LCA
LCA
scroll
Drift og dialog optimeres med ny appOKNygaard har hovedkontor i Aarhus og 10 afdelinger fordelt i landet.

Drift og dialog optimeres med ny app

Både kunde og driftsleder kan følge med i udførsel og kvalitet af det arbejde, anlægsgartneren fra OKNygaard udfører, via et fælles it-system og app

Digital projektering og kvalitetssikring har i flere år været en central del af OKNygaards anlægsforretning. Med fælles it-systemer direkte på mobil eller tablet arbejder alle involverede parter ud fra samme udgangspunkt. Resultatet er en mere smidig proces, som OKNygaard har overført til driftsforretningen og de mange medarbejdere i 'marken'.

- Vi slår græs, klipper hæk og fjerner ukrudt rigtig mange steder i hele Danmark, så det kan indimellem være svært at huske præcist, hvad der er udført på en given adresse for flere uger siden. Derfor begyndte vi at eksperimentere med app'en, og hvordan den kunne bruges til kvalitetskontrol af vores driftsopgaver, fortæller Kasper Søgaard Bladt, der er driftsleder hos OKNygaard i Rødekro.

Større overblik styrker fagligheden i driften
Med adgang til hver enkelt kundes plejeplan direkte fra mobilen er der større overblik over opgaverne. Spotter man en uforudset ekstra-opgave, skrives den nemt ind i app'en.

- Vi sammenstykker en plejeplan, og den har vi adgang til direkte fra mobil og tablet, når vi står ude hos kunden. På den måde kan vi, når vi spotter noget, markere opgaven direkte i plejeplanen på den konkrete geografiske placering og herefter tage en dialog med kunden om, hvordan vi skal håndtere det', fortæller Kasper Søgaard Bladt. Han uddyber, at det bl.a. kan være mosegrise i græsplænen, eller potentielt farlige situationer med nedfaldne grene.

Når kunden selv kan følge med, bliver dialogen lettere
OKNygaards kunder har også adgang til deres egen plejeplan, og via app'en kan kunderne følge med i både tidligere og kommende driftsopgaver. Man kan f.eks. se, hvornår der sidst er blevet slået græs, tømt affald eller saltet. Hver gang driftsfolkene har været forbi, bliver det dokumenteret direkte i app'en med billeder og tidsstempel. En proces, som både øger gennemsigtigheden, kundedialogen og sparer tid.

- Med digital udførselskontrol opstår der ikke tvivl om, hvorvidt arbejdet nu er blevet udført eller ej. Både kunden og jeg kan gå ind i app'en og tjekke. Ved hjælp af billederne kan man også se, om arbejdet er udført korrekt. Før skulle jeg ud og spørge den konkrete driftsmedarbejder, som har travlt hos andre kunder. Det øger forståelsen og indsigten for alle parter, hvilket giver et langt bedre udgangspunkt for dialog', siger Kasper Søgaard Bladt.
-dc

27/9 2021
  • Penge at spare ved at lade private virksomheder stå for vej- og parkopgaver

    Penge at spare ved at lade private virksomheder stå for vej- og parkopgaver

    have ›Når der skal tømmes skraldespande, slås græs eller lappes huller i vejene i Holstebro, Ikast-Brande, Hillerød, Frederikssund og Greve er det ansatte i private virksomheder, der løser alle de vej- og parkopgaver, som kan udliciteres.
  • Stærk vækst i antallet af europæiske udstillere

    Stærk vækst i antallet af europæiske udstillere

    have ›Verdens største have- og grillmesse, spoga+gafa, melder om 14 næsten fuldt bookede udstillingshaller fra 16. til 18. juni i Køln. I alt et areal på 230.000 m2
  • Færre sætter bolig til salg

    Færre sætter bolig til salg

    byggeri ›12 procent af boligejerne har planer om at sætte boligen til salg, og det er færre end i begyndelsen af 2024 og for et år siden
  • Anlægsgartnervirksomhed og Herlev Kommune forlænger frugtbart samarbejde

    Anlægsgartnervirksomhed og Herlev Kommune forlænger frugtbart samarbejde

    have ›OKNygaard har genvundet driftskontrakten med Herlev Kommune, hvor miljømæssig bæredygtighed er i fokus. Tiltag inden for bl.a. CO2-reduktion, genbrug af materialer og biodiversitet fik afgørende betydning
  • Verdens største havemesse afholdes i Køln

    Verdens største havemesse afholdes i Køln

    have ›Interessen for haven og for outdoor living er eksploderet de senere år i hele Europa. Det er en udvikling, man mærker på verdens største havemesse, Spoga+gafa, hvor besøgende og udstillere fra hele verden mødes i juni
  • Forebyggelse er nu engang klogest

    Forebyggelse er nu engang klogest

    tag-tagsten ›En dårligt vedligeholdt ejendom er dyr. Både for miljøet og for boligforeningen. Det ved man bedre end de fleste hos Fuglsang Algeservice, som bl.a. rådgiver om alger på tage, fliser og murværk
  • Granit, sten, flis, grus og jord til haven er hot

    Granit, sten, flis, grus og jord til haven er hot

    have ›Der bliver hentet grus til indkørslen og flis til havebedet i lige så høj grad som før krisen. - Haven giver os energi i stedet for at tage den og er derfor den perfekte kur mod krisetider, forklarer livsstilsekspert
  • Overfladebelægning behøver ikke være det nye sort

    Overfladebelægning behøver ikke være det nye sort

    have ›Asfaltbelægning skal ikke nødvendigvis være sort. Hos Dansk Overfladebelægning kan man få belægning i en lang række af farver, så gårdrummet eller stisystemet bliver piftet lidt op. Mød Dansk Overfladebelægning på Netværksdagen for Byens Boligforeninger