Aktuelle nyheder - Bad

Lancerer virtuelt værktøj til valg af fliserStarks nye virtuelle værktøj skal gøre det nemmere for håndværkere at hjælpe forbrugerne til at finde til de helt rigtige fliser til deres projekt.

Lancerer virtuelt værktøj til valg af fliser

Stark lancerer i dag et nyt virtuelt værktøj til at vælge de helt rette fliser. Med den nye teknologi kan kunderne få et 1:1 billede af, hvordan de nye fliser kommer til at se ud i det nye badeværelse, bryggers eller køkken

Del artiklen på

Innovation - boligen

Stark kalder selv tiltaget for en form for digitalt showroom, hvor man som kunde kan vælge mellem hundredvis af fliser, farver og opsætninger, så man nemt kan sammensætte sit helt eget rum.

- Indtil i dag har man kun kunne se, hvordan fliserne tager sig ud via udstillinger, og her kan man jo ikke gå ind og skifte ud i fliserne, hvis man er utilfreds med størrelsen, farven eller noget tredje. I vores nye virtuelle showroom gør vi det nemmere og ikke mindst hurtigere at finde frem til den helt rigtige kombination, siger kategori- og markedschef Jesper Thorenfeldt Nielsen.

En del af fremtidens byggemarked
Lanceringen af det virtuelle showroom er en del af byggevarekædens strategi om altid at være på forkant med udviklingen og kundernes forventninger. Derudover satser byggemarkedet stort på at gå forrest, når det gælder bæredygtighed, og her er det nye virtuelle værktøj endnu et step i den rigtige retning.

- Der er ingen tvivl om at fremtidens byggemarked bliver mere og mere digitalt. Stark har i dag 20 såkaldte 'flagshipstores', hvor der bliver vist fliseløsninger i miljøer på op til 800 kvadratmeter udstilling. Med tiden er det planen, at vi via digitale løsninger som denne kan reducere i antallet af udstillinger og på den måde gøre vores forretning mere effektiv og dermed bæredygtig. Nu er vi startet med fliserne, men i princippet kan man jo gøre alle vores showrooms digitale, siger Jesper Thorenfeldt Nielsen.

Inspireret af Instagram
I takt med at flere og flere viser deres hjem frem på sociale medier som Instagram, er det blevet trendy at sammensætte unikke rum med alternative løsninger. Hos Stark oplever man mange kunder, der er blevet inspireret af andre eller er på udkig efter et helt specielt look.

- Der er ingen tvivl om, at hvor vi før i tiden solgte fliser til rigtig mange ’type-badeværelser’, så er der i dag flere og flere, der kommer ind og vil se, hvordan det ser ud, hvis man sammensætter nogle farvede fliser eller ændrer farven på fugerne. Og så er det altså en rigtig god hjælp at kunne se resultatet visuelt, inden man går ud og laver et helt nyt badeværelse, der hurtigt løber op i 100.000 kroner, fortæller Jesper Thorenfeldt Nielsen.

Også på kædens hjemmeside kan man benytte et nyt onlineværktøj, der viser, hvordan de nye fliseløsninger visuelt tager sig ud.

-los


Læs mere om Bad

22/8 2019