Aktuelle nyheder - Døre & vinduer

Vinduesproducent styrker digitalisering med ny servicefunktionTømrermester Jakob Markus ser frem til at komme i gang med at bruge den nye funktion i app’en, som han ser som et kæmpe potentiale i forhold til at spare tid.

Vinduesproducent styrker digitalisering med ny servicefunktion

KPK Døre og Vinduers digitale værktøj KPK 365 udvides med en ekstra servicefunktion, der gør det muligt for håndværkerne at integrere et økonomisystem i vinduesappen

Del artiklen på

Hos KPK Døre og Vinduer på Mors ønsker man at styrke digitaliseringen for i stigende grad at hjælpe kunderne med at optimere og effektivisere arbejdet samt imødekomme en øget efterspørgsel på at arbejde digitalt.

I starten af 2018 lancerede virksomheden derfor det digitale værktøj KPK 365 – som senere er blevet til en app til smartphone og tablet – der kan beregne pris, opstille tilbud og bestille produkter.

Appen har været en succes blandt vinduesproducentens kunder og bliver derfor nu udvidet med en ekstra servicefunktion, som kan sammenkoble et økonomisystem med appen, hvilket sparer både tid og penge.

- Vores nyeste digitale tiltag er en ny såkaldt API-integration til vores populære KPK 365-app, som gør det muligt at få et økonomisystem som Dinero eller E-conomic til at snakke sammen med appen. På den måde slipper kunden for at sidde manuelt og taste alle priserne ind for hvert enkelt produkt – de bliver i stedet automatisk sendt fra appen til økonomisystemet. Det eneste, håndværkeren selv skal gøre, er således at tilføje arbejdsløn og udgifter til ekstra materialer som eksempelvis fugemasse, forklarer salgschef Peter Bechmann.

Han fortsætter:

- De digitale funktioner er et supplement til vores eksisterende service, og vores kunder har derfor stadig mulighed for at ringe, maile eller sende en fax på traditionel vis. Servicefunktionerne i 365 henvender sig til alle, der har lyst til at arbejde digitalt og have alt lige ved hånden på deres smartphone eller tablet, og den mulighed skal de selvfølgelig også have, når de er ude for at give et tilbud hos en kunde.

Mindre skrivebordsarbejde
En af de unge håndværkere, som er flittig bruger af KPK's vinduesapp, er Jakob Markus, der er tømrermester og indehaver af JM Byggeservice i Sunds ved Herning. Han ser et stort potentiale i den nye funktion:

- Jeg ser frem til at komme i gang med at bruge den nye funktion, som for mig at se har et kæmpe potentiale i forhold til at spare tid. Det er nemlig lidt af et rugbrødsarbejde at overføre data fra et program til et andet, og hidtil er der gået meget tid med det. Så det vil helt sikkert kunne mærkes, at det ikke længere er nødvendigt, siger Jakob Markus.

Tidligere brugte han et Excel-ark til at holde styr på tilbud til kunderne, men bruger nu i stedet KPK 365. Ifølge Jakob Markus giver den digitale vinduesapp nemlig en masse ekstra fordele:

- KPK 365 er et meget struktureret digitalt værktøj, som gør mit arbejde nemmere og hurtigere. Det giver mig en frihed, at jeg bare kan tage min iPad under armen og på den måde altid have det hele lige ved hånden. Jeg bruger i høj grad 365 som en tjekliste, så jeg husker at komme omkring det hele ude hos en kunde, og derudover fungerer den som en ekstra kundeservice, hvor man kan vise de konkrete produkter til kunden med det samme og gennemgå tilbuddet sammen, siger Jakob Markus og fortsætter:

- På den måde er det nemmere for kunden at beslutte sig og sige ja til tilbuddet på stedet, hvilket gør, at ordren som regel bliver lagt hurtigere uden en masse tidskrævende kommunikation frem og tilbage. Der bliver således mindre skrivebordsarbejde og mere kundeservice. Det er en kæmpe fordel, når man som mig er håndværker og hellere vil lægge timerne ude hos kunderne end hjemme på kontoret.

-los


Læs mere om Døre & vinduer

1/12 2020