Terminator får gør-det-selv-folket til at købe værktøj i Lidl
Den tyske dagligvarekæde, Lidl, oplever stor fremgang i salget af værktøj, og det skyldes blandt andet en kampagne med Hollywood-stjernen Arnold Schwarzenegger i spidsen
Værktøjer og haveredskaber i dagligvarebutikker er blevet et hit, og det mærker man i Lidl, som har oplevet en stor fremgang i salget fra marts til august i år sammenlignet med samme periode sidste år.
Helt konkret har Lidl oplevet en omsætningsfremgang på hele 16 % i perioden, forklarer indkøbsdirektør Maria Lovecchio, der kalder udviklingen 'markant'.
- Vores gør-det-selv-univers, Parkside, er på kort tid blevet en favorit blandt kunderne, og jeg er stolt af, at vi kan være med til at inspirere folk til at tage tingene i egen hånd og bidrage til kundernes succesfulde byggeprojekter.
- Jeg tror, at fremgangen er en kombination af, at vi tilbyder superskarpe priser kombineret med høj kvalitet, et bredt sortiment og et tiltalende design, siger hun.
Fremgangen i Danmark kommer efter et år, hvor Parkside er blevet kåret til at være det bedst sælgende gør-det-selv-mærke i Europa af Euromonitor International – godt hjulpet på vej af en storstilet kampagne med Hollywood-stjernen Arnold Schwarzenegger i spidsen.
-dc