Lancerer branchens første digitale oplevelses-hub
Den 16. marts lancerer Grohe en digital platform, Grohe X, med skræddersyet indhold til alle interessenter og med helt nye muligheder for at interagere online med de besøgende
På grund af covid-19- pandemien har Grohe trukket sig fra verdens førende messe for vand og sanitet, ISH, i marts måned, hvor virksomhedens traditionelt har en af messens største og bedst besøgte stande.
Som alternativ har koncernen udviklet et helt nyt digitalt mødested for brandets kunder og interessenter, Grohe X, der vil blive åbnet den 16. marts.
Grohe X er ikke kun en erstatning for messeaktiviteterne som en virtuel messe, men er udviklet som branchens første digitale oplevelses-hub. Her får de besøgende mulighed for at skabe deres egen individuelle brandoplevelse takket være informativt og inspirerende multimedie indhold, der er målrettet behovene hos de professionelle forretningspartnere og forbrugere.
Et nyt sted at mødes
Ideen bag Grohe X er at sikre et nyt miljø til samarbejde og deling af ideer. Ud over at samle store mængde af gratis redaktionelt indhold på ét sted, lanceres platformen med en række funktioner og events, der er skræddersyet til interessenter som installatører, grossister, arkitekter og designere samt forbrugere.
Så uanset om en branchekunde f.eks. ønsker at vide, hvilke globale tendenser, der påvirker sanitetsforretningen, eller en installatør er på udkig efter vejledningsvideoer, der kan gøre arbejdsdagen lettere, eller en arkitekt søger inspiration fra de nyeste trends, eller en forbruger søger efter moderne produktinnovationer for at gøre drømmebadeværelset til virkelighed, kan svarene findes på den nye digitale oplevelses-hub.
Platformen byder samtidig på helt nye måder at interagere på med onlinekontakt til Grohe-brandeksperter og dedikeret faglig support fra teknikere, konsulenter mv. Formålet er, at platformen skal bringe verden tættere sammen og give mulighed for engageret udveksling af ideer med støtte fra koncernens eksperter.
Sætter kunden i centrum
Med skræddersyet indhold, der er nøje tilpasset den enkelte målgruppe, afspejler Grohe X også Grohes nye kommercielle strategi, som blev introduceret sidste år. Baseret på omfattende feedback fra kunderne, udviklede ledelsesteamet en go-to-marked tilgang, der tilbyder en differentieret produktportefølje og dedikerede tjenester til hver af målgrupperne.
Fokus på kundernes behov og ambitioner har også en central betydning for de nye produkter, som vil blive præsenteret på Grohe X. Udvikling af relevante produktløsninger, der forbedrer forbrugernes liv, kræver en dyb forståelse for, hvad forbrugerne ønsker til deres boligindretning.
Fra 16. marts kan man klikke ind på Grohe X her.
-los