En skjult nyhed Volkswagen har allerede travlt med at bygge ny Caddy, og de første nye udgaver er allerede sendt på det tyske marked.

En skjult nyhed

Den nye Caddy fra Volkswagen er der ikke så mange dikkedarer ved. Eneste bemærkelsesværdige er en benzinmotor, der også kan køre på naturgas. Går alt, som præsten prædiker, varer det ikke længe, før den kan købes i Danmark

Af Jørli Petersen

Volkswagen har gået og gemt lidt på nyheden, som ser ud til at være lige på trapperne. Den nye Caddy, der er en fælles model med Ford, er allerede under produktion på Volkswagen-fabrikken i Polen.

Bevares, så alvorligt skal det nok ikke tages i afdelingen for varebiler. Det er mere personvognsudgaven, der skal peppes lidt op, så den kan tiltrække flere nye købere, og det første kig på ny Caddy er da heller ikke så slemt endda.

Den klassiske Caddy Van er rimelig 'lige frem efter næsen'. Og her er ikke de helt store nyheder.

Det er selvfølgelig en ny model, der er en god portion ny elektronik i bilen, der er både til det praktiske, til underholdning og selvfølgelig til nye sikkerhedssystemer, men basis for Caddy Van er fortsat motoren, hvor eneste egentlige nyhed er en benzinmotor, der også kan køre på naturgas.

På en tankfuld gas skal man kunne køre 400 kilometer, før man må trille ind på en tankstation, og optankning med naturgas er ikke så almindeligt i Danmark, så man skal kigge sig godt omkring i lokalområdet, når man er ude at køre.

Rygraden i ny model Caddy er som tidligere en god gang TDI. Den findes i to varianter med henholdsvis 102 eller 122 HK.

Den mindste diesel har 6-trins manuelt gear, den store har valgfrihed mellem manuelt og 7-trins DSG, og så er der benzinmodellen, der er til virksomheden med det lille kørselsbehov og mange koldstarter.

Den trækker 115 HK, så den knap så almindelige variant af Caddy lander så at sige i midten af det, man tilbyder i ny Caddy.

De første modeller er allerede leveret til kunder i Tyskland, så der er allerede gang i afsætningen, mens der ikke er sat startdato på Caddy i Danmark.

Volkswagen Danmark har for vane at være hurtige med nye varebiler, så mon ikke vi kan forvente ny Caddy i Danmark senest i august?

To gange Caddy. Den almindelige diesel stående i baggrunden, mens nyheden på naturgas hænger på liften, og tjek lige antallet af gastanke under bilen. 

10/7 2024
  • Vanvittig milliardregning for nedrivning af minkfarme

    Vanvittig milliardregning for nedrivning af minkfarme

    nedrivning-og-miljoesanering ›Det bliver ikke alene dyrt i erstatninger til minkfarmerne, at Mette Frederiksen ulovligt beordrede alle mink aflivet. Det koster også dyrt at rive minkfarmene ned
  • Det helt store regnestykke i brug ved udbud af klimavenlig asfalt

    Det helt store regnestykke i brug ved udbud af klimavenlig asfalt

    biler-til-byggebranchen ›Det hele endte dog i ingenting, for de billigste tilbud vandt over klimahensynet
  • Ikke så meget ståhej

    Ikke så meget ståhej

    biler-til-byggebranchen ›Nic. Christiansen Gruppen er ny Ford-importør i Danmark, men Kolding-virksomheden har indtil gået stille med dørene og ikke gjort synderlig opmærksom på sig selv efter overtagelsen. Flere personalespørgsmål melder sig
  • 50.000 kroner bagud før moms

    50.000 kroner bagud før moms

    biler-til-byggebranchen ›e-Transporter er 50.000 kroner bagud før moms for billigste version af e-Transporter, der er udstyret med en motor på 136 HK og en batteripakke på 64 kWh, der skulle give bilen en rækkevidde på 330 WLTP kilometer
  • Markant reallønsfremgang har ikke givet stigende privatforbrug

    Markant reallønsfremgang har ikke givet stigende privatforbrug

    byggeri ›Mange danskere har stadig inflationschokket i 2022 siddende i kroppen og vil hellere konsolidere deres privatøkonomi
  • Et rullende værksted fra Østen

    Et rullende værksted fra Østen

    biler-til-byggebranchen ›E-Vali fra Byd garanterer omfangsrig varetransport i byerne, men med helt lodrette vægge, masser af gulvplads og en fornem højde kan man løse en lang række opgaver på stedet
  • Færre konkurser i 2024 – et godt år for erhvervslivet

    Færre konkurser i 2024 – et godt år for erhvervslivet

    byggeri ›Der var 2.491 konkurser i aktive virksomheder i 2024, og det er noget færre end i 2022 og 2023. Det er dog på niveau med gennemsnittet over de seneste ti år
  • En anderledes tysker

    En anderledes tysker

    biler-til-byggebranchen ›Der er en ny, tysk spiller på markedet. LCity rammer nærmest plet på alt, hvad konkurrenterne rammer skævt på. Vi venter spændt på en pris