Aktuelle nyheder - EntreprenørMateriel

Udlejningsvirksomhed scorer højt i kundetilfredshed Markedet er i evig forandring, og derfor er løbende evalueringer fra kunderne meget værdifulde, understreger adm. direktør i Ajos, Ole Wamsler.

Udlejningsvirksomhed scorer højt i kundetilfredshed

SPONSORERET INDHOLD: I en tilfredshedsundersøgelse blandt Ajos' kunder i 2019 scorer udlejningsvirksomheden gennemsnitskarakteren 8,3 på en skala fra 1 til 10. I 2018 var resultatet 7,9

Del artiklen på

Hver måned spørger Ajos et udvalg af sine kunder om deres oplevelse af samarbejdet med udlejningsvirksomheden. Alle data i form af karakterer og kommentarer fra kunderne bliver gennemgået og samlet, og de fungerer som et pejlemærke for fremtiden.

- Det er egentlig ret banalt, hvad vi spørger ind til, men de informationer, vi på den måde får fra vores kunder, er utrolig værdifulde for os, siger adm. direktør Ole Wamsler.

I 2019 har udlejningsvirksomheden samlet spurgt 474 kunder om deres tilfredshed med samarbejdet; både efter opstilling og efter nedtagning af henholdsvis pavillonløsninger, skurbyer, kraner, hejs og midlertidige installationer osv. Af de adspurgte har 23,6 % besvaret undersøgelsen, hvilket er en fremgang på tre procentpoint i forhold til 2018.

Status for 2019 er en kundetilfredshedsscore på 8,3 på en skala, hvor 10 er bedst. Det er en pæn fremgang i forhold til 2018, hvor scoren endte på 7,9. Trods den høje score fra 2018 er det alligevel lykkes Ajos af øge tilfredsheden på seks ud af otte områder i målingerne i 2019.

Det er især efter montage/opsætninger, der er størst fremgang fra 7,8 i 2018 til 8,5 i 2019. Scoren efter nedtagninger fastholder samlet set sit høje niveau på 8,1 fra 2018.

- 7,9 er en høj score. At vi i 2019 ender på 8,3, er et fantastisk resultat, siger Ole Wamsler.

Hvor kan vi forbedre os?
Tilfredshedsundersøgelser blandt kunderne er for ham et væsentligt redskab til at holde sin virksomhed konkurrencedygtig.

- Det er vigtigt for os løbende at få feedback fra kunderne. Informationerne er med til at sætte nye interne mål op for Ajos. Hvor vi skal forbedre os, og hvordan vil vi gøre det? Mængden af indsamlet data fra kunderne er centralt for, at vi kan videreudvikle os som virksomhed.

- Alle kan anvende sin intuition til at tage en beslutning, men intuition baserer sig på fortidens erfaringer. Verden ændrer sig, og de vilkår, man opererer under, ændrer sig. Når markedet ændrer sig på en ny måde, kan man ikke udelukkende bruge sin intuition. Derfor skal man bruge de data, man løbende kan indsamle i sin virksomhed, understreger Ole Wamsler.

Kundernes evalueringer er som brændstof
Informationerne fra kunderne er kommet via udsendte spørgeskemaer, som kunderne har besvaret for sig selv. Det er med til at øge de indsendte besvarelsers troværdighed, da kunderne måske vil nedtone eventuel kritik, hvis den skulle overbringes ansigt til ansigt.

- Vi sætter ikke spørgsmålstegn ved kundernes evalueringer. Stiller vi spørgsmål, er det opfølgende spørgsmål for at forstå vores kunder endnu bedre. Vi tror på, at kunderne giver os deres ærlige meninger, så besvarelserne er med til at tilpasse vores fokus for 2020. Undersøgelsen viser os, hvor vi skal gøre det bedre, og på den måde ’tvinger’ vi os selv i virksomheden til at forholde os til de reelle udfordringer, siger Ole Wamsler.

Han fortsætter:

- Det handler for os om at øge kvaliteten, effektiviseringen og bundlinjen. Jeg ser grundlæggende Ajos som en produktionsvirksomhed, og den type virksomhed kan ikke overleve i dagens Danmark, hvis den ikke er effektiv i sine processer og kreativitet. Vi skal hele tiden forbedre os, og kundernes evalueringer er brændstof til vores proces omkring det. Vi lever af vores kunder. Er de tilfredse, er der større sandsynlighed for, at de vender tilbage, når de tager hul på nye projekter.

- Vi skal holde os trimmet og forholde os til virkeligheden i markedet ikke kun gennem det vi føler, men også gennem data. Konkurrencen øges hele tiden, så vi skal hele tiden være på forkant med, hvilke parametre vi skal justere på. Vi må aldrig glemme den gode kundeoplevelse.

Læs mere om EntreprenørMateriel

8/1 2020
EntreprenørmaskinerBelysningBrancheforeningByggepladsindretningByggestrømDræningGummihjulslæsserHavnerenoveringHejsHydrauliske pumperKontorvogneKranerLandmålingLasereLifteLiftudlejningMaskinstyringMaterielopbevaringMinigraverMinilæsserNaturgenopretningNedskæring og demonteringOpvarmningOversvømmelserPavillonerRendegraverRullestilladsSalg af lifteSandafretter til minigraverSaxliftSemimobilkranerStigerStilladserTårnkranerTeleskoplæsserUddannelseUdlejningVakuumløfterVejesystemerTilføj dit firma her.
Send en mail.