bygma
bygma
scroll
Fremtidens pil peger mod TysklandOx-On holder til i Rødekro, og selvom Anne-Mette Elbæk Mapouyat selv er sønderjyde i hjertet, har hun et internationalt udsyn via uddannelse i London og arbejde i både London, Paris og Hamborg.

Fremtidens pil peger mod Tyskland

Totalleverandøren indenfor personligt sikkerhedsudstyr, Ox-On, har brugt de seneste år på at finde sig selv på det danske marked. Nu vender den sønderjyske virksomhed et målrettet blik mod Tyskland

Ox-On har brugt flere år på at omstrukturere virksomheden, fortæller direktør Anne-Mette Elbæk Mapouyat, der selv har været med på rejsen de sidste ti år. Undervejs er virksomhedens navn ændret fra Sækko Industri til Ox-On, der er blevet luget ud i produktporteføljen og en klar salgsstrategi er lagt. Det har givet pote.

- Vi introducerede vores egen Ox-On-serie af værnemidler, og gik således fra at være et house-of-brands til et branded house. Og det har virket, så vi nu står endnu skarpere på et mere og mere uforudsigeligt marked med mange aktører, kundetyper og konkurrenter, siger Anne-Mette Elbæk Mapouyat.

Det har sammen med en ny visuel identitet, et kraftigt løft på markedsføringsfronten og et intenst arbejde med nye koncepter, produkter og markeder på en mere innovativ måde sat virksomheden på landkortet.

- Vores tilstedeværelse i mediebilledet – hvad enten det er på billboards, i fagblade, online eller på SønderjyskEs spillertrøjer – bliver bemærket. Det er skønt og giver os en platform, som vi kan arbejde videre fra. Det har blandt andet betydet, at vores arbejde med at udvikle en serie af bæredygtige arbejdshandsker har fået max opmærksomhed, siger direktøren, der er begyndt for alvor at kigge mod vores sydlige nabo.

- Vi er godt konsolideret i Danmark, og sælger også til andre europæiske lande. Men fremtidens pil peger især mod Tyskland, der med sine 83 mio. indbyggere er et gigantisk marked. Her er vi godt i gang med investeringerne. Vi har droppet vores net af handelsagenter og har i stedet opbygget et landsdækkende salgs-set-up af egne medarbejdere. Det er her, væksten ligger, og vi ser endnu flere fremtidige muligheder, når vi til efteråret ruller en målrettet tysk markedsføring ud.

Skal vinde nye markedsandele
Anne-Mette Elbæk Mapouyat er ikke i tvivl om, at OX-On har holdet til at rykke virksomheden fremad - uanset om det er via medarbejdere i indkøb, i regnskab, i salg, i marketing eller på lageret.

- Vi skal vinde nye markedsandele – men vi kommer sikkert også til at tabe nogle. Det er okay, bare vi forstår at bygge videre på de erfaringer, vi gør os, så vi kan blive dygtigere i dag, end vi var i går. Vi har så mange projekter under opsejling, som jeg glæder mig til at se blive udfoldet, slutter hun.

-los


8/7 2021