
Brødrene Dahl får ny salgsdirektør
Morten Milling er tiltrådt som ny direktør med ansvar for det landsdækkende butiksnetværk og den interne salgsafdeling i Brødrene Dahl
Morten Milling er tiltrådt som ny direktør med ansvar for det landsdækkende netværk af 53 butikker og den interne salgsafdeling i Brødrene Dahl.
Virksomheden er specialiseret i produkter og rådgivning indenfor blandt andet VVS, vand og kloak, el, køl og klimaløsninger. Med et bagkatalog af lederstillinger fra dagligvarebranchen skal han styrke synergien mellem effektiv butiksdrift og de stærke kundeoplevelser, Brødrene Dahl er kendt for.
Frem til den første april skal han på rundtur til resten af de 53 butikker, grossisten driver på landsplan, hvilket vil være en tilbagevendende og vigtig del af Morten Millings arbejde.
At være synlig på butiksgulvet er ikke uvant for Morten Milling. Han har arbejdet med salg i dagligvarebranchen i over 15 år, senest som salgsdirektør i Aldi og før det med salgsansvar i IKEA og Lidl. Nu er hans fokus skarpt indstillet på salget til de professionelle fagfolk, der handler hos Brødrene Dahl, hvor Morten Milling skal stå i spidsen for hele butikskæden, fire regionschefer og 80 medarbejdere i den interne salgsafdeling.
Vant til butiksmiljø
-Det er på én gang meget nyt og samtidig meget velkendt at træde ind i Brødrene Dahls univers. Det har været et stort ønske for mig at få nye udfordringer, og det har jeg fået i Brødrene Dahl, hvor både varesortimenterne og kunderne er nye for mig. Butiksmiljøet er til gengæld min hjemmebane. Rutinerne er langt hen ad vejen de samme, og meget af den erfaring jeg har med mig fra dagligvarehandlen, kan overføres til Brødrene Dahl-butikkerne, siger den nye salgsdirektør i Brødrene Dahl, Morten Milling.
-Jeg tager selvfølgelig nogle ting med mig fra dagligvarehandlen, hvor tingene kører døgnet rundt 365 dage om året, og man er meget tæt på butiksdriften. Men i Brødrene Dahl er det det høje kompetenceniveau og stoltheden over faget og produkterne, der er omdrejningspunktet, og det skal det fortsat være.
Fagligheden er fundamentet under hele virksomheden og årsagen til de mange loyale kunder, Brødrene Dahl har. Målet er, at vi kombinerer min driftsekspertise med den styrke, butikkerne har på produktviden, rådgivning og kunderelationer, og det tror jeg kan bringe os langt, siger Morten Milling.
-kis