1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn: DIN Forsyning Affald A/S
Køberens retlige status: Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet: Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel: Affaldstømning i Varde Kommune
Beskrivelse: DIN Forsyning Affald A/S udbyder hermed en kontrakt på indsamling af restaffald, madaffald, miljøkasser, batterier og småt elektronik i poser, genbrug (metal, glas, plast, mad- og drikkevarekartoner) og udlevering af madaffaldsposer ved samtlige husstande i Varde Kommune inklusive sommerhuse. DIN Forsyning Affald A/S tager medio 2023 kontakt til den vindende Tilbudsgiver, således det sikres, at dimensioneringen af det kommende byggeri af en ny omlastestation i Nybro stiller de nødvendige faciliteter til rådighed for opgaveløsningen i kontraktperioden, herunder el til de krævede eldrevne skraldebiler.
Identifikator for proceduren: 39a55d3e-65a3-4d21-9ea6-5206800cdeb6
Tidligere bekendtgørelse: 00284793-2023
Intern ID: S2023 - 00048
Udbudsprocedure: Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål: Tjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS): Sydjylland (DK032)
Land: Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms: 266 290 930,00 DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger: Tilbudsgiver skal i ESPD’et bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 135, stk.1-3 og § 136. Tilbudsgiver skal i ESPD’et bekræfte, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1. Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4. Tilbudsgiveren har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller lignende sanktion jf. udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 5 Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6. Tilbudsgivere, der er omfattet af en eller flere af de anførte udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra deltagelse og vil således ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt. Dette gælder dog ikke hvis Tilbudsgiver er i stand til at dokumentere sin pålidelighed i overensstemmelse med betingelserne i Udbudslovens § 138. Den udbudte kontrakt er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022. Den udbudte kontrakt kan således ikke tildeles til en russisk virksomhed, en russisk kontrolleret virksomhed eller en virksomhed, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en russisk virksomhed eller en russisk kontrolleret virksomhed, jf. den nærmere afgrænsning i forordningens artikel 5k, stk. 1. Anvendelse af underleverandører og støtteenheder fra Rusland, eller forbindelse til Rusland, kan påvirke muligheden for tildeling af kontrakten, jf. forordningens artikel 5k, stk. 1 Ordregiver kræver derfor, at Tilbudsgiver skal understøtte sit tilbud med et underskrevet Bilag I – Tro- og loveerklæring Forordning 2022 576 (Tro- og loveerklæring på manglende russisk involvering). Inden Ordregiver tildeler kontrakten, vil Ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD fra den vindende Tilbudsgiver. Som dokumentation for ikke at være omfattet af de ovenfor nævnte udelukkelsesgrunde skal den vindende Tilbudsgiver kunne fremlægge en anmærkningsfri Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen med oplysninger fra ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen og Kriminalregistret.
Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt: LOT-0000
Titel: Affaldstømning i Varde Kommune
Beskrivelse: DIN Forsyning Affald A/S udbyder hermed en kontrakt på indsamling af restaffald, madaffald, miljøkasser, batterier og småt elektronik i poser, genbrug (metal, glas, plast, mad- og drikkevarekartoner) og udlevering af madaffaldsposer ved samtlige husstande i Varde Kommune inklusive sommerhuse. DIN Forsyning Affald A/S tager medio 2023 kontakt til den vindende Tilbudsgiver, således det sikres, at dimensioneringen af det kommende byggeri af en ny omlastestation i Nybro stiller de nødvendige faciliteter til rådighed for opgaveløsningen i kontraktperioden, herunder el til de krævede eldrevne skraldebiler.
Intern ID: S2023-00048
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål: Tjenesteydelser
Primær klassifikation (cpv): 90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation (cpv): 90511000 Indsamling af affald, 90512000 Transport af affald, 90513100 Bortskaffelse af husholdningsaffald
Valgmuligheder:
Beskrivelse af optioner: Ordregiver har option på at forlænge kontrakten i samlet op til 24 mdr. på uændrede vilkår.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS): Sydjylland (DK032)
Land: Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato: 02/09/2024
Varigheds slutdato: 31/08/2032
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA): ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser:
ID for den foregående bekendtgørelse: 401615-2023
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type: Pris
Navn: Laveste pris
Beskrivelse: Kontrakten vil blive tildelt den Tilbudsgiver, der afgiver tilbuddet med den laveste pris baseret på summen af følgende parametre, som alle fremgår af Bilag B - Tilbudslisten.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier: Laveste pris
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne: Laveste pris
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale: Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem: Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion: nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling: Nævnenes Hus
Organisation med ansvar for klager: Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister: Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne: Nævnenes Hus
Udbudssystemleverandør: Meldgaard Miljø A/S
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse: 266 290 930,00 DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID: LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder: Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder:
Officielt navn: Meldgaard Miljø A/S
Tilbud:
Tilbud – Identifikator: Meldgaard Miljø A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter: LOT-0000
Værdien af tilbuddet: 266 290 930,00 DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise: Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten: 401615-2023
Titel: Affaldstømning i Varde Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud: 21/06/2023
Dato for indgåelse af kontrakten: 28/06/2023
6.1.4.
Statistiske oplysninger:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse:
Type modtagne indgivelser: Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 3
Type modtagne indgivelser: Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 0
Type modtagne indgivelser: Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 0
Type modtagne indgivelser: Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 0
Type modtagne indgivelser: Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse: 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn: DIN Forsyning Affald A/S
Registreringsnummer: 32078788
Postadresse: Ulvsundvej 1
By: Esbjerg N
Postnummer: 6715
Landsdel (NUTS): Sydjylland (DK032)
Land: Danmark
Enhed: Henrik Saarup Mortensen
Telefon: 74747542
Denne organisations roller:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn: Meldgaard Miljø A/S
Registreringsnummer: 12994907
Afdeling: Esbjerg
Postadresse: Askelunden 10
By: Åbenrå
Postnummer: 6200
Landsdel (NUTS): Sydjylland (DK032)
Land: Danmark
Enhed: Meldgaard Miljø A/S
Telefon: 70134040
Denne organisations roller:
Udbudssystemleverandør
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter: LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer: 37795526
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Landsdel (NUTS): Vestjylland (DK041)
Land: Danmark
Telefon: 72405600
Denne organisations roller:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn: Nævnenes Hus
Registreringsnummer: 10294819
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Landsdel (NUTS): Vestjylland (DK041)
Land: Danmark
Telefon: 72405600
Denne organisations roller:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0000
Officielt navn: Publications Office of the European Union
Registreringsnummer: PUBL
By: Luxembourg
Postnummer: 2417
Landsdel (NUTS): Luxembourg (LU000)
Land: Luxembourg
Telefon: +352 29291
Denne organisations roller:
TED eSender
10. Ændring
Bekendtgørelsens ID: 8950e527-1702-4731-b696-4f3c1e076829 - 01
Formulartype: Resultater
Bekendtgørelsestype: Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype: 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen: 12/03/2025 06:36:54 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog: dansk
Bekendtgørelsesnummer: 164444-2025
EUT-S-nummer: 51/2025
Offentliggørelsesdato: 13/03/2025