left banner
top banner
right banner

Aktuelle nyheder - Biler til byggebranchen

Efter bussen kommer…Pyt med Trafic som bus - det er kassevognen der handler om, og her er der tre motorer i det nye program.

Efter bussen kommer…

En ny generation Trafic tager de første skridt ud af skyggen, og Renault starter fra toppen

Del artiklen på
Af Jørli Petersen

Det er Combi og Lux, der dukker op på markedet i første halvdel af 2021, men hvis man har varebiler holdende på parkeringsarealer, skal man forsøge at se lidt længere ud i fremtiden.

Ikke meget, måske et par måneder, og et godt gæt kan være ny opdateret Trafic lige efter sommerferien. Men det er kun et gæt.

I dét design, som Renault kalder for mere robust – et design med finesse – er det nye kofangere og lygter, der falder i øjnene. Mest interessant ved nyheder er ny indretning af kabinen og nye motorer, som vi fortsat ikke kender i detaljer.

Kabine med sæder og indretning har ikke været det svage punkt hos Renault Trafic, men derfor er forbedringer altid velkomne. Renault Trafic får ny instrumentering, flere sikkerhedssystemer, som måske, måske ikke bliver ekstraudstyr på varebilerne. Men det er også værd at lægge mærke til dét, som Renault kalder forbedret aflæggeplads, og så handler resten om motorprogram.

Den nuværende model fås med 120, 145 og 170 hestes motorer, men der findes også en 95 hestes version af Trafic, hvor det er den tidligere 1,6 motor, der spøger, mens de øvrige er 2-liters, som vi flere gange har beskrevet som en voldsom forbedring af Trafic.

Når de nye busser ruller på gaden i 2021, bliver det med 110, 150 og 170 hestes motorer, de to sidste vil kunne leveres med automatgear. Og mens den mest solgte model får en lille opdatering på fem heste til 150, er det især den 110 hestes, der falder i øjnene, for det er helt usædvanligt, at man gør en kendt motor mere sløjbenet.

Derfor er det oplagt at gætte, og vi har et bud, der hedder, at det er den gamle 1,6 motor, der er på vej mod tidligere tiders ydelse, hvor -21-modellen så bliver med 110 HK. Lige nu fås 1,6 motoren med 95 HK, og denne udgave fås som Nissan NV300 i absolut billigste udgave.
Mens de få buskøbere kan købe den nye model i foråret, er Renault lidt mere forsigtige med at sige noget endeligt om den opdaterede varebil.

Renault holder den officielle nyhed ude i strakt arm. Man ønsker ikke at være alt for tidligt ude, og så kan vi også forudsige, at Nissan og Fiat ligger i kølvandet med opdaterede udgaver af NV300 og Talento.

Læs mere om Biler til byggebranchen

10/11 2020