1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn: Kompetencecenter Sjælland ApS
Køberens retlige status: Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn: FAXE SPILDEVANDSCENTER A/S
Køberens retlige status: Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn: FAXE SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status: Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn: RINGSTED SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status: Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn: ODSHERRED SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status: Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn: RINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S
Køberens retlige status: Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel: Oprensning af regnvandsbassiner
Beskrivelse: KompetenceCenter Sjælland udbyder en rammeaftale på Oprensning af regnvandsbassiner. Rammeaftalen omfatter opgaver vedr. oprensning af regnvandsbassiner og fællesvandsbassiner, fra screening til deponi af sediment, samt tilknyttede ydelser som rådgivning, håndtering af tilladelser, kommunikation med borgere og øvrige ad-hoc opgaver. Regnvandsbassiner omfattet af rammeaftalen defineres som åbne, tørre og våde regnvandsbassiner. Fællesvand kan forekomme.
Identifikator for proceduren: eca2c890-fbd1-433e-89ae-979e9e9a772f
Tidligere bekendtgørelse: 50711-2025
Intern ID: 373087
Udbudsprocedure: Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål: Tjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90722200 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
Supplerende klassifikation (cpv): 90510000 Bortskaffelse og behandling af affald, 90700000 Tjenester på miljøområdet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS): Vest- og Sydsjælland (DK022)
Land: Danmark
Yderligere oplysninger: Den forventede omsætning 20.000.000 kr. ekskl. moms, inkl. deltager på option, er estimeret ud fra de forventede ¬aktiviteter og forbrug med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet, inkl. deltager på option. Ordregiver er kun forpligtet til at benytte rammeaftalen til faktiske indkøb, som kan afhænge af kommende budgetter og øvrige forhold, som kan påvirke forsyningens disponering. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten. Aftalens maksimale omsætning estimeres til 40.000.000 ekskl. moms inkl. deltager på option ud fra et mindre sandsynligt, men dog muligt, scenarie, hvor behovet udvikler sig anderledes end forventet på udbudstidspunktet. Der er tale om periodisk vedligehold, hvor enkeltopgaver i sig selv kan have en meget stor økonomisk værdi, og beslutninger om hvornår oprensningerne placeres tidsmæssigt kan være påvirket også af overordnede strategiske og økonomiske beslutninger i forsyningerne, som ikke kendes på udbudstidspunktet. Derfor er den forventede maksimale omsætning angivet betydeligt højere end forventningen. Det er dog ordregivers forventning, at omsætningen på aftalen ikke vil overstige den maksimale værdi. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter. Årsager hertil er, at Ordregiver har brug for løbende sparring indenfor samme område og det dermed ville være en økonomisk og ressourcemæssig byrde at skulle samarbejde på den udbudte opgave med flere leverandører.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms: 20 000 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi: 40 000 000,00 DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger: - -Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. I forbindelse med afgivelse af anmodning om prækvalificering skal Ansøger/Tilbudsgiver derfor udfylde tro- og loveerklæring herom. - Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af aftalen. - Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter. Årsager hertil er, at Ordregiver har brug for løbende sparring indenfor samme område og det dermed ville være en økonomisk og ressourcemæssig byrde at skulle samarbejde på den udbudte opgave med flere leverandører.
Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt: LOT-0000
Titel: Oprensning af regnvandsbassiner
Beskrivelse: KompetenceCenter Sjælland udbyder en rammeaftale på Oprensning af regnvandsbassiner. Rammeaftalen omfatter opgaver vedr. oprensning af regnvandsbassiner og fællesvandsbassiner, fra screening til deponi af sediment, samt tilknyttede ydelser som rådgivning, håndtering af tilladelser, kommunikation med borgere og øvrige ad-hoc opgaver. Regnvandsbassiner omfattet af rammeaftalen defineres som åbne, tørre og våde regnvandsbassiner. Fællesvand kan forekomme.
Intern ID: 373087
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål: Tjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90722200 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
Supplerende klassifikation (cpv): 90510000 Bortskaffelse og behandling af affald, 90700000 Tjenester på miljøområdet
Valgmuligheder:
Beskrivelse af optioner: Kalundborg Forsyning deltager på option. Det er frivillige for Kalundborg Spildevandsanlæg A/S at trække på rammeaftalen i dens løbetid.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS): Vest- og Sydsjælland (DK022)
Land: Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato: 01/04/2025
Varighed: 4 År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser: 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms: 20 000 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi: 40 000 000,00 DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA): ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Socialt mål, som fremmes: Retfærdige arbejdsforhold
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type: Kvalitet
Beskrivelse: Der anvendes Kommissionsmodellen, hvor pris først evalueres efter alle andre kriterier er evalueret jf. pkt. 9.2 i udbudsbetingelserne. Kvalitet deles op i 3 delkriterier: Løsningsbeskrivelse og Case som vægter 50%, Kvalitetssystem og dokumentation som vægter 30%, og Kompetencer som vægter 20%. I den såkaldte ”Kommissionsmodel”, tildeles opgaven til det tilbud, som har det bedste forhold mellem pris og kvalitet (Helt bogstaveligt). Der fastsættes et minimumsniveau for kvaliteten så tilbuddene skal opnå mindst 60 % i point ud af det maksimale mulige for kvaliteten i tilbuddet. For tilbud, som lever op til dette, beregnes forholdet mellem pris og kvalitet, dvs. at prisen divideres med det antal kvalitetspoint, som tilbuddet har fået. Derved får tilbuddet et tal, der angiver, hvor meget et ”kvalitetspoint” koster. Ved vurderingen af tilbuddenes opfyldelse af underkriteriet Kvalitet foretages en faglig vurdering i henhold til de i udbudsbetingelsernes pkt. 9.3 angivne kriterier for kvalitet. Se udbudsbetingelsernes pkt. 9.2 for uddybning af evalueringsmodel.
Kategori for tildelingskriteriet vægt: Prioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi: 1,00
Kriterium:
Type: Pris
Navn: ”Kommissionsmodellen” er, at tilbuddet med det reelt bedste forhold mellem pris og kvalitet vinder, da der udregnes en pris pr. kvalitetspoint. Konkret sker det ved, at den tilbudte pris divideres med de opnåede point, så det tilbud med den laveste pris pr. kvalitetspoint anses som det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Læs yderligere under pkt. 9.2 i udbudsmaterialet.
Beskrivelse: Tilbud, som ikke opnår en score på 60% svarende til 6 point af det samlede antal point, der kan tildeles, er automatisk udelukket fra resten af tildelingsproceduren. Ordregiver vil herefter evaluere de tilbud, der har levet op til minimumsniveauet for antal point for kvalitet. Disse vil blive evalueret på kriteriet ”pris” og går videre til en finansiel vurdering. Tilbudsgiver skal i Bilag 3 Tilbudsliste afgive enhedspriser på "Økonomi Ydelsespakker" samt timepriser på "Økonomi Timepriser". De tilbudte priser vægtes med de vægtningsfaktorer, som er angivet i Tilbudslisten for hhv. ydelsespakker og timepriser. De 2 summe for evalueringsteknisk pris lægges sammen og udgør samlet vægtet evalueringsteknisk pris. For uddybning af afgivelse af pris i Tilbudslisten se udbudsbetingelsernes pkt. 9.4 og Rammeaftalens pkt. 7.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægt: Prioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi: 2,00
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne: Ordregiver anvender kommissionsmodel hvor pris først evalueres efter alle andre kriterier, er evalueret. Tildelingen foregår på den måde, at de kvalitative tildelingskriterier evalueres ført og dernæst evalueres pris.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale: Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem: Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion: nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager: Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lov om Klagenævn for Udbud § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren: Kompetencecenter Sjælland ApS
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten: RINGSTED SPILDEVAND A/S, FAXE SPILDEVANDSCENTER A/S, FAXE SPILDEVAND A/S, RINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S, ODSHERRED SPILDEVAND A/S
TED eSender: Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse: 17 000 000,00 DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure: 34 000 000,00 DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi: 17 000 000,00 DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID: LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder: Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale:
Den maksimale værdi for rammeaftalen: 34 000 000,00 DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen: 17 000 000,00 DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder:
Officielt navn: Dalgas a/s
Tilbud:
Tilbud – Identifikator: 86669
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter: LOT-0000
Værdien af tilbuddet: 17 000 000,00 DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise: Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten: 86669
Titel: Oprensning af regnvandsbassiner / Dalgas a/s
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud: 13/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten: 02/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale: ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen: 50711-2025
Organisation, der underskriver kontrakten: RINGSTED SPILDEVAND A/S, FAXE SPILDEVANDSCENTER A/S, FAXE SPILDEVAND A/S, RINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S, ODSHERRED SPILDEVAND A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse:
Type modtagne indgivelser: Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 3
Type modtagne indgivelser: Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 0
Type modtagne indgivelser: Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 0
Type modtagne indgivelser: Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 0
Type modtagne indgivelser: Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn: Kompetencecenter Sjælland ApS
Registreringsnummer: 37995770
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
Postnummer: 4690
Landsdel (NUTS): Østsjælland (DK021)
Land: Danmark
Enhed: Laila Kibsgaard Kristensen
Telefon: +45 23626900
Denne organisations roller:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn: FAXE SPILDEVANDSCENTER A/S
Registreringsnummer: 34885303
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
Postnummer: 4690
Landsdel (NUTS): Byen København (DK011)
Land: Danmark
Enhed: Laila Kibsgaard Kristensen
Telefon: +45 23626900
Denne organisations roller:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0003
Officielt navn: FAXE SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer: 31498341
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
Postnummer: 4690
Landsdel (NUTS): Vest- og Sydsjælland (DK022)
Land: Danmark
Enhed: Laila Kibsgaard Kristensen
Telefon: +45 23626900
Denne organisations roller:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0004
Officielt navn: RINGSTED SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer: 31152062
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
Postnummer: 4100
Landsdel (NUTS): Vest- og Sydsjælland (DK022)
Land: Danmark
Enhed: Laila Kibsgaard Kristensen
Telefon: +45 23626900
Denne organisations roller:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0005
Officielt navn: ODSHERRED SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer: 31616522
Postadresse: Hovedgaden 39
By: Grevinge
Postnummer: 4571
Landsdel (NUTS): Vest- og Sydsjælland (DK022)
Land: Danmark
Enhed: Laila Kibsgaard Kristensen
Telefon: +45 23626900
Denne organisations roller:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0007
Officielt navn: RINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S
Registreringsnummer: 33374046
Postadresse: Bragesvej 18
By: Ringsted
Postnummer: 4100
Landsdel (NUTS): Byen København (DK011)
Land: Danmark
Enhed: Laila Kibsgaard Kristensen
Telefon: +45 23626900
Denne organisations roller:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn: Comdia ApS
Registreringsnummer: 33501404
Postadresse: Lindvedvej 73
By: Odense S
Postnummer: 5260
Landsdel (NUTS): Fyn (DK031)
Land: Danmark
Telefon: +45 7199 3672
Denne organisations roller:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer: 37795526
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Landsdel (NUTS): Vestjylland (DK041)
Land: Danmark
Telefon: +45 7240 5600
Denne organisations roller:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer: 10294819
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Landsdel (NUTS): Københavns omegn (DK012)
Land: Danmark
Telefon: +45 4171 5000
Denne organisations roller:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn: Dalgas a/s
Registreringsnummer: 27623549
Postadresse: Klostermarken 12
By: Viborg
Postnummer: 8800
Landsdel (NUTS): Vestjylland (DK041)
Land: Danmark
Denne organisations roller:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter: LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID: 90d88d8d-cb11-4004-8259-4feeb2b95c86 - 01
Formulartype: Resultater
Bekendtgørelsestype: Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype: 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen: 04/04/2025 10:54:30 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog: dansk
Bekendtgørelsesnummer: 220499-2025
EUT-S-nummer: 68/2025
Offentliggørelsesdato: 07/04/2025