Aktuelle nyheder - Døre & vinduer

Vinduesproducent med ny webshop

Vinduesproducent med ny webshop

Outrup skruer nu op for digitaliseringen med en ny webshop, hvor håndværkere kan bestille tilbehør online

Del artiklen på

Den seneste it-analyse fra Dansk Byggeri viser, at bygge- og anlægsbranchen halter efter andre brancher, når det handler om it og digitalisering. Knap halvdelen af alle bygge- og anlægsvirksomheder har investeret i it i løbet af sidste år, og ifølge Dansk Byggeri risikerer virksomhederne at miste indtjening og blive overhalet af konkurrenterne, hvis de ikke tager de nye it-teknologier til sig.

Vinduesproducenten Outrup lancerer netop nu en ny webshop, der både kommer til at optimere virksomhedens arbejdsprocesser og gøre det lettere for kunderne håndværkere at bestille virksomhedens produkter:

- For at stå stærkt i branchen og øge vores produktivitet er det vigtigt at indtænke it og digitalisering som en stærk ressource. Investeringer i it er med til at effektivisere og fremtidssikre virksomheden, og samtidig er den nye webshop en stor fordel for både håndværkere og boligejere, siger Outrups salgschef, Jan Kampman, og uddyber:

- Med webshoppen bliver det nemlig muligt for begge parter online at bestille tilbehør, som eksempelvis et hængsel, greb eller beslag, til vores vinduer og døre. Det skulle gerne gøre arbejdet nemmere og mere tidsbesparende, da de nu kan nøjes med et par klik på vores hjemmeside på alle tider af døgnet i stedet for at skulle ringe til en af vores medarbejdere.

Digitalt, mobilbaseret værktøj
Jan Kampman ser det nye digitale skridt som en positiv udvikling for virksomheden og er desuden åben over for flere digitale løsninger i fremtiden:

- Der er ingen tvivl om, at digitale investeringer er i en positiv udvikling, som vi skal udnytte. I første omgang fokuserer vi på webshoppen, der ligger i forlængelse af vores hjemmeside, men på sigt er det langt fra umuligt at vi eksempelvis udvider med et digitalt, mobilbaseret værktøj til vores kunder, siger han og understreger, at den personlige kontakt hos Outrup dog også fortsat bliver prioriteret, og at de digitale løsninger blot skal ses som et supplement til de kunder, der foretrækker det.

Webshoppen er netop gået i luften og indeholder som udgangspunkt de varer, hvor risikoen for fejlbestilling er minimal såsom løsdele og maling. Ved større specialløsninger skal man fortsat henvende sig til Outrup for råd og vejledning.

-kj

Læs mere om Døre & vinduer

11/6 2019