Alm. Brand og Bygma indgår strategisk samarbejde
Aftalen er bygget op om fælles ambitioner om fremtidens byggeri og den grønne omstilling
Bygma og Alm. Brand Group har indgået et nyt samarbejde, der betyder, at alle håndværkere der er en del af forsikringskoncernens håndværkernetværk vil blive henvist til Bygma, når forsikringskunder skal have udbedret skader på boliger og bygninger.
Med aftalen sikrer parterne, at fordelagtige priser og en ansvarlig tilgang til materialebrug er i højsædet.
- Vi ser et rigtig godt match med Alm. Brand Group, som er en af de største forsikringskoncerner i Danmark med 700.000 private- og erhvervskunder.
- Vi har fælles værdier, når det kommer til at drive virksomhed og samtidig deler vi den samme tilgang til et mere ansvarligt byggeri, lyder det fra Klaus Hadsbjerg, der er adm. direktør i Bygma.
Han bliver suppleret af skadedirektør hos Alm. Brand Group, Lis Katz Krefeld.
- Vi er meget tilfredse med aftalen med Bygma. Det er en central del af Alm. Brand Groups strategi at tage ansvar for mere end os selv og konstant arbejde for en mere bæredygtig fremtid.
- Ultimativt ved at forebygge skader før de overhovedet opstår, men samtidig sikre den mest bæredygtige udbedring af skaderne, når de opstår, lyder det.
Nemmere at træffe det ansvarlige valg
For Alm. Brand Groups håndværkernetværk er dokumentation og det ansvarlige byggeri en stor del af hverdagen. Derfor har det også været afgørende for forsikringskoncernen at finde en partner, der mestrer lige netop det.
Det gør Bygma både med deres dokumentationsplatform og virksomhedens bæredygtighedsambassadører, der er til stede i samtlige 62 filialer.
- Vores kunder efterspørger i stadig stigende grad mere bæredygtige løsninger, og her har Bygma en stærk profil, som vores kunder kommer til at nyde godt af.
- Samtidig er kravene til indrapportering på ESG skærpet, hvilket Bygma virkelig har forstået, så det bliver markant nemmere for os at rapportere på den del, siger Lis Katz Krefeld.
- Med vores online dokumentationsplatform, ProffDok, har vores fælles kunder muligheden for nemt at hente den information, de har brug for. Derudover vil de altid have muligheden for at søge råd og vejledning hos vores mange bæredygtighedsambassadører, tilføjer Klaus Hadsbjerg.
Aftalen træder i kraft 1. november 2024 og vil være fuldt udrullet til alle håndværkere inden udgangen af 2024. På sigt er ambitionen desuden at udvikle samarbejdet yderligere, så man sammen kan skabe endnu mere værdi for virksomhedernes fælles kunder.
Alm. Brand Group omfatter Codan, Alm. Brand, Privatsikring og Erhvervssikring. Hvert år hjælper de til sammen 60.000 private- og erhvervskunder, når der har været skader på bolig eller bygninger.
-dc