Danmarks håndværkere støtter udsatte børn og unge
Gry fra CG Jensen, der har deltaget i kampagnen gennem flere år, fordi alle udsatte børn og unge fortjener en hånd og en chance.

Danmarks håndværkere støtter udsatte børn og unge

For fjerde år i træk går landets håndværkere sammen i kampagnen 'En hjælpende hånd' for at gøre en forskel for udsatte børn og unge i virksomhedens lokalområde

Til september rammer kampagnen En Hjælpende Hånd endnu en gang Danmark. Her inviteres håndværkere og håndværksvirksomheder til at støtte aktiviteter for udsatte børn og unge i deres lokalområde.

Det er børn og unge, som for eksempel vokser op med sygdom, fattigdom eller ensomhed som en del af hverdagen. Kampagnen er særlig, da den kun er for håndværksvirksomheder, som her får mulighed for at støtte de næste generationer.

Mere end 20 faggrupper i 54 byer deltog
Håndværkerne bakker op om initiativet, og sidste år indsamlede kampagnen 540.400 kr. til fordel for børn og unge. Støtten kom fra virksomheder i 54 byer, og mere end 20 faggrupper deltog.

Firmaet CG Jensen har deltaget i kampagnen i flere år og ser mange gode sider ved den. Projektleder Jesper Juel Pedersen mener, at ungdommen kan have gavn af byggebranchen på flere planer:

- Vi støtter op om En Hjælpende Hånd af flere grunde. Der er behov for at få mange flere unge mennesker ind i byggebranchen, og hvis det betyder, at vi oven i købet kan hjælpe et ungt menneske på rette spor, kan vi godt være stolte. Nogle unge mennesker mangler retning og værdier i deres hverdag – det kan byggebranchen give dem. I byggebranchen har vi særligt øje på ungdommen, og de mere erfarne medarbejdere sætter en ære i at hjælpe de unge mennesker med at udvikle sig. Der er et rigtig godt sammenhold i et byggesjak, og det er nogle gange det, der skal til for at hjælpe de unge, siger Jesper Juel Pedersen.

Giver unge et positivt syn på håndværkerfaget
I Ungdommens Røde Kors har de mange års erfaring med aktiviteter og ved, at nogle af de børn og unge, der kommer på aktiviteterne, er børn og unge, som senere i livet kan få brug for en læreplads. Derfor er kampagnen også et led i at vise denne målgruppe deres muligheder inden for faget og vise, at håndværkere er en faggruppe, som samlet tager et socialt ansvar og påvirker deres lokalområde.

Går til unge i virksomhedens lokalområde
Lokale børn og unge støttes For et sponsorat på 2.500 kr. kan man som virksomhed give et barn eller en ung et helt år i en aktivitet såsom lektiecafé, klub eller hospitalscafé eller en hel uge på ferielejr.

I En Hjælpende Hånd går ens støtte til børn og unge i det lokalområde, hvor pengene er doneret. Man er altså med til at hjælpe børn og unge i området, og det har betydning ikke bare for det enkelte barn eller ung, men for hele lokalsamfundet.

-jhn

Fakta om kampagnen:
- Kampagnen løber i uge 39, men man kan allerede nu melde sig til og gøre en forskel.
- For et sponsorat på 2500 kr. kan man give et barn eller en ung fra sit lokalområde et helt år i en af Ungdommens Røde Kors’ aktiviteter eller en uge på ferielejr.
- Sponsorater går til aktiviteter og dermed børn og unge lokalt, der hvor pengene er doneret.
- Kampagnen er kun for håndværkere og håndværksvirksomheder
- Ved at tilmelde sig kampagnen modtager man en sponsorpakke, som bl.a. indeholder: En Viking Rubber-vest, Et støttediplom og webemblem, Kampagnemateriale til uddeling til kunder, Virksomhedslogo på kampagnesiden, Presseindsats med sin virksomheds navn til lokalaviser (ved fire eller flere sponsorater) Et støttesponsorat er i øvrigt fuldt fradragsberettiget.

Mere info og tilmelding her

 

17/9 2018