« Tilbage til oversigten over alle licitationer


59/2025

191391-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening – Jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering for Aalborg Forsyning
OJ S 59/2025 25/03/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navnAalborg Service A/S
Køberens retlige statusOffentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnAalborg Kloak A/S
Køberens retlige statusOffentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnAalborg Vand A/S
Køberens retlige statusOffentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
TitelJordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering for Aalborg Forsyning
BeskrivelseUdbuddet vedrører to (2) delaftaler vedrørende jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering til Aalborg Kloak A/S og Aalborg Vand A/S. Da behovet for jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering vil variere i såvel tid som mængde, udbydes delaftalerne som rammeaftaler, der danner grundlag for, at enkeltstående opgaver kan rekvireres af Ordregiver i Rammeaftalens løbetid. Rammeaftalerne indeholder følgende opgaver: • Rammeaftale 1 – jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Nord, omfatter jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering nord for Limfjorden. • Rammeaftale 2 – jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Syd, omfatter jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering syd for Limfjorden. For en yderligere beskrivelse af de enkelte Delaftalers indhold henvises der til Bilag 2B - Arbejdsbeskrivelse – jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Nord henholdsvis Bilag 3B Arbejdsbeskrivelse – jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Syd. Jordprøvetagningen og -analyserne skal udføres i forbindelse med Aalborg Kloak og Aalborg Vands projekter, hvor der forekommer overskudsjord til bortkørsel til jordmodtager. Jorden som analyses vil som udgangspunkt være beliggende på mellem-depoter og være udlagt i miler iht. Jordflytningsbekendtgørelsen (BEK nr 1452 af 07/12/2015). Udbuddet omfatter Jordprøvetagning og -analysearbejde iht. Jordflytningsbekendtgørelsen (BEK nr. 1452 af 07/12/2015) og Vejledning om prøvetagning og analyse af jord (VEJ nr. 60518 af 01/01/1998). Alle jordprøver analyseres efter jordpakken (Total kulbrinter, 7 PAH'er og 6 tungmetaller (Pb, Cd, Cr, Cu, Ni, Zn)). Jordanalysen skal udføres efter akkrediteret analysemetode for de enkelte stoffer. Afrapporteringen afleveres som analyserapport i PDF og i tabelform i excel-format, hvori de enkelte jordprøver er inddelt i jordklasser iht. BEK nr. 1452 af 07/12/2015. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens §§ 56-57. Rammeaftalerne indgås med Aalborg Service A/S som Rammeaftaleholder. Kontraktstyring og administration af Rammeaftalerne varetages af Ordregiver. Der gøres særligt opmærksom på, at Rammeaftalerne ikke er eksklusiv.
Identifikator for proceduren316f6e54-46ba-45e5-8a52-eb25c5208069
Intern ID2025-0310
UdbudsprocedureOffentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedurenej
Hovedpunkterne i procedurenBeskrivelsen af proceduren og betingelserne herfor fremgår af Bilag 1C - Udbudsbetingelser.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Nordjylland (DK050)
LandDanmark
Yderligere oplysningerOpgaverne skal udføres inden for Aalborg Kommune.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms5 100 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi6 100 000,00 DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysningerForskellen på de to delaftaler ligger i deres geografiske udførelse af opgaverne, hvor Rammeaftale 1 dækker området nord for Limfjorden, mens Rammeaftale 2 dækker området syd for Limfjorden. Begge delaftaler omfatter de samme typer opgaver, nemlig jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering, men udføres på hvert sit geografiske område. Ordgiver ser gerne, at der kommer forskellige tilbudsgivere på Delaftalerne, hvorfor Ordregiver har opstillet følgende model til en forholdsmæssig fordeling af Delaftalerne, som afspejler Tilbudsgivernes forventede interesse i de enkelte Delaftaler (Rammeaftale 2 har den højeste anslåede værdi og Rammeaftale 1 den laveste anslåede værdi). Der henvises til Bilag 1C - Udbudsbetingelsernes pkt. 3.2 for nærmere information.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national retEr den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
KonkursEr den økonomiske aktør gået konkurs?
KorruptionEr den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkursEr den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisationEr den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorismeEr den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
SvigEr den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandelEr den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
InsolvensEr den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kuratorAdministreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedureHar den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsprocedurenEr den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedureHar den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervetHar den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidragHar den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstilletEr den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifterHar den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitetEr den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
DelkontraktLOT-0001
TitelRammeaftale 1 - Jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Nord
BeskrivelseRammeaftalen omfatter jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering nord for Limfjorden. Der henvises til "BT-24 - Procedure" for nærmere beskrivelse af Rammeaftale 1.
Intern ID2025-0445
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Nordjylland (DK050)
LandDanmark
Yderligere oplysningerOpgaverne skal udføres inden for Aalborg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato01/09/2025
Varigheds slutdato31/08/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet herOrdregiver har ret til at forlænge rammeaftalen på de samme vilkår op til 1 år ad gangen. Ordregiver kan maksimalt forlænge rammeaftalen i op til 2 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms1 784 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi2 100 000,00 DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelseDeltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)ja
Yderligere oplysningerTilbudsgiver skal udfylde det offentliggjorte ESPD via Ethics. Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A-II.D, III.A,-III.C, IV.B, IV.C, V og VI. - Del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende). - Del II.B: Tilbudsgiver skal angive navn(e) og kontakt oplysninger på den (de) person(er), der er bemyndiget til at repræsentere tilbudsgiver i forbindelse med denne udbudsprocedure. - Del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet. - Del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredje parter. - Del III.A-III.C: Tilbudsgiver skal angive alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2. Hvis Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 vil tilbudsgiver blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens §138. - Del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III. 1.2 i udbudsbekendtgørelsen. - Del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III. 1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave. - Del VI: Tilbudsgiver skal angive datoen for udfyldelsen af ESPD'et. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager idet individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder(ESPD del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud pr. delaftale. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics. Al kommunikation, herunder spørgsmål, skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan tilbudsgiver fra kl. 08:00 til kl. 16:00 på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til Ethics Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Ethics Support vil besvare ‘bestil et opkald’-henvendelser i åbningstiden 08.00 - 16.00 og vil besvare skriftlige henvendelser i åbningstiden 08.00 - 16.00.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
TypeØkonomisk og finansiel formåen
NavnFinansielle nøgletal
BeskrivelseTilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD-afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af soliditetsgraden for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har en soliditetsgrad på minimum 15 % i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Tilbudsgivers soliditetsgrad i hvert af de 3 seneste afsluttede og reviderede regnskabsår beregnes som Tilbudsgivers egenkapital divideret med Tilbudsgivers totale aktiver for hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Hvis Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), beregnes soliditetsgraden for hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår., som den totale egenkapital for sammenslutningen af virksomheder divideret med de totale aktiver for sammenslutningen af virksomheder i hvert af de 3 seneste afsluttede og reviderede regnskabsår. Hvis Tilbudsgiver støtter sig til andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes soliditetsgraden som Tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale egenkapital i hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. divideret med Tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale aktiver i hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriteriumAnvendt

Kriterium
TypeEgnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriteriumIkke anvendt

Kriterium
TypeTeknisk og faglig formåen
NavnFor så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
BeskrivelseTilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD-afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. I ESPD del IV.C skal Tilbudsgiver angive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Tilbudsgivers betydeligste referencer vedrørende leverancer af lignende ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. beskrivelsen i nærværende udbudsbekendtgørelse. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan påvise erfaring i form af mindst 2 referencer, der angår jordprøvetagning for offentlige myndigheder og/eller forsyningsvirksomheder. Hver reference bedes indeholde følgende information: - En beskrivelse af ydelsen - Kontraktsummen - Kontraktens (Leverancens) start- og slutdato - Kontraktparten, herunder kontraktpartens kontaktoplysninger. Tilbudsgiver kan angive op til 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder uanset om Tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen på egen hånd, som en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller støtter sig til andre virksomheders tekniske og faglige kapacitet. Vedlægger tilbudsgiver mere end fem referencer, vil der alene blive lagt vægt på de fem første referencer vurderet ud fra nummerangivelsen i ESPD’et.
Anvendelse af dette kriteriumAnvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
NavnPris
BeskrivelseUnderkriteriet ”Pris” vurderes på baggrund af de tilbudte priser, jf. Bilag 2C - Tilbudsliste – jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Nord, hvorefter der udregnes en samlet evalueringsteknisk tilbudssum, som er den pris, der evalueres på med den angivne vægtning. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi80
Kriterium
TypeKvalitet
NavnCSR
BeskrivelseVurderingen af underkriteriet ”CSR” vil ske på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af ansvarlig virksomhedsadfærd (Bilag 1F). Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.2, hvor det vil fremgå, hvad der indgår i evalueringen, og hvad Ordregiver vægter positivt i denne forbindelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger11/04/2025 10:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelsePåkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives pådansk
Elektronisk katalogIkke tilladt
Alternative tilbudIkke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbudIkke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud29/04/2025 10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet3 Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysningerOrdregiver forbeholder sig retten til at indhente supplerende oplysninger i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato29/04/2025 10:00:00 (UTC)
Yderligere oplysningerTilbudsgiver har ikke ret til at overvære åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelseNej
Vilkår relateret til kontraktens udførelseTilbudsgiver skal iagttage klausulerne i Rammeaftalens punkt 19 vedr. Ansvarlig virksomhedsadfærd og punkt 21.4 vedr. Rusland sanktioner.
Der kræves en fortrolighedsaftalenej
Elektronisk faktureringPåkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestillingnej
Der vil blive anvendt elektronisk betalingja
Oplysninger om finansiering og betalingBetalingsbetingelser og fakturering fremgår af Rammeaftalens pkt. 10.
5.1.15.
Teknikker
RammeaftaleRammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystemIntet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktionnej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klagerKlagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelsen af udbuddet: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsprocedurenAalborg Service A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offlineAalborg Service A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerneKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelseAalborg Service A/S
Organisation, der behandler tilbudAalborg Service A/S
TED eSenderMercell Holding ASA
5.1.
DelkontraktLOT-0002
TitelRammeaftale 2 – Jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Syd
BeskrivelseRammeaftalen omfatter jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering syd for Limfjorden. Der henvises til ""BT-24 - Procedure" for nærmere beskrivelse af Rammeaftale 2.
Intern ID2025-0447
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Nordjylland (DK050)
LandDanmark
Yderligere oplysningerOpgaverne skal udføres inden for Aalborg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato01/09/2025
Varigheds slutdato31/08/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet herOrdregiver har ret til at forlænge rammeaftalen på de samme vilkår op til 1 år ad gangen. Ordregiver kan maksimalt forlænge rammeaftalen i op til 2 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms3 316 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi4 000 000,00 DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelseDeltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)ja
Yderligere oplysningerTilbudsgiver skal udfylde det offentliggjorte ESPD via Ethics. Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A-II.D, III.A,-III.C, IV.B, IV.C, V og VI. - Del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende). - Del II.B: Tilbudsgiver skal angive navn(e) og kontakt oplysninger på den (de) person(er), der er bemyndiget til at repræsentere tilbudsgiver i forbindelse med denne udbudsprocedure. - Del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet. - Del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredje parter. - Del III.A-III.C: Tilbudsgiver skal angive alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2. Hvis Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, stk. 1-3, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 vil tilbudsgiver blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens §138. - Del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III. 1.2 i udbudsbekendtgørelsen. - Del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III. 1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave. - Del VI: Tilbudsgiver skal angive datoen for udfyldelsen af ESPD'et. Hvis tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager idet individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder(ESPD del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud pr delaftale. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics. Al kommunikation, herunder spørgsmål, skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan tilbudsgiver fra kl. 08:00 til kl. 16:00 på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til Ethics Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Ethics Support vil besvare ‘bestil et opkald’-henvendelser i åbningstiden 08.00 - 16.00 og vil besvare skriftlige henvendelser i åbningstiden 08.00 - 16.00.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
TypeØkonomisk og finansiel formåen
NavnFinansielle nøgletal
BeskrivelseTilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD-afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. Angivelse af soliditetsgraden for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har en soliditetsgrad på minimum 15 % i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Tilbudsgivers soliditetsgrad i hvert af de 3 seneste afsluttede og reviderede regnskabsår beregnes som Tilbudsgivers egenkapital divideret med Tilbudsgivers totale aktiver for hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. Hvis Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), beregnes soliditetsgraden for hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår., som den totale egenkapital for sammenslutningen af virksomheder divideret med de totale aktiver for sammenslutningen af virksomheder i hvert af de 3 seneste afsluttede og reviderede regnskabsår. Hvis Tilbudsgiver støtter sig til andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes soliditetsgraden som Tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale egenkapital i hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår. divideret med Tilbudsgivers og de støttende virksomheders totale aktiver i hvert af de 3 seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriteriumAnvendt

Kriterium
TypeEgnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriteriumIkke anvendt

Kriterium
TypeTeknisk og faglig formåen
NavnFor så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
BeskrivelseTilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD-afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor. I ESPD del IV.C skal Tilbudsgiver angive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Tilbudsgivers betydeligste referencer vedrørende leverancer af lignende ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. beskrivelsen i nærværende udbudsbekendtgørelse. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan påvise erfaring i form af mindst 2 referencer, der angår jordprøvetagning for offentlige myndigheder og/eller forsyningsvirksomheder. Hver reference bedes indeholde følgende information: - En beskrivelse af ydelsen - Kontraktsummen - Kontraktens (Leverancens) start- og slutdato - Kontraktparten, herunder kontraktpartens kontaktoplysninger. Tilbudsgiver kan angive op til 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder uanset om Tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen på egen hånd, som en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller støtter sig til andre virksomheders tekniske og faglige kapacitet. Vedlægger tilbudsgiver mere end fem referencer, vil der alene blive lagt vægt på de fem første referencer vurderet ud fra nummerangivelsen i ESPD’et.
Anvendelse af dette kriteriumAnvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
NavnPris
BeskrivelseUnderkriteriet ”Pris” vurderes på baggrund af de tilbudte priser, jf. Bilag 3C – Tilbudsliste – jordprøvetagning, analysearbejde og afrapportering i Syd, hvorefter der udregnes en samlet evalueringsteknisk tilbudssum, som er den pris, der evalueres på med den angivne vægtning. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi80
Kriterium
TypeKvalitet
NavnCSR
BeskrivelseVurderingen af underkriteriet ”CSR” vil ske på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af ansvarlig virksomhedsadfærd (Bilag 1F). Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2.2, hvor det vil fremgå, hvad der indgår i evalueringen, og hvad Ordregiver vægter positivt i denne forbindelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger11/04/2025 10:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelsePåkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives pådansk
Elektronisk katalogIkke tilladt
Alternative tilbudIkke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbudIkke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud29/04/2025 10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet3 Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysningerOrdregiver forbeholder sig retten til at indhente supplerende oplysninger i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato29/04/2025 10:00:00 (UTC)
Yderligere oplysningerTilbudsgiver har ikke ret til at overvære åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelseNej
Vilkår relateret til kontraktens udførelseTilbudsgiver skal iagttage klausulerne i Rammeaftalens punkt 19 vedr. Ansvarlig virksomhedsadfærd og punkt 21.4 vedr. Rusland sanktioner.
Der kræves en fortrolighedsaftalenej
Elektronisk faktureringPåkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestillingnej
Der vil blive anvendt elektronisk betalingja
Oplysninger om finansiering og betalingBetalingsbetingelser og fakturering fremgår af Rammeaftalens pkt. 10.
5.1.15.
Teknikker
RammeaftaleRammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystemIntet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktionnej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klagerKlagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelsen af udbuddet: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsprocedurenAalborg Service A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offlineAalborg Service A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerneKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelseAalborg Service A/S
Organisation, der behandler tilbudAalborg Service A/S
TED eSenderMercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navnKlagenævnet for Udbud
Registreringsnummer37795526
PostadresseToldboden 2
ByViborg
Postnummer8800
Landsdel (NUTS)Vestjylland (DK041)
LandDanmark
EnhedKlagenævnet for Udbud
Telefon+45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway)https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navnKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer10294819
PostadresseCarl Jacobsens Vej 35
ByValby
Postnummer2500
Landsdel (NUTS)Byen København (DK011)
LandDanmark
EnhedKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mailkfst@kfst.dk
Telefon+45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway)https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navnAalborg Service A/S
Registreringsnummer33164610
PostadresseNorbis Park 100
ByVodskov
Postnummer9310
Landsdel (NUTS)Nordjylland (DK050)
LandDanmark
EnhedSimon Lang
Telefon25200855
Internetadressehttps://aalborgforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0004
Officielt navnAalborg Kloak A/S
Registreringsnummer32651798
PostadresseNorbis Park 100
ByVodskov
Postnummer9310
Landsdel (NUTS)Nordjylland (DK050)
LandDanmark
EnhedSimon Lang
Telefon25200855
Internetadressehttps://aalborgforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navnAalborg Vand A/S
Registreringsnummer32651828
PostadresseNorbis Park 100
ByVodskov
Postnummer9310
Landsdel (NUTS)Nordjylland (DK050)
LandDanmark
EnhedSimon Lang
Telefon25200855
Internetadressehttps://aalborgforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navnMercell Holding ASA
Registreringsnummer980921565
PostadresseAskekroken 11
ByOslo
Postnummer0277
Landsdel (NUTS)Oslo (NO081)
LandNorge
EnhedeSender
Telefon+47 21018800
Fax+47 21018801
Internetadressehttp://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID0fb5831d-016f-4fb9-9546-39543a77929b  -  01
FormulartypeKonkurrencevilkår
BekendtgørelsestypeUdbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen24/03/2025 09:09:08 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)24/03/2025 09:11:35 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprogdansk
Bekendtgørelsesnummer191391-2025
EUT-S-nummer59/2025
Offentliggørelsesdato25/03/2025

« Tilbage til oversigten over alle licitationer