Bygma Red Week
scroll
Mesterlige MasterRenault Master vinder igen, igen. Det er 5. gang Renault kører med titlen Van of the Year. første gang Master stod øverst op skamlen var i 1998.

Mesterlige Master

Renault Master kører fra et stærkt finalefelt og tager Van of the Year. Det skyldes især den nye platform, der både kan bruges til almindelig motorisering med diesel

Af Jørli Petersen

Det blev den nye Renault Master der kørte med titlen Van of the Year 2025.

Det skulle ifølge de første oplysninger fra Hannover være en enig jury, der havde Master som årets nummer et, og hvis det er tilfældet, er det lidt af en sensation. Især når man ser de øvrige nominerede, hvor især to er de hårdeste konkurrenter.

Juryen fremhævede i forbindelse med præsentation af årets vinder, at der især var lagt vægt på den nye platform, der både kan bruges til almindelig motorisering med diesel.

Men platformen er også helt klar til 100 % el-drift og til brug af brint, hvor man formodes at have taget særlige hensyn til de anderledes tanke under vognbunden.

Den nye Renault Master er på vej til Danmark. Det er ikke sat dato på levering, der mangler ligeledes en tidsplan for både el- og især for brintudgaven. Det er 27 år siden, Renault Master kørte med den første titel.

Samtidig kan Renault melde fuldt hus på europæiske titler. Renault er nu indehaver af både titlen til varebiler og personbiler med den nye Renault Scenic.

Årets finalefelt bestod af:
Renault Master, Mercedes Sprinter, Ford E-Transit Custom, Ford Transit Courier, Stellantis Pro-Serie bestående af Fiat Ducato i samtlige versioner, herunder ny Toyota Pro.

11/10 2024
  • 100 procent længere kontrol af køre-hviletid

    100 procent længere kontrol af køre-hviletid

    politik ›Politiet skal kontrollere takografen 56 dage bagud i stedet for - som i dag - 28 dage
  • Kias nye grænser

    Kias nye grænser

    biler-til-byggebranchen ›Det nye projekt PBV er en super fleksibel type varebil og en helt ny platform
  • Iveco med nyheder på flere fronter

    Iveco med nyheder på flere fronter

    biler-til-byggebranchen ›Et helt nyt modelprogram og en intens flirt med et branchekendt fy-ord er, hvad den italienske producent har præsenteret for at gøre sig ekstra opmærksom på et marked, der konstant efterspørger fornyelse og innovation
  • Den største sensation ved OL havde motor og hjul på

    Den største sensation ved OL havde motor og hjul på

    biler-til-byggebranchen ›De Olympisk Lege i Paris var spektakulære, men de lod sig kun gøre, fordi hypermoderne køretøjer stod klar til at fragte både rammer og hovedpersoner fra A til B – og så med minimal CO2-udledning
  • Næste generation af Transporter kan skimtes i horisonten

    Næste generation af Transporter kan skimtes i horisonten

    biler-til-byggebranchen ›Til næste år kan danske Volkswagen-entusiaster købe den nyeste udgave af Transporter. Den tyske bilproducent er lidt fedtet med oplysningerne, men vi ved dog, at vi både kan forvente en traditionel diesel-model, en plug-in hybrid og en ren el-bil
  • Næsten 1.000 bilister snuppet i fartkontroller syd for Vejlefjordbroen

    Næsten 1.000 bilister snuppet i fartkontroller syd for Vejlefjordbroen

    biler-til-byggebranchen ›995 bilister i høj fart på Østjyske Motorvej E45 kan se frem til at modtage en bøde efter tre kontroller syd for Vejlefjordbroen. Vanvidsbilist taget om natten med 229 km/t
  • Førerløse busser ser dagens lys i Schweiz

    Førerløse busser ser dagens lys i Schweiz

    biler-til-byggebranchen ›Fremtiden er nu. Der er store perspektiver i transportmidler, der kan køre uden chauffør, og i Schweiz byder velkommen til de første førerløse busser, der kan køre 30 kilometer i timen
  • Storebæltsbroen skal være barriere for ubetalte kilometerpenge

    Storebæltsbroen skal være barriere for ubetalte kilometerpenge

    politik ›Regeringen foreslår med finanslovforslaget at afsætte ekstra næsten seks millioner kroner til at indkøbe mere kontroludstyr for at styrke kontrollen med den kilometerbaserede vejafgift