« Tilbage til oversigten over alle licitationer


68/2025

220499-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning – Oprensning af regnvandsbassiner
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navnKompetencecenter Sjælland ApS
E-maillkk@chardam.dk
Køberens retlige statusRegional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnFAXE SPILDEVANDSCENTER A/S
E-maillkk@chardam.dk
Køberens retlige statusRegional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnFAXE SPILDEVAND A/S
E-maillkk@chardam.dk
Køberens retlige statusRegional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnRINGSTED SPILDEVAND A/S
E-maillkk@chardam.dk
Køberens retlige statusRegional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnODSHERRED SPILDEVAND A/S
E-maillkk@chardam.dk
Køberens retlige statusRegional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navnRINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S
E-maillkk@chardam.dk
Køberens retlige statusRegional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
TitelOprensning af regnvandsbassiner
BeskrivelseKompetenceCenter Sjælland udbyder en rammeaftale på Oprensning af regnvandsbassiner. Rammeaftalen omfatter opgaver vedr. oprensning af regnvandsbassiner og fællesvandsbassiner, fra screening til deponi af sediment, samt tilknyttede ydelser som rådgivning, håndtering af tilladelser, kommunikation med borgere og øvrige ad-hoc opgaver. Regnvandsbassiner omfattet af rammeaftalen defineres som åbne, tørre og våde regnvandsbassiner. Fællesvand kan forekomme.
Identifikator for procedureneca2c890-fbd1-433e-89ae-979e9e9a772f
Tidligere bekendtgørelse50711-2025
Intern ID373087
UdbudsprocedureOffentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90722200 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
Supplerende klassifikation (cpv): 90510000 Bortskaffelse og behandling af affald, 90700000 Tjenester på miljøområdet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Vest- og Sydsjælland (DK022)
LandDanmark
Yderligere oplysningerDen forventede omsætning 20.000.000 kr. ekskl. moms, inkl. deltager på option, er estimeret ud fra de forventede ¬aktiviteter og forbrug med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet, inkl. deltager på option. Ordregiver er kun forpligtet til at benytte rammeaftalen til faktiske indkøb, som kan afhænge af kommende budgetter og øvrige forhold, som kan påvirke forsyningens disponering. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten. Aftalens maksimale omsætning estimeres til 40.000.000 ekskl. moms inkl. deltager på option ud fra et mindre sandsynligt, men dog muligt, scenarie, hvor behovet udvikler sig anderledes end forventet på udbudstidspunktet. Der er tale om periodisk vedligehold, hvor enkeltopgaver i sig selv kan have en meget stor økonomisk værdi, og beslutninger om hvornår oprensningerne placeres tidsmæssigt kan være påvirket også af overordnede strategiske og økonomiske beslutninger i forsyningerne, som ikke kendes på udbudstidspunktet. Derfor er den forventede maksimale omsætning angivet betydeligt højere end forventningen. Det er dog ordregivers forventning, at omsætningen på aftalen ikke vil overstige den maksimale værdi. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter. Årsager hertil er, at Ordregiver har brug for løbende sparring indenfor samme område og det dermed ville være en økonomisk og ressourcemæssig byrde at skulle samarbejde på den udbudte opgave med flere leverandører.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms20 000 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi40 000 000,00 DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger- -Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. I forbindelse med afgivelse af anmodning om prækvalificering skal Ansøger/Tilbudsgiver derfor udfylde tro- og loveerklæring herom. - Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af aftalen. - Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter. Årsager hertil er, at Ordregiver har brug for løbende sparring indenfor samme område og det dermed ville være en økonomisk og ressourcemæssig byrde at skulle samarbejde på den udbudte opgave med flere leverandører.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
DelkontraktLOT-0000
TitelOprensning af regnvandsbassiner
BeskrivelseKompetenceCenter Sjælland udbyder en rammeaftale på Oprensning af regnvandsbassiner. Rammeaftalen omfatter opgaver vedr. oprensning af regnvandsbassiner og fællesvandsbassiner, fra screening til deponi af sediment, samt tilknyttede ydelser som rådgivning, håndtering af tilladelser, kommunikation med borgere og øvrige ad-hoc opgaver. Regnvandsbassiner omfattet af rammeaftalen defineres som åbne, tørre og våde regnvandsbassiner. Fællesvand kan forekomme.
Intern ID373087
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90722200 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
Supplerende klassifikation (cpv): 90510000 Bortskaffelse og behandling af affald, 90700000 Tjenester på miljøområdet
Valgmuligheder
Beskrivelse af optionerKalundborg Forsyning deltager på option. Det er frivillige for Kalundborg Spildevandsanlæg A/S at trække på rammeaftalen i dens løbetid.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Vest- og Sydsjælland (DK022)
LandDanmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato01/04/2025
Varighed4 År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms20 000 000,00 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi40 000 000,00 DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Socialt mål, som fremmesRetfærdige arbejdsforhold
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
BeskrivelseDer anvendes Kommissionsmodellen, hvor pris først evalueres efter alle andre kriterier er evalueret jf. pkt. 9.2 i udbudsbetingelserne. Kvalitet deles op i 3 delkriterier: Løsningsbeskrivelse og Case som vægter 50%, Kvalitetssystem og dokumentation som vægter 30%, og Kompetencer som vægter 20%. I den såkaldte ”Kommissionsmodel”, tildeles opgaven til det tilbud, som har det bedste forhold mellem pris og kvalitet (Helt bogstaveligt). Der fastsættes et minimumsniveau for kvaliteten så tilbuddene skal opnå mindst 60 % i point ud af det maksimale mulige for kvaliteten i tilbuddet. For tilbud, som lever op til dette, beregnes forholdet mellem pris og kvalitet, dvs. at prisen divideres med det antal kvalitetspoint, som tilbuddet har fået. Derved får tilbuddet et tal, der angiver, hvor meget et ”kvalitetspoint” koster. Ved vurderingen af tilbuddenes opfyldelse af underkriteriet Kvalitet foretages en faglig vurdering i henhold til de i udbudsbetingelsernes pkt. 9.3 angivne kriterier for kvalitet. Se udbudsbetingelsernes pkt. 9.2 for uddybning af evalueringsmodel.
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi1,00
Kriterium
TypePris
Navn”Kommissionsmodellen” er, at tilbuddet med det reelt bedste forhold mellem pris og kvalitet vinder, da der udregnes en pris pr. kvalitetspoint. Konkret sker det ved, at den tilbudte pris divideres med de opnåede point, så det tilbud med den laveste pris pr. kvalitetspoint anses som det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Læs yderligere under pkt. 9.2 i udbudsmaterialet.
BeskrivelseTilbud, som ikke opnår en score på 60% svarende til 6 point af det samlede antal point, der kan tildeles, er automatisk udelukket fra resten af tildelingsproceduren. Ordregiver vil herefter evaluere de tilbud, der har levet op til minimumsniveauet for antal point for kvalitet. Disse vil blive evalueret på kriteriet ”pris” og går videre til en finansiel vurdering. Tilbudsgiver skal i Bilag 3 Tilbudsliste afgive enhedspriser på "Økonomi Ydelsespakker" samt timepriser på "Økonomi Timepriser". De tilbudte priser vægtes med de vægtningsfaktorer, som er angivet i Tilbudslisten for hhv. ydelsespakker og timepriser. De 2 summe for evalueringsteknisk pris lægges sammen og udgør samlet vægtet evalueringsteknisk pris. For uddybning af afgivelse af pris i Tilbudslisten se udbudsbetingelsernes pkt. 9.4 og Rammeaftalens pkt. 7.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi2,00
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierneOrdregiver anvender kommissionsmodel hvor pris først evalueres efter alle andre kriterier, er evalueret. Tildelingen foregår på den måde, at de kvalitative tildelingskriterier evalueres ført og dernæst evalueres pris.
5.1.15.
Teknikker
RammeaftaleRammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystemIntet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktionnej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klagerKlagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lov om Klagenævn for Udbud § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsprocedurenKompetencecenter Sjælland ApS
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerneKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontraktenRINGSTED SPILDEVAND A/S, FAXE SPILDEVANDSCENTER A/S, FAXE SPILDEVAND A/S, RINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S, ODSHERRED SPILDEVAND A/S
TED eSenderComdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse17 000 000,00 DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure34 000 000,00 DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi17 000 000,00 DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-IDLOT-0000
Status for udvælgelse af vinderDer er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen34 000 000,00 DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen17 000 000,00 DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navnDalgas a/s
Tilbud
Tilbud – Identifikator86669
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakterLOT-0000
Værdien af tilbuddet17 000 000,00 DKK
Koncessionsværdi
UnderentrepriseNej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten86669
TitelOprensning af regnvandsbassiner / Dalgas a/s
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud13/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten02/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftaleja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen50711-2025
Organisation, der underskriver kontraktenRINGSTED SPILDEVAND A/S, FAXE SPILDEVANDSCENTER A/S, FAXE SPILDEVAND A/S, RINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S, ODSHERRED SPILDEVAND A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelserTilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse3
Type modtagne indgivelserTilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse0
Type modtagne indgivelserTilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse0
Type modtagne indgivelserTilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse0
Type modtagne indgivelserTilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navnKompetencecenter Sjælland ApS
Registreringsnummer37995770
PostadresseJens Chr. Skous Vej 1
ByHaslev
Postnummer4690
Landsdel (NUTS)Østsjælland (DK021)
LandDanmark
EnhedLaila Kibsgaard Kristensen
E-maillkk@chardam.dk
Telefon+45 23626900
Internetadressehttps://www.comdia.com/kcs
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navnFAXE SPILDEVANDSCENTER A/S
Registreringsnummer34885303
PostadresseJens Chr. Skous Vej 1
ByHaslev
Postnummer4690
Landsdel (NUTS)Byen København (DK011)
LandDanmark
EnhedLaila Kibsgaard Kristensen
E-maillkk@chardam.dk
Telefon+45 23626900
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0003
Officielt navnFAXE SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer31498341
PostadresseJens Chr. Skous Vej 1
ByHaslev
Postnummer4690
Landsdel (NUTS)Vest- og Sydsjælland (DK022)
LandDanmark
EnhedLaila Kibsgaard Kristensen
E-maillkk@chardam.dk
Telefon+45 23626900
Internetadressehttps://faxe-spildevand.com
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0004
Officielt navnRINGSTED SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer31152062
PostadresseBragesvej 18
ByRingsted
Postnummer4100
Landsdel (NUTS)Vest- og Sydsjælland (DK022)
LandDanmark
EnhedLaila Kibsgaard Kristensen
E-maillkk@chardam.dk
Telefon+45 23626900
Internetadressehttps://ringstedforsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0005
Officielt navnODSHERRED SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer31616522
PostadresseHovedgaden 39
ByGrevinge
Postnummer4571
Landsdel (NUTS)Vest- og Sydsjælland (DK022)
LandDanmark
EnhedLaila Kibsgaard Kristensen
E-maillkk@chardam.dk
Telefon+45 23626900
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0007
Officielt navnRINGSTED CENTRALRENSEANLÆG A/S
Registreringsnummer33374046
PostadresseBragesvej 18
ByRingsted
Postnummer4100
Landsdel (NUTS)Byen København (DK011)
LandDanmark
EnhedLaila Kibsgaard Kristensen
E-maillkk@chardam.dk
Telefon+45 23626900
Internetadressehttps://ringstedforsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navnComdia ApS
Registreringsnummer33501404
PostadresseLindvedvej 73
ByOdense S
Postnummer5260
Landsdel (NUTS)Fyn (DK031)
LandDanmark
Telefon+45 7199 3672
Internetadressehttps://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navnKlagenævnet for Udbud
Registreringsnummer37795526
PostadresseNævnenes Hus, Toldboden 2
ByViborg
Postnummer8800
Landsdel (NUTS)Vestjylland (DK041)
LandDanmark
Telefon+45 7240 5600
Internetadressehttp://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navnKonkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer10294819
PostadresseCarl Jacobsens Vej 35
ByValby
Postnummer2500
Landsdel (NUTS)Københavns omegn (DK012)
LandDanmark
E-mailkfst@kfst.dk
Telefon+45 4171 5000
Internetadressehttps://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navnDalgas a/s
Registreringsnummer27623549
PostadresseKlostermarken 12
ByViborg
Postnummer8800
Landsdel (NUTS)Vestjylland (DK041)
LandDanmark
E-mailmhu@dalgas.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakterLOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID90d88d8d-cb11-4004-8259-4feeb2b95c86  -  01
FormulartypeResultater
BekendtgørelsestypeBekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen04/04/2025 10:54:30 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprogdansk
Bekendtgørelsesnummer220499-2025
EUT-S-nummer68/2025
Offentliggørelsesdato07/04/2025

« Tilbage til oversigten over alle licitationer