« Tilbage til oversigten over alle licitationer


156/2024

483263-2024 - Resultater
Danmark – Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed – Udbud af totalrådgivning i forbindelse med tagentreprise
OJ S 156/2024 12/08/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navnCampus Bornholm
E-mailkm@cabh.dk
Køberens retlige statusOffentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitetUddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
TitelUdbud af totalrådgivning i forbindelse med tagentreprise
BeskrivelseCampus Bornholm har besluttet at igangsætte tagrenovering af taget på skolens værkstedshaller, idet der i en længere årrække har været problemer med det eksisterende shedtag, herunder blandt andet vandindtrængning, som ikke har kunnet udbedres via småreparationer. Der er ligeledes i dag shedvinduer, som ikke kan åbnes. Campus Bornholm ønsker således, at renoveringen i form af udskiftning af tagpap og de gamle et-lags ovenlysvinduer til nye energirigtige vinduer skal bidrage til et signifikant bedre indeklima på skolens værksteder. Tagrenoveringen skal foretages på Campus Bornholms bygning, matr.nr. 109V beliggende på adressen Minervavej 2, 3700 Rønne. Det eksisterende tag består af fire shedtag på ca. 3.100 m2 og et fladt tag (over M2-gang) på ca. 530 m2. Samlet tagareal er på 3.630 m2. Projektering mv. af gangarealet (det flade tag) udgør en option. Til projektering og renovering er der afsat 24.126.000 kr. ekskl. moms inkl. option. Opgaven omhandler totalrådgivning, hvorefter totalrådgiver skal yde al teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med tagentreprisen på Campus Bornholms bygning, herunder byggemøder, udarbejdelse af tegningsmateriale, indhentning af nødvendige tilladelser, gennemførelse af udbud og tilsyn i henhold til ABR18. Totalrådgiveraftalen forventes udført i perioden fra ca. august 2024 til renoveringsarbejderne står færdigt ca. april 2026, ligesom det forventes at rådgiver gennemfører 1-års samt 5-års eftersyn. Tagentreprisen forventes opstartet i foråret 2025.
Identifikator for procedurenf9c61dd4-b840-4516-84e3-1a4d8f1a36c7
Tidligere bekendtgørelse316980-2024
UdbudsprocedureOffentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedurenej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation (cpv): 71300000 Ingeniørvirksomhed, 71310000 Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri, 71320000 Ingeniørmæssig projektering
2.1.2.
Udførelsessted
PostadresseMinervavej 2  
ByRønne
Postnummer3700
Landsdel (NUTS)Bornholm (DK014)
LandDanmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms1 905 000,00 DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysningerORIENTERINGSMØDE: Der vil onsdag den 12. juni 2024, kl. 9 blive afholdt et orienteringsmøde hos Campus Bornholm. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet vil det foretrækkes, at interesserede senest dagen inden mødet tilmelder sig med angivelse af firmatilknytning og antal deltagere via det elektroniske udbudssystem. ESPD SAMT DOKUMENTATION: Ved tilbudsgivning skal tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 4 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Inden tildelingsbeslutningen skal den vindende tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. KOMMUNIKATION OG SPØRGSMÅL: Al kommunikation mellem tilbudsgiver og ordregiver skal ske gennem det elektroniske udbudssystem RIB Byggeweb, som ligeledes skal benyttes i forbindelse med aflevering af tilbud. Tilbudsgiver opfordres til løbende at holde sig orienteret i det elektroniske udbudssystem. Det elektroniske udbudssystem kan tilgås via følgende link: https://www.rib-software.com/dk/udbudsportal. Udbuddet har følgende byggeweb nr.: TN186440. Tilbudsgivers skriftlige spørgsmål og ordregivers besvarelser skal ske på dansk via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest fredag den 14. juni 2024. Spørgsmål, der modtages efter denne dato, vil alene blive besvaret, såfremt spørgsmålet er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at svare senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Spørgsmål og svar (i anonymiseret form) vil løbende blive offentliggjort via det elektroniske udbudssystem.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/10 - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
DelkontraktLOT-0001
TitelUdbud af totalrådgivning i forbindelse med tagentreprise
BeskrivelseCampus Bornholm har besluttet at igangsætte tagrenovering af taget på skolens værkstedshaller, idet der i en længere årrække har været problemer med det eksisterende shedtag, herunder blandt andet vandindtrængning, som ikke har kunnet udbedres via småreparationer. Der er ligeledes i dag shedvinduer, som ikke kan åbnes. Campus Bornholm ønsker således, at renoveringen i form af udskiftning af tagpap og de gamle et-lags ovenlysvinduer til nye energirigtige vinduer skal bidrage til et signifikant bedre indeklima på skolens værksteder. Tagrenoveringen skal foretages på Campus Bornholms bygning, matr.nr. 109V beliggende på adressen Minervavej 2, 3700 Rønne. Det eksisterende tag består af fire shedtag på ca. 3.100 m2 og et fladt tag (over M2-gang) på ca. 530 m2. Samlet tagareal er på 3.630 m2. Projektering mv. af gangarealet (det flade tag) udgør en option. Til projektering og renovering er der afsat 24.126.000 kr. ekskl. moms inkl. option. Opgaven omhandler totalrådgivning, hvorefter totalrådgiver skal yde al teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med tagentreprisen på Campus Bornholms bygning, herunder byggemøder, udarbejdelse af tegningsmateriale, indhentning af nødvendige tilladelser, gennemførelse af udbud og tilsyn i henhold til ABR18. Totalrådgiveraftalen forventes udført i perioden fra ca. august 2024 til renoveringsarbejderne står færdigt ca. april 2026, ligesom det forventes at rådgiver gennemfører 1-års samt 5-års eftersyn. Tagentreprisen forventes opstartet i foråret 2025.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation (cpv): 71300000 Ingeniørvirksomhed, 71310000 Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri, 71320000 Ingeniørmæssig projektering
5.1.2.
Udførelsessted
PostadresseMinervavej 2  
ByRønne
Postnummer3700
Landsdel (NUTS)Bornholm (DK014)
LandDanmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato01/08/2024
Varighed24 Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms1 905 000,00 DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)ja
Yderligere oplysningerDer henvises til beskrivelsen ovenfor vedrørende ”Yderligere oplysninger” for hele udbuddet, som gør sig gældende. Beskrivelsen ovenfor suppleres af følgende: INDLEVERING AF STØTTEERKLÆRING: Tilbudsgiver skal ligeledes indlevere en støtteerklæring for de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på nogens økonomiske eller finansielle formåen, skal disse enheder (dvs. de enheder, som de baserer deres økonomiske og finansielle formåen på) også erklære at være solidarisk ansvarlig med tilbudsgiver, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. SUPPLERENDE OPLYSNINGER: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
NavnPris
BeskrivelseDer henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 11.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi65,00
Kriterium
TypeKvalitet
NavnKompetencer
BeskrivelseDer henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 11.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi35,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktionnej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klagerKlagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagefristen for rammeaftaler er 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerneKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontraktenCampus Bornholm
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse1 175 000,00 DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-IDLOT-0001
Status for udvælgelse af vinderDer er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navnSTEENBERGs tegnestue aps arkitekter - ingeniører
Tilbud
Tilbud – IdentifikatorSTEENBERGs tegnestue aps arkitekter - ingeniører
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakterLOT-0001
Værdien af tilbuddet1 175 000,00 DKK
Tilbuddet blev rangordnetnej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbudnej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontraktenTOTALRÅDGIVERAFTALE om teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med tagentreprise
TitelTOTALRÅDGIVERAFTALE om teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med tagentreprise
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud11/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten05/08/2024
Organisation, der underskriver kontraktenCampus Bornholm
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelserTilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navnCampus Bornholm
Registreringsnummer38442813
PostadresseMinervavej 1
ByRønne
Postnummer3700
Landsdel (NUTS)Bornholm (DK014)
LandDanmark
EnhedCampus Bornholm
E-mailkm@cabh.dk
Telefon60121805
Internetadressehttps://www.campusbornholm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navnKlagenævnet for Udbud
Registreringsnummer37795526
PostadresseNævnenes Hus, Toldboden 2
ByViborg
Postnummer8800
Landsdel (NUTS)Vestjylland (DK041)
LandDanmark
Telefon+45 72405600
Internetadressehttps://naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navnKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer10294819
PostadresseCarl Jacobsens Vej 35
ByValby
Postnummer2500
Landsdel (NUTS)Byen København (DK011)
LandDanmark
E-mailkfst@kfst.dk
Telefon+45 41715000
Internetadressehttps://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navnSTEENBERGs tegnestue aps arkitekter - ingeniører
Registreringsnummer15451505
PostadresseÅkirkebyvej 27
ByRønne
Postnummer3700
Landsdel (NUTS)Bornholm (DK014)
LandDanmark
E-mailab@steenberg.dk
Telefon56955330
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakterLOT-0001
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens IDa62565db-ca71-4286-9300-a49e149a72de  -  01
FormulartypeResultater
BekendtgørelsestypeBekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen08/08/2024 20:58:54 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprogdansk
Bekendtgørelsesnummer483263-2024
EUT-S-nummer156/2024
Offentliggørelsesdato12/08/2024

« Tilbage til oversigten over alle licitationer