« Tilbage til oversigten over alle licitationer


51/2025

164444-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med affald – Affaldstømning i Varde Kommune
OJ S 51/2025 13/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navnDIN Forsyning Affald A/S
Køberens retlige statusOffentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitetGenerelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
TitelAffaldstømning i Varde Kommune
BeskrivelseDIN Forsyning Affald A/S udbyder hermed en kontrakt på indsamling af restaffald, madaffald, miljøkasser, batterier og småt elektronik i poser, genbrug (metal, glas, plast, mad- og drikkevarekartoner) og udlevering af madaffaldsposer ved samtlige husstande i Varde Kommune inklusive sommerhuse. DIN Forsyning Affald A/S tager medio 2023 kontakt til den vindende Tilbudsgiver, således det sikres, at dimensioneringen af det kommende byggeri af en ny omlastestation i Nybro stiller de nødvendige faciliteter til rådighed for opgaveløsningen i kontraktperioden, herunder el til de krævede eldrevne skraldebiler.
Identifikator for proceduren39a55d3e-65a3-4d21-9ea6-5206800cdeb6
Tidligere bekendtgørelse00284793-2023
Intern IDS2023 - 00048
UdbudsprocedureOffentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Sydjylland (DK032)
LandDanmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms266 290 930,00 DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysningerTilbudsgiver skal i ESPD’et bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 135, stk.1-3 og § 136. Tilbudsgiver skal i ESPD’et bekræfte, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137  Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.  Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.  Tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.  Tilbudsgiveren har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller lignende sanktion jf. udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 5  Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6. Tilbudsgivere, der er omfattet af en eller flere af de anførte udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra deltagelse og vil således ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt. Dette gælder dog ikke hvis Tilbudsgiver er i stand til at dokumentere sin pålidelighed i overensstemmelse med betingelserne i Udbudslovens § 138. Den udbudte kontrakt er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022. Den udbudte kontrakt kan således ikke tildeles til en russisk virksomhed, en russisk kontrolleret virksomhed eller en virksomhed, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en russisk virksomhed eller en russisk kontrolleret virksomhed, jf. den nærmere afgrænsning i forordningens artikel 5k, stk. 1. Anvendelse af underleverandører og støtteenheder fra Rusland, eller forbindelse til Rusland, kan påvirke muligheden for tildeling af kontrakten, jf. forordningens artikel 5k, stk. 1 Ordregiver kræver derfor, at Tilbudsgiver skal understøtte sit tilbud med et underskrevet Bilag I – Tro- og loveerklæring Forordning 2022 576 (Tro- og loveerklæring på manglende russisk involvering). Inden Ordregiver tildeler kontrakten, vil Ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD fra den vindende Tilbudsgiver. Som dokumentation for ikke at være omfattet af de ovenfor nævnte udelukkelsesgrunde skal den vindende Tilbudsgiver kunne fremlægge en anmærkningsfri Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen med oplysninger fra ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen og Kriminalregistret.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
DelkontraktLOT-0000
TitelAffaldstømning i Varde Kommune
BeskrivelseDIN Forsyning Affald A/S udbyder hermed en kontrakt på indsamling af restaffald, madaffald, miljøkasser, batterier og småt elektronik i poser, genbrug (metal, glas, plast, mad- og drikkevarekartoner) og udlevering af madaffaldsposer ved samtlige husstande i Varde Kommune inklusive sommerhuse. DIN Forsyning Affald A/S tager medio 2023 kontakt til den vindende Tilbudsgiver, således det sikres, at dimensioneringen af det kommende byggeri af en ny omlastestation i Nybro stiller de nødvendige faciliteter til rådighed for opgaveløsningen i kontraktperioden, herunder el til de krævede eldrevne skraldebiler.
Intern IDS2023-00048
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformålTjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation (cpv): 90511000 Indsamling af affald, 90512000 Transport af affald, 90513100 Bortskaffelse af husholdningsaffald
Valgmuligheder
Beskrivelse af optionerOrdregiver har option på at forlænge kontrakten i samlet op til 24 mdr. på uændrede vilkår.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)Sydjylland (DK032)
LandDanmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato02/09/2024
Varigheds slutdato31/08/2032
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser
ID for den foregående bekendtgørelse401615-2023
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
NavnLaveste pris
BeskrivelseKontrakten vil blive tildelt den Tilbudsgiver, der afgiver tilbuddet med den laveste pris baseret på summen af følgende parametre, som alle fremgår af Bilag B - Tilbudslisten.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterierLaveste pris
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierneLaveste pris
5.1.15.
Teknikker
RammeaftaleIngen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystemIntet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktionnej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mæglingNævnenes Hus
Organisation med ansvar for klagerKlagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerneNævnenes Hus
UdbudssystemleverandørMeldgaard Miljø A/S
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse266 290 930,00 DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-IDLOT-0000
Status for udvælgelse af vinderDer er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navnMeldgaard Miljø A/S
Tilbud
Tilbud – IdentifikatorMeldgaard Miljø A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakterLOT-0000
Værdien af tilbuddet266 290 930,00 DKK
Koncessionsværdi
UnderentrepriseNej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten401615-2023
TitelAffaldstømning i Varde Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud21/06/2023
Dato for indgåelse af kontrakten28/06/2023
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelserTilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse3
Type modtagne indgivelserTilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse0
Type modtagne indgivelserTilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse0
Type modtagne indgivelserTilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse0
Type modtagne indgivelserTilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navnDIN Forsyning Affald A/S
Registreringsnummer32078788
PostadresseUlvsundvej 1
ByEsbjerg N
Postnummer6715
Landsdel (NUTS)Sydjylland (DK032)
LandDanmark
EnhedHenrik Saarup Mortensen
Telefon74747542
Internetadressewww.dinforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navnMeldgaard Miljø A/S
Registreringsnummer12994907
AfdelingEsbjerg
PostadresseAskelunden 10
ByÅbenrå
Postnummer6200
Landsdel (NUTS)Sydjylland (DK032)
LandDanmark
EnhedMeldgaard Miljø A/S
Telefon70134040
Internetadressewww.meldgaard.com
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway)www.meldgaard.com
Denne organisations roller
Udbudssystemleverandør
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakterLOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navnKlagenævnet for Udbud
Registreringsnummer37795526
PostadresseToldboden 2
ByViborg
Postnummer8800
Landsdel (NUTS)Vestjylland (DK041)
LandDanmark
Telefon72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navnNævnenes Hus
Registreringsnummer10294819
PostadresseToldboden 2
ByViborg
Postnummer8800
Landsdel (NUTS)Vestjylland (DK041)
LandDanmark
Telefon72405600
Internetadressehttps://naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0000
Officielt navnPublications Office of the European Union
RegistreringsnummerPUBL
ByLuxembourg
Postnummer2417
Landsdel (NUTS)Luxembourg (LU000)
LandLuxembourg
Telefon+352 29291
Internetadressehttps://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres401615-2023
Hovedårsagen til ændringenBerigtigelse – køber
BeskrivelseAntal køretøjer i alt: 8 stk. N3 Antal renere: 8 stk. N3. Antal tunge nulemissionskøretøjer: 8 stk. N3.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID8950e527-1702-4731-b696-4f3c1e076829  -  01
FormulartypeResultater
BekendtgørelsestypeBekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen12/03/2025 06:36:54 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprogdansk
Bekendtgørelsesnummer164444-2025
EUT-S-nummer51/2025
Offentliggørelsesdato13/03/2025

« Tilbage til oversigten over alle licitationer