Flügger investerer millioner i ny digital platform
Flüggers 400 butikker skal i fremtiden være langt mere tæt forbundet og koblet sammen via én central, digital platform, så medarbejderne kan servicere kunderne mere effektivt og proaktivt.
Som led i sin nye vækststrategi investerer Flügger group nu et større tocifret millionbeløb i en fremtidssikret digital butiksinfrastruktur. Dermed tager den internationale malervarekoncern et afgørende skridt på vejen mod at kunne servicere kunderne langt mere effektivt og ensartet på tværs af alle digitale platforme og 400 butikker i Danmark, Sverige, Norge, Island og Polen.
Ifølge adm. direktør Jimmi Mortensen hos Flügger group ændrer kundernes adfærd sig løbende, og både de private og de professionelle kunder bliver hele tiden mere digitale. Udviklingen kræver, at Flüggers, internationale butiksnet i fremtiden er langt mere tæt forbundet og reelt er koblet sammen via én central, digital platform, så medarbejderne kan servicere kunderne mere effektivt og proaktivt.
- Øget tilgængelighed med fokus på tidsomkostningen er afgørende for vores kunder både hos de professionelle og de private forbrugere. Håndværkere og entreprenører arbejder ofte under tidspres og har brug for effektive løsninger. Ved at koble butikkerne sammen med alle vores digitale platforme er vi gearet til i fremtiden at kunne levere mere effektive løsninger, endnu bedre service og betjene kunderne ud fra deres individuelle behov, siger Jimmi Mortensen.
- I dag arbejder vores medarbejdere i flere forskellige systemer, der ikke altid taler sammen på tværs. Med vores nye løsning kan vi nu forene og udnytte alle data i et og samme system. Dermed kan vores medarbejdere servicere kunderne på en hvilken som helst af vores kanaler - fra fysisk butik til online - fordi alt er smeltet sammen. Samtidig får vi en løsning, som vi ved kan skaleres, forklarer Jimmi Mortensen.
Det er den danske leverandør af omnichannel-løsninger og forretningssystemer, Fiftytwo, der er blevet valgt som partner på den nye digitale infrastruktur til samtlige Flügger butikker i fem lande. Fiftytwo leverer i forvejen løsninger til førende, danske detail- og dagligvarekæder som f.eks. Salling Group, Dagrofa, BAUHAUS, Matas, Neye, Magasin, Illum, jem&fix, m.fl.
- For en virksomhed som Flügger er det afgørende at have en central prismotor kørende, der kan håndtere data fra alle platforme. Det er grundlaget for at kunne levere en kundeunik prissætning, der f.eks. kan tage højde for aktuelle kampagner, personlige rabatter, loyalitetspoint, mv. når butikspersonalet står over for kunden – eller kunden klikker sig ind via en Google-kampagne. Alt det er en del af 52RETAIL-platformen, der giver Flügger en både fleksibel og yderst fremtidssikker løsning på tværs af alle markeder, forklarer Peter Møller.
Løsningen forventes at været rullet ud i alle 400 butikker i midten af 2022.
-mo