Aktuelle nyheder om byggebranchen - Køkken

Dansk køkkendesign vinder frem i Europa

Dansk køkkendesign vinder frem i Europa

For tredje år i træk leveres et rekordregnskab fra det danske køkkenfirma Kvik, der investerer i fremtidig vækst og pt. åbner en butik hver måned

Del artiklen på

Flere års hårdt arbejde med produktudvikling og markedsføring lønner sig for køkkenproducenten Kvik, der kan offentliggøre endnu et rekordregnskab. I 2017 voksede omsætningen med 8,0 % til DKK 1,3 mia. Resultatet efter skat er i samme periode vokset med 11,6 % til DKK 102 mio.

- Vi er tilfredse med en vækst på 8,0 %, da markedet fortsat kun er i moderat vækst. Vores fremgang skyldes, at vi tilbyder vores kunder dansk design til overraskende lave priser samt en fantastisk store indsats af dygtige og engagerede kolleger i såvel vores butikker som i hovedsædet i Vildbjerg, siger CEO Jens-Peter Poulsen.

I 2017 har Kvik investeret offensivt i fremtiden. Fabrikken er udvidet, og der er etableret egen produktion af garderobe. Derudover er der på tredje år i træk investeret massivt i ny it samt nye teknologier til produktionen. Endelig har Kvik overtaget ansvaret for Kvik-forretningen i Asien.

Turbo på udviklingen
Som et af meget få brands i køkken-markedet er Kvik allerede i dag repræsenteret i 10 lande, og der er mere end 140 Kvik-butikker. Det store antal butikker giver Kvik en stor fordel i indkøb som kommer kunderne til gode, og derfor er det muligt at få mere for pengene end hos andre køkkenspecialister.

- Vi fortsætter med at udvikle vores butiksnetværk og åbnede i 2017 10 butikker - i 2018 åbnes 14 yderligere. Og som noget nyt sætter vi nu turbo på udviklingen af butiksnetværket i Spanien, hvor vi allerede har to succesfulde butikker i Barcelona, siger Jens-Peter Poulsen.

Høj indkomst til franchisetagere
Da Kvik er bygget op som et franchisekoncept, gavner Kviks succes også de over 100 franchisetagere. I 2017 tjente de i gennemsnit knap en million før skat, og rygterne om den gode indtjening og muligheden for indflydelse løber ude i markedet:

- Det er ret exceptionelt i detailhandelen at ligge så højt i indtjeningen, og derfor er det attraktivt at blive en del af Kvik-'familien'. Før ringede vi til folk, men nu ringer de til os for at blive franchisetagere. Vi oplever, det er en kombination af muligheden for høj indtjening og vores værdier, som gør forskellen. Vi lytter til vores kunder og franchisetagere og spørger dem hele tiden til råds. 2018 bliver endnu et stærkt år i Kvik, siger Jens-Peter Poulsen.

-kj

Læs mere om Køkken

25/4 2018