LCA
LCA
scroll
Forlænget og forbedret: VW's ID.Buzz sætter nye standarder for el-varevogne i 2024Den øgede længde er langt mellem bilens aksler. Det betyder, at der er plads til en større batteripakke.

Forlænget og forbedret: VW's ID.Buzz sætter nye standarder for el-varevogne i 2024

Volkswagens ID.Buzz i forlænget udgave er på vej med større batterikapacitet, kraftigere motor og øget indvendig plads, og den forventes at ryste markedet i 2024

Af Jørli Petersen

VW's ID Buzz har længe nydt stor succes, og næste år vil potentielle købere få endnu flere muligheder, når en opdateret version af Buzz bliver sendt på markedet. Den kommende version af ID.Buzz er en forlænget udgave, der tilbyder plads til syv personer i en personbil eller er en mere kapabel varevogn.

Bilens længde øges med 25 cm, og alle disse centimeter er placeret mellem akslerne. Det betyder, at udkrængningen både for og bag er den samme på begge modeller, mens skydedørene i den lange version er blevet større. Det gør det nemmere at stige ind i bilen og giver lettere adgang til varer eller værktøj.

Den længere akselafstand tillader installation af flere batterier under bilens bund. Den nye batteripakke kommer op på enten 85 eller 86 kWh netto - det præcise tal afhænger af, hvor man søger oplysninger. Sammen med det større batteri følger også en stærkere motor, som nu har 286 HK.

Tophastigheden ændres dog ikke markant med den kraftigere motor, da den er elektronisk begrænset til 160 km/t. Det er stadig den højeste hastighed på de tyske motorveje, hvor der fortsat er masser af plads ved de mange ladestandere, der lyser grønt i nattens mørke.

Længden på ID.Buzz øges til 496 cm, og bilen blev præsenteret på VW's hjemmebane, nærmere betegnet på VW Bus Festival i Hannover den 23. juni. Ægte fans fik her mulighed for at bestille den lange Buzz, som først vil blive leveret i 2024.

Omkring samme tid vil der komme en helt ny topversion af VW Buzz. Denne model har 4x4 og en motor på hele 339 HK, hvilket får topmodellen af Buzz til at nå 0-100 km/t på kun 6,4 sekunder.

Varerummet eller passagerkabinen er øget med 25 cm.

29/6 2023
  • En amerikanertruck, der får det til at rykke i samtlige elastikker

    En amerikanertruck, der får det til at rykke i samtlige elastikker

    biler-til-byggebranchen ›Næsten uanset hvor store forventninger man har til Teslas Cybertruck, bliver man ikke skuffet. Bilen er designet, så den kan køre på enhver planet, den går fra 0 til 100 på 2,7 sekunder, og den styrer intelligent udenom vejhuller, den er stødt på før
  • Offroad på el

    Offroad på el

    biler-til-byggebranchen ›Hvor meget offroad får man egentlig med en ellert? Det skal Mercedes’ nye G-klasse give svaret på, og med 580 hestekræfter og et solidt batteri er der da grund til optimisme, selvom den eldrevne motor som altid har sine begrænsninger
  • Hvis man virkelig vil en elektrisk varekasse, er Sprinter et godt og dyrt bud

    Hvis man virkelig vil en elektrisk varekasse, er Sprinter et godt og dyrt bud

    biler-til-byggebranchen ›Træk på op til alle fire hjul, øget sikkerhed og en ganske høj pris over den halve million er noget af det, man kan få i den nye Mercedes Sprinter
  • Sætter alle andre pick-up trucks i skammekrogen

    Sætter alle andre pick-up trucks i skammekrogen

    biler-til-byggebranchen ›Teslas Cybertruck er nærmest eventyragtig, og selvom man skal have den store pung op af lommen, får man meget for pengene
  • Ikke helt ’The truck among Vans’

    Ikke helt ’The truck among Vans’

    biler-til-byggebranchen ›Man er store i slaget, når den tyske producent skal beskrive sin nyeste TGE, men der er flere gode initiativer i varebilen – herunder et velfungerende nøgleløst system
  • Det er batteriet, der koster

    Det er batteriet, der koster

    biler-til-byggebranchen ›Man kan få flere dieselmotorer for, hvad et el-batteri til den nye eSprinter koster, uanset om man vælger det store eller lille batteri
  • Voldsom værdi for pengene

    Voldsom værdi for pengene

    biler-til-byggebranchen ›Dacia Sandero er intet vidunder. Der er ikke mange specifikationer, der skiller sig nævneværdigt ud på positivsiden. Men den er helt indenfor skiven, og til en pris på under 100.000 skal man være ganske uforskammet for at finde noget at klage over
  • En lille Iveco

    En lille Iveco

    biler-til-byggebranchen ›Hyundai er den optimale samarbejdspartner for Iveco, der har brug for effektiv eksekvering. Det udmønter sig blandt andet i en cirka 2500 kilo tung (eller let) varebil, der skal udfordre konkurrenterne