Aktuelle nyheder om byggebranchen - Værktøj & arbejdstøj

Får pris for at forstå kundernes behov Mascots ledelse havde klædt sig pænt på og var taget til London for at modtage prisen. Det er adm. direktør Michael Grosbøl i midten.

Får pris for at forstå kundernes behov

Danske Mascot har modtaget 2017 European Product Leadership Award for at producere højkvalitetsprodukter og løsninger, der tilgodeser kundernes behov i forhold til arbejdstøj

Del artiklen på

Prisen blev givet af det anerkendte markedsanalysebureau Frost & Sullivan, der fastslår, at prisen er tildelt Mascot for virksomhedens evne til at producere og levere relevante højkvalitetsprodukter og løsninger til målgruppen.

Analysen bag kåringen nævner den nyligt lancerede arbejdstøjsserie til byggeri og håndværk, Mascot Advanced, og uddyber bl.a. med at ’Mascots arbejdstøj proaktivt opfylder og overgår kundens behov, når det kommer til detaljer, funktionalitet og æstetik, hvilket resulterer i høj kundetilfredshed’.

Der står også:

’Mascots kompromisløse holdning til kvalitet er tæt forbundet med virksomhedens strategiske mål om ikke kun at producere og levere det bedste arbejdstøj. Man har også som mål at levere de bedste løsninger, der gør det nemt for både forhandlere og slutbrugere at finde og købe de rette produkter.’

Sætter trenden
Administrerende direktør for Mascot, Michael Grosbøl, var sammen med den øvrige ledelse taget til London for at modtage prisen. Han fortæller, hvorfor han er særligt glad for at modtage en pris, der hylder produktkvalitet og produktinnovation.

- Arbejdstøjsbranchen består efterhånden af mange producenter og leverandører, og der er stor konkurrence. Derfor er det en stor ære, at Frost & Sullivan fremhæver Mascot som værende globalt bedst til at levere kvalitetssikrede og fremtidssikrede produkter til målgruppen. Jeg ser det også som en blåstempling af Mascots fokus på at fremstille de bedste, mest holdbare produkter, ikke de billigste. Arbejdstøj, der holder længe, og som på alle måder performer og passer til kundens hverdag, giver value-for-money for kunderne - både på kort og på lang sigt, siger Michael Grosbøl.

Han tilføjer, at han også ser prisen som en anerkendelse af den måde, man hos Mascot udvikler produkter med mantraet: Vi følger ikke trenden. Vi sætter den.

Mascots senest lancerede arbejdstøjsserie, Mascot Advanced, er et resultat af tæt kontakt til brugerne og opfyldelsen af deres behov. Seriens bukser har bl.a. 100 % firevejsstretch.

Kvalitet er en bevidst strategi
Den høje produktkvalitet sikres gennem virksomhedens Tested To Work-program, hvor produkterne bliver underkastet en grundig kvalitetskontrol før, under og efter produktionen.

Langt de fleste Mascot-produkter fremstilles på egne, CSR-certificerede fabrikker i Vietnam og Laos. Alene i produktionen i Vietnam beskæftiger 70 medarbejdere sig udelukkende med kvalitetskontrollen af produkterne.

Produktion i virksomhedens eget regi og med europæisk ledelse har ikke kun en positiv effekt på sikringen af produktkvalitet. Det giver også kunden mulighed for at vælge produkter, der er fremstillet på fabrikker med dokumenteret socialt ansvarlig produktion.

-los



Læs mere om Værktøj & arbejdstøj

25/10 2017

Mest læste


Seneste nyheder