Økonomiske krumspring Ny Volkswagen Transporter i beskedne rammer, og Volkswagen har stadig ingen pris på ny e-Transporter.

Økonomiske krumspring

Volkswagen vifter os under næsen med en ny Transporter, men man skal have lommeregner, kugleramme og excel-ark frem for at have overblik over, hvad den reelt koster

Af Jørli Petersen

En af tidernes mest kendte og legendariske varebiler er klar til næste generation. Den nye Volkswagen Transporter fandt vej til Bella Center, hvor bilen havde officiel dansk premiere.

Bevares, i meget beskedne omgivelser for en Transporter, men bilen stod klar, og da Bella Center kun slipper el-biler ind til de betalende gæster, er det den kommende e-Transporter, var stod opkoblet til en såkaldt ladestander, som til gengæld ikke var koblet til noget som helst.

Volkswagen har ingen pris på ny, fuldt elektrisk Transporter, der først vil være klar til det danske marked i løbet af foråret 2025.

Til gengæld vil den tyske gigant gerne hviske lidt om den nye Transporter, der kører med noget så kendt som en dieselmotor. Vi står klar med ordreblokken, forsikrede Volkswagens udsendte i Bella Center, selv om der ikke var en eneste dieselbil i sigte.

De mulige mange kunder skal forberede sig på 5- og 8000 kr. i tillæg, for:

Startprisen hedder 271.995 kr. før moms, og som altid er det den billigste og mindste udgave, der står til de 272.000 kr., efter vi har rundet op.

Basisudgaven af ny Transporter råder over 110 HK. Næste udgave har 150 HK, derefter 170 HK, og det er nu, vi skal bruge de bekvemme spring, vi netop har skitseret.

Fra 110 til 150 HK skal man af med 8000 kr. Faktisk en ganske lav pris for hver af de 40 ekstra hestekræfter. Ønsker man en lang udgave af Transporter, skal man lægge 5000 kr. til basisprisen, og ønsker man automatgear, skal man igen finde 8000 kr. i tegnebogen.

På den måde har vi regnet os frem til, at den model, vi tror, bliver topsælger i det nye Transporter-program – den lange variant med 150 HK og automatgear – koster 293.000 kr. igen med fem kroner i overpris.

Prisen er i øvrigt måske af mindre betydning, for med varebiler handler det om rabat og leasingpriser.

Så for en gang skyld er det vigtigt, at Volkswagen har skiftet design. Tjek bare fronten på ny Transporter. Ingen kan være i tvivl, når den dukker op på byggepladsen engang kort ind i det nye år.

Transporter med dieselmotor ventes at få et forspring til den elektriske med mindst fire måneder.

18/11 2024
  • Vanvittig milliardregning for nedrivning af minkfarme

    Vanvittig milliardregning for nedrivning af minkfarme

    nedrivning-og-miljoesanering ›Det bliver ikke alene dyrt i erstatninger til minkfarmerne, at Mette Frederiksen ulovligt beordrede alle mink aflivet. Det koster også dyrt at rive minkfarmene ned
  • Det helt store regnestykke i brug ved udbud af klimavenlig asfalt

    Det helt store regnestykke i brug ved udbud af klimavenlig asfalt

    biler-til-byggebranchen ›Det hele endte dog i ingenting, for de billigste tilbud vandt over klimahensynet
  • Ikke så meget ståhej

    Ikke så meget ståhej

    biler-til-byggebranchen ›Nic. Christiansen Gruppen er ny Ford-importør i Danmark, men Kolding-virksomheden har indtil gået stille med dørene og ikke gjort synderlig opmærksom på sig selv efter overtagelsen. Flere personalespørgsmål melder sig
  • 50.000 kroner bagud før moms

    50.000 kroner bagud før moms

    biler-til-byggebranchen ›e-Transporter er 50.000 kroner bagud før moms for billigste version af e-Transporter, der er udstyret med en motor på 136 HK og en batteripakke på 64 kWh, der skulle give bilen en rækkevidde på 330 WLTP kilometer
  • Markant reallønsfremgang har ikke givet stigende privatforbrug

    Markant reallønsfremgang har ikke givet stigende privatforbrug

    byggeri ›Mange danskere har stadig inflationschokket i 2022 siddende i kroppen og vil hellere konsolidere deres privatøkonomi
  • Et rullende værksted fra Østen

    Et rullende værksted fra Østen

    biler-til-byggebranchen ›E-Vali fra Byd garanterer omfangsrig varetransport i byerne, men med helt lodrette vægge, masser af gulvplads og en fornem højde kan man løse en lang række opgaver på stedet
  • Færre konkurser i 2024 – et godt år for erhvervslivet

    Færre konkurser i 2024 – et godt år for erhvervslivet

    byggeri ›Der var 2.491 konkurser i aktive virksomheder i 2024, og det er noget færre end i 2022 og 2023. Det er dog på niveau med gennemsnittet over de seneste ti år
  • En anderledes tysker

    En anderledes tysker

    biler-til-byggebranchen ›Der er en ny, tysk spiller på markedet. LCity rammer nærmest plet på alt, hvad konkurrenterne rammer skævt på. Vi venter spændt på en pris