
Efterårsudgaven af Magasinet Gulv er ude nu
Tværfagligt samarbejde, træbyggeri og cirkulære løsninger i fokus - spændende artikler og interview
Efterårets udgave af Magasinet Gulv er netop udkommet og samler nye vinkler på, hvordan gulvbranchen bidrager til kvalitet, innovation og ansvarlighed i byggeriet.
Magasinet udgives af Gulvbranchen og henvender sig til rådgivere, arkitekter, entreprenører og gulvfagfolk med interesse for både teknik og æstetik.
I dette nummer kan man blandt andet læse et interview med Christian Stigel, administrerende direktør i Ardex, om branchens udvikling og aktuelle tendenser.
Kunstens rolle i arkitekturen behandles i en reportage om værker, der bringer fortælling og sanselighed helt ned i gulvhøjde – med eksempler fra psykiatrien og det palliative område.
Magasinet dykker også ned i samarbejdsformer og projektkultur: Hvordan tværfaglighed og samspil mellem rådgivere og udførende kan danne rammen for mere langtidsholdbare løsninger. Det kommer blandt andet til udtryk i brugen af blomsterflor som visuelt og sanseligt greb i belægninger.
Et andet tema er træbyggeri. En artikel om Marmorlmolen i København stiller skarpt på, hvordan nye krav og erfaringer med træ stiller nye forventninger til både gulvopbygning og materialevalg. Og så introduceres læseren for DS 2103, den kommende standard for undergulve.
Cirkulære løsninger får også spalteplads: Med en teknisk artikel om design, dokumentation og afprøvning.
Herunder beskrives blandt andet et limfrit linoleumsgulv, der er brugt i en ny designbutik i København. Magasinet runder af med nyheder fra branchen, ESG-forberedelse og inspiration fra Södra til, hvordan man optimerer sine stylister.
Magasinet Gulv distribueres som tillæg til Magasinet Byggeri som henvender sig til alle i byggeriets værdikæde.
Link til Magasinet Gulv 3-25: