
Dansk kunstgræsleverandør solgt til italienere
Italienske Limonta Sport har købt den danske kunstgræsvirksomhed, Citylawn. Ambitionen er at hæve barren og professionalisere virksomheden endnu mere samt at kunne tilbyde en større produktportefølje
Kunstgræsvirksomheden Citylawn fra Slagelse har per 15. juli solgt aktiemajoriteten til den internationale hybrid- og kunstgræsproducent, Limonta Sport. Administrerende direktør, Theis Elkjær, og bestyrelsesformand John Møller Jensen fortsætter både som minoritetsejere og i driften - uændret for kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
- Med frasalget ønsker vi at hæve barren og professionalisere virksomheden endnu mere samt at kunne tilbyde vores kunder en endnu større produktportefølje, indenfor både landskabs- og sportssystemer. Samtidigt kan vi yderligere styrke vores bæredygtighedsprofil. Vi kan med Limonta Sport som ny partner udvikle virksomheden hurtigere, end vi selv ville kunne gøre det. Derudover glæder det os meget, at vi nu har mulighed for, at tilbyde de allerbedste og mest
gennemtestede hybridsystemer omhandlende den kendte lay-and-play, ’MIXTO’ samt on-site-stitching-hybrid, ’Verdemix’. Vi kommer til at gennemgå en stor udvikling, og flere aktiviteter er allerede på vej, siger Theis Elkjær, administrerende direktør i Citylawn.
- Citylawn er en spændende forretning og et godt brand med mange facetter, som har skabt flot vækst, og har potentiale til meget mere. Ejerledelsen og medarbejderne er virkelig dygtige og forretningen er skalérbar, og det er lige præcis det, vi investerer i. Vi glæder os meget til samarbejdet om udvikling af forretningen til næste niveau, siger John Penninck, administrerende direktør i Limonta Sport.
Limonta Sport
Italienske Limonta Sport, som også er en del af ’Sports & Leisure Group’, er en af verdens største og førende producenter af kunst-, hybrid- og landskabsgræs. Limonta sport en af kun otte FIFA Preferred Producers i verden, og har dermed verdensomspændende referencer og et kæmpe internationalt aftryk. Hos Limonta Sport er bæredygtighed og innovation og høj kvalitet en selvfølgelighed i virksomhedens DNA.
-dc