Styrker relationen
Jan Kampman fortæller supplerende, at rådgiverne på kontoret et par dage om året kører med de eksterne sælgere ud for at hilse på de kunder, som de har løbende kontakt med over telefonen.

- Det er igen med til at styrke relationen, der også er medvirkende til, at vi undgår fejl og misforståelser, fordi vores medarbejdere netop har et indgående kendskab til kunden. Flere af vores medarbejdere har haft de samme kunder gennem en lang årrække, og det er en stor styrke, afslutter han.

-los




Læs mere om Døre & vinduer

22/1 2018

Mest læste


Seneste nyheder